Blizzard släpper priset på World of Warcraft-tokens

Robot
Blizzard släpper priset på World of Warcraft-tokens

Snart dags för laglig guldförsäljning i World of Warcraft - så mycket kommer det att kosta.

#world-of-warcraft


Medlem
Blizzard släpper priset på World of Warcraft-tokens

Men Blizzard sätter ju inget pris. Allt är upp till spelarna.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Men Blizzard sätter ju inget pris. Allt är upp till spelarna.

Om jag förstått det rätt måste en token i första hand införskaffas via $$
Sedan är det säljarna som sätter priset i guld till nästa köpare.
Om jag förstått det rätt.

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av m4gnify:

Men Blizzard sätter ju inget pris. Allt är upp till spelarna.

Om jag förstått det rätt måste en token i första hand införskaffas via $$
Sedan är det säljarna som sätter priset i guld till nästa köpare.
Om jag förstått det rätt.

Syftar på den sista meningen. "På den illegala marknaden ger det i dagsläget cirka 30 000 guldpengar i spelet så det ska bli intressant att vad Blizzard sätter för pris."

Och $ priset är redan satt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av m4gnify:

Men Blizzard sätter ju inget pris. Allt är upp till spelarna.

Blizzard har satt pris på Tokens, och det kommer ju vara till viss del relevant till den flytande prissättningen ingame.


signatur
Medlem

Blizzard har nog en välputsad sko i den "illegala" guldmarknaden också, skulle jag misstänka.

jkw
Medlem

Bara hoppas att de håller sig efter dollarkursen och inte sätter €20... Sedan skulle jag vilja se minst 50k guld.

Medlem
Skrivet av jkw:

Bara hoppas att de håller sig efter dollarkursen och inte sätter €20... Sedan skulle jag vilja se minst 50k guld.

Fast exakt vad en token kommer kosta oss i kronor är ju egentligen inte så intressant, utan det viktiga är vad spelarna anser att den är värd inne i spelet. Även ifall en token skulle kosta t.ex. 400 kr så är det ändå billigt ifall den ger en miljon guld tillbaka. (Bara för att dra till med något extremt exempel.)

Medlem

jag fattar inte, hur kan jag tjäna riktiga $$ av att spela spelet? Kan jag sälja guld för $$? Det är väll inget nytt isf?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

jag fattar inte, hur kan jag tjäna riktiga $$ av att spela spelet? Kan jag sälja guld för $$? Det är väll inget nytt isf?

ne du kan köpa dessa token på ah för guld eller i seras marknad för riktiga pengar

Medlem
Skrivet av Saurfange:

jag fattar inte, hur kan jag tjäna riktiga $$ av att spela spelet? Kan jag sälja guld för $$? Det är väll inget nytt isf?

Det kan du inte! Du får 30 dagars speltid för en token. Det nya är att man kan köpa speltid för guld och köpa guld för riktiga pengar.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

det blizzard inte tänk på är att du kmr säkert kunna köpa kina guld billigare och fixa wow tid billigare ^^

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det blizzard inte tänk på är att du kmr säkert kunna köpa kina guld billigare och fixa wow tid billigare ^^

Fast då ökar ju efterfrågan vilket gör att priset (för att köpa en token i guld) sakta men säkert också ökar.

Tror det reglerar sig ganska så bra.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av FuzioN:

det blizzard inte tänk på är att du kmr säkert kunna köpa kina guld billigare och fixa wow tid billigare ^^

Fast då ökar ju efterfrågan vilket gör att priset (för att köpa en token i guld) sakta men säkert också ökar.

Tror det reglerar sig ganska så bra.

Minskar menar du väl?

Ifall det går att få tag på billigare kan ju inte priset på dessa öka?

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Saurfange:

jag fattar inte, hur kan jag tjäna riktiga $$ av att spela spelet? Kan jag sälja guld för $$? Det är väll inget nytt isf?

ne du kan köpa dessa token på ah för guld eller i seras marknad för riktiga pengar

Exakt, du kan inte tjäna pengar du kan *spara* pengar skulle man kunna säga.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av FuzioN:

det blizzard inte tänk på är att du kmr säkert kunna köpa kina guld billigare och fixa wow tid billigare ^^

Fast då ökar ju efterfrågan vilket gör att priset (för att köpa en token i guld) sakta men säkert också ökar.

Tror det reglerar sig ganska så bra.

Minskar menar du väl?

Ifall det går att få tag på billigare kan ju inte priset på dessa öka?

Nej. Om efterfrågan ökar, men tillgången är fortfarande fast (eftersom priset i verkliga pengar inte förändras), så kommer ju de som erbjuder mest guld att få varan i fråga. Det gör att guldpriset för varan sakta men säkert stiger.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av FuzioN:

det blizzard inte tänk på är att du kmr säkert kunna köpa kina guld billigare och fixa wow tid billigare ^^

Fast då ökar ju efterfrågan vilket gör att priset (för att köpa en token i guld) sakta men säkert också ökar.

Tror det reglerar sig ganska så bra.

du får ju tänka såhär i början så kanske folk köper upp coins. när guldsidorna säljer guld billigare osv folk kan tjäna extremt mycket på det

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det blizzard inte tänk på är att du kmr säkert kunna köpa kina guld billigare och fixa wow tid billigare ^^

Skillnaden är att Blizzard får $20 för varje token som köps.. det är run $7-8 över det normala månadspriset, så vare sig du får ditt guld billigare någon annan stans(du betalar månads avgift iaf) eller du köper token och säljer för guld och sedan en billigare token så är det i det totala ett + för Blizzard då varje token såld är ett plus i kassan utöver det vanliga.

1
Skriv svar