Robot
Mario Party 10

Alla är bjudna till Marios tionde party. Frågan är hur många som vill komma?


Medlem
Mario Party 10

Allt det hade behövt göra var Mario party med online play från föregående versioner och det hade hyllats. Ibland undrar jag vad nintendo håller på med.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Festen är över.

Medlem

Ingen OLW här inte.

Har aldrig spelat ett Mario Party 10 och det var någorlunda underhållande med 4 person. Ångrar inte mitt köp, men håller fullständigt med FZ om betyget. Finns vissa moment och att försöka posera framför kameran med fyra vänner var helt klart en av höjdpunkterna. Men många av mini-spelen är på tok för slumpmässiga, eller av undermålig kvalite och inte roliga.

Medlem

Att inte bara spela minispel utan att spela med spelplan kan vara Nintendos värsta tortyrredskap. Minispelen är oftast över på några sekunder och sen ska det kastas tärningar och förflyttas pjäser i en evighet... Snark. Mer energi på bra minispel än massa spellägen med olika spelplaner etc tack!

Medlem

Det blir fan bara sämre och sämre Mario party med andra ord...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

1. Folk vill inte spela med riktigt kontroller (Pro-controller eller Gamecube kontroller).
2. Folk vill ha de bästa Mario party spelen ifrån tidigare 9 spel och därtill nya spel.
3. Man vill ha individuella spelpjäser i Party-mode där man inte sitter i samma "bil" som det var fram till Mario Party 8.
4. Samtliga vill även ha de mer traditionella stora banorna där strategi faktiskt var ett inslag i spelet.
5. Inget fjanteri med Amiibos som snarare blir ett jobbigt inslag än något som höjer upplevelsen. Om de skall ha Amiibos gör något roligare av det.
6. Online!!

Jag köpte ändå spelet och hade riktigt kul i bowser-party med kompisar i fredags. Men jag hade hoppats på mer. Ibland undrar man som sagt vad Nintendo håller på med...


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Hur kan Nintendo förstöra en spelserie såhär grovt? Jag kommer ihåg att jag spelade Mario Party 1 och Mario Party 2 som en galning. Köpte typ 5an eller 6an till Gamecube och det var ju knappt spelbart.

Hur fan kan folk fortfarande köpa skräpet?

Medlem

Känns nästan lite skönt att Nintendo misslyckas med ett spel iaf, lättare för plånboken. Skojjar inte...

Medlem

Gillar mario party 9 till Wii. Men dock endast spelplanen där man köper hotel, lite monopol inspirerat. Annars är det bara, meh.

Medlem

Kände lite nyfikenhet först, men den dog ut med den här recensionen. Tack för att ni räddade mig från det köpet.

Medlem

Att kunna välja vilka minispel som ska vara med och endast kunna få spela ett av de utvalda minispelen när slumpen avgör vilket det blir vore schysst.

Medlem

Mytbildning att just spelen på Nintendo 64 skulle varit så väldigt mycket bättre. De fick inga toppbetyg på den tiden heller.

Själv förstår jag kritiken mot spelserien, även om jag inte spelat just del 10, men orkar inte bry mig om den. Tycker spelen är för roliga för det mesta för att orka störa mig på de detaljer som drar ner. Fast just det där med bilen jämfört med fri rörlighet håller jag verkligen med om. Gissar att det var ett sätt att få upp tempot i omgångarna på (så att fler minispel hinns med) genom att inte låta alla slå tärning och gå på egen hand. Att det motiverade den förändringen i speldesignen. Nu har de ju tagit ett halvt steg tillbaka med Amiboos dock och det är väl ett tecken på självkritik eller på att det inte var det mest lyckade för serien kanske.

Medlem

Förutom de tio vanliga Mario Party-spelen har det släppts tre till. Ett till GBA, ett till DS och ett till 3DS. Dessutom finns ju Game & Wario, Nintendo Land, Wario Ware och Wii Party. Mycket festande och minispelande genom åren från Nintendo.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Mytbildning att just spelen på Nintendo 64 skulle varit så väldigt mycket bättre. De fick inga toppbetyg på den tiden heller.

Själv förstår jag kritiken mot spelserien, även om jag inte spelat just del 10, men orkar inte bry mig om den. Tycker spelen är för roliga för det mesta för att orka störa mig på de detaljer som drar ner. Fast just det där med bilen jämfört med fri rörlighet håller jag verkligen med om. Gissar att det var ett sätt att få upp tempot i omgångarna på (så att fler minispel hinns med) genom att inte låta alla slå tärning och gå på egen hand. Att det motiverade den förändringen i speldesignen. Nu har de ju tagit ett halvt steg tillbaka med Amiboos dock och det är väl ett tecken på självkritik eller på att det inte var det mest lyckade för serien kanske.

Fast i Mario Party 9 och 10 så slår alla tärningar trots att man är i samma "bil" så tempot dras ju inte upp i den bemärkelsen. Den som slår tärningen är nämligen "captain" för den tärningsrollen och får då göra de i det närmsta obefintliga valen av väg i de numera väldigt linjära Mario Party spelen.
Och fler minispel?? Tvärtom, utöver det med bilen så är det numera INTE minispel efter varje omgång utan man måste hamna på speciella rutor som är alltför sällan i det vanliga spelläget. Så allt som oftast rör det sig om ett spammande av tärningsroll medan alla suckar och vill ha nästa mini-spel.

Det som räddar Mario Party 10 är just att många av mini-spelen håller fortsatt hög nivå, som alltid finns det några guldkorn :).Och så är Bowser mode ett välkommet inslag (om man är fem personer). Men som sagt, det hade INTE varit svårt för Nintendo att göra detta till det bästa Mario Party spelel genom att ta det bästa ifrån föregående. Detta kommer snarare att hamna i botten när serien summeras.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar