Bloodborne hyllas i de första recensionerna

Robot
Bloodborne hyllas i de första recensionerna

Svårt är bra säger spelpressen och drar fram de höga betygen - här är recensionerna du vill läsa.

#bloodborne, #dark-souls


SoL
Medlem
Bloodborne hyllas i de första recensionerna

Skulle fan va kul o kolla när ni spelar men jag har undvikit gameplays och streams för att jag vill uppleva allting själv

Medlem

Såg ju ärligt talat rätt trist ut på dom gameplays jag sett, men kanske får titta lite närmare på den här ändå då

Medlem

jobbigt läge..ett spel som "hyllas" men är svårt. jag är en casualspelare, då är förmodligen detta inget för mig dessvärre (?)

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

jobbigt läge..ett spel som "hyllas" men är svårt. jag är en casualspelare, då är förmodligen detta inget för mig dessvärre (?)

Inte om du inte är villig att försöka.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

jobbigt läge..ett spel som "hyllas" men är svårt. jag är en casualspelare, då är förmodligen detta inget för mig dessvärre (?)

Bara för att du är en casualspelare betyder det inte att du inte kan lära dig att spela t ex Bloodborne på rätt sätt.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

jobbigt läge..ett spel som "hyllas" men är svårt. jag är en casualspelare, då är förmodligen detta inget för mig dessvärre (?)

Om du går in för det, planerar din spelsession lite mer än att bara slänga dig i soffan och sätta på fifa så skulle du nog uppskatta den typen av spel. Men man får ta det lite mer på allvar i huvudet och verkligen försöka i så fall. Jag är både casual och sen mer hardcore när jag sätter den sidan till.

Medlem

Ser ut som ett repetetivt hack n slash spel... Har jag missat något? Har ingen koll på dark souls alls.

Medlem

håller tummarna för att detta kommer till PC! annars måste jag köpa en Ps4a =P

Medlem

Ser ju sådär spännande ut... tror jag hoppar det...
https://www.youtube.com/watch?v=Tvi51MDOZTQ


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Oneone:

håller tummarna för att detta kommer till PC! annars måste jag köpa en Ps4a =P

Man kan alltid hoppas


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av fredo:

Ser ut som ett repetetivt hack n slash spel... Har jag missat något? Har ingen koll på dark souls alls.

Ja, mashar du buttons är du död direkt.

Medlem

Har lirat sen Demons Souls, så detta var ett självklart köp.
Köpte även Dark Souls 2 på PS4, fast jag redan har det på PC.
Är grymt.

Detta kommer komma idag till mig

Medlem

Lovande. Är väldigt laddad inför detta!

Medlem

När DS kom var jag tveksam. Dels för att alla sa att det var för svårt sen såg det inte speciellt kul ut.
Ångrar dock aldrig att jag köpte det. Som någon sa så kommer spelet till sin rätt om man ger sig fan på att lira seriöst.
Helt klart bland det bästa jag lirat. När man väl klarade det för första gången så kändes det som om man var cool cat.

Bloodborne kan inte komma snabbt nog, lär få mitt i morrn om inte posten/webhallen varit extra snälla.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Fan va gött! Jävla skit att jag går på skiftperioden imorgon dock...... skulle varit ledig!

EDIT: Hörde på gamespots review att spelet lider av fps drops.. From Softwares akilleshäl. Men vad gör det när allt annat är så jävla bra.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av WhiteWolf68:

jobbigt läge..ett spel som "hyllas" men är svårt. jag är en casualspelare, då är förmodligen detta inget för mig dessvärre (?)

Om du går in för det, planerar din spelsession lite mer än att bara slänga dig i soffan och sätta på fifa så skulle du nog uppskatta den typen av spel. Men man får ta det lite mer på allvar i huvudet och verkligen försöka i så fall. Jag är både casual och sen mer hardcore när jag sätter den sidan till.

Samma här. För mig är inte Casual/Hardcore skillnaden mellan lätt och svårt, utan det är hur djupt man måste grotta in sig. Att bygga upp en gigantisk flotta i Eve Online eller att vara en framstående ledare i ett stort guild i WoW är hardcore för mig. Bloodborne kanske är utmanande men det verkar inte krävas mycket mer än att helt enkelt bli duktig på att spela det, och det tycker jag inte känns särskilt hardcore.

Binding of Isaac och Super Meat Boy är väldigt utmanande, kanske hardcore på sätt och vis men jag skulle ändå säga att det är spel som vem som helst kan plocka upp och bli duktig på så länge man har tålamod och kan leva med att dö ofta.

Medlem

Inte oväntat. From Software är en av de få spelutvecklare idag som vet hur man gör spel.

Att man ofta kallar deras spel för svåra är lite överdrivet. Visst om man är van vid dagens "AAA" titlar som nästan spelar sig själva så visst då kan jag förstå om man tycker det känns svårt. Men har man hängt med i spelutvecklingen ett tag (commodore tiden ex.) vet man att det inte var ovanligt med utmaning förr i tiden. Tar man det bara lite lugnt går det oftast rätt bra. Jag tror ovanan bland många spelare idag, att inte bli hållna i handen, är vad som gör att många upplever de här spelen som svåra.

Det här är spelet som nog gör det värt att skaffa en ps4 känns det som.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

tyvärr är det många som rapportera om sub 30fps i spelet, tråkigt att Sony inte är lite hårdare mot firstparty utvecklare och slå dasken i bordet o kräver ett bra optimerat spel för deras konsol.

30fps är okej men inte när den dippa under.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tyvärr är det många som rapportera om sub 30fps i spelet, tråkigt att Sony inte är lite hårdare mot firstparty utvecklare och slå dasken i bordet o kräver ett bra optimerat spel för deras konsol.

30fps är okej men inte när den dippa under.

Nä nä nä nä, det enda Sony borde skämmas över är att dom inte släppte det till PC MASTER RACE! Då kunde man kört i 144fps, eller 60fps framför tv:n


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Citat:

Vi kommer att streama spelet från 12:30 och framåt så vill du se två kompletta noobs bli slaktade käkar du lunch framför skärmen idag.

Den perfekta lunch underhållningen!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av ohGr:

Såg ju ärligt talat rätt trist ut på dom gameplays jag sett, men kanske får titta lite närmare på den här ändå då

jag älskar souls spelen över alla andra spel, men jag tycker det är astråkigt att titta på videos från dem. Det är en jäkla skillnad att titta på eller spela själv.

Medlem

Jag är lite rädd för att det inte kommer vara lika varierande som Dark Souls vad gäller vapen och rustning. Av all gameplay jag sett så har jag kanske sett max 6-7 olika vapen. Jag är högst tveksam till att det kommer finnas hundratals vapen som det gör i de föregående spelen, eller har jag missat någon info om detta? Jag kommer utan tvekan köpa detta ändå i samband med PS4 inom en snar framtid då är jag är stort fan av From Software.

Medlem

var kommer länken till streamen finnas?

Medlem

klockan är 13:00 nu. vart är streamen ?

Medlem

tycker ni alltid är sena med recension till storspelen nu för tiden

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tyvärr är det många som rapportera om sub 30fps i spelet, tråkigt att Sony inte är lite hårdare mot firstparty utvecklare och slå dasken i bordet o kräver ett bra optimerat spel för deras konsol.

30fps är okej men inte när den dippa under.

Tråkigt. Håller med om att de borde kunna kräva mer. Frågan jag ställer mig är har de inte kompetensen eller beror det på tidsbrist? Googlade lite, blir aningen irriterad på detta som producenten nämnde i Oktober:

"“they weren’t targeting 60fps because it’s not first-person shooting, it’s an action game.”" (http://www.playstationlifestyle.net/2014/10/27/bloodborne-fra...)

För att det är ett action-spel? Vilket skitsnack.

Medlem

signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Medlem
Skrivet av skaaw:

Tackar, tur att nån har koll(slarvigt av fz att inte länka)

12
Skriv svar