Bloodborne har svårt att hålla sig på 30 fps

Robot
Medlem
Bloodborne har svårt att hålla sig på 30 fps

Orkade inte kolla hela men tycker den var rätt stabil på 30. Hoppade mellan 28 och 32 vilket är inom felmarginalen.

Var exakt i videon är det den börjar bli ostabil och hoppa runt?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

onoes! tänkte typ spela detta för att det förhoppningsvis är ett jävligt bra spel - oavsett frames per second och annat ickeviktigt


signatur
dmn
Medlem

Finns inga ord för hur pinsamt dåligt det är att göra spelet så det inte ens kan hålla 30 fps - som i sig redan är pinsamt lågt.

Medlem

Hoppas att detta får folk på bättre tankar å slutar hypa souls spelen så mycket! Vill att folk ska ogilla bloodborn så att jag själv kan sitta å känna mej lite mer speciell. När jag sitter å gottar mej framför spelet imorn!

Medlem

Patetiskt hur dessa konsoler inte ens klarar 30 stabila FPS

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Finns inga ord för hur pinsamt dåligt det är att göra spelet så det inte ens kan hålla 30 fps - som i sig redan är pinsamt lågt.

Nä. Det är många spel som har en fps cap på 30. Förstår inte varför det skulle vara pinsamt lågt.
60 fps känns såklart mycket skönare men antagligen var väl From Software beredda att offra 30 fps för att mer kunna förverkliga sin vision om hur de ville att spelet skulle se ut.

Skrivet av Cane:

Patetiskt hur dessa konsoler inte ens klarar 30 stabila FPS

De klarar 5000 fps.... i Pacman.

Medlem

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Medlem

Dom borde satsa på 24 fps, för en mer filmisk känsla. 30 fps flyter för bra.

Medlem
Skrivet av Pierre:

onoes! tänkte typ spela detta för att det förhoppningsvis är ett jävligt bra spel - oavsett frames per second och annat ickeviktigt

Ja FPS är oviktigt. Varför kan de inte låsa den på 5 FPS så vi får en riktig filmkänsla?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Cane:

Patetiskt hur dessa konsoler inte ens klarar 30 stabila FPS

fast det gör dom..software borde få ett nyp i örat och optimera bättre.

Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

det finns många spel som kör i 60fps/1080p.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Inget av de tidigare Souls-spelen har varit några direkta underverk rent tekniskt på någon plattform men många spelare har haft otroligt roligt ändå vilket säkert är möjligt även denna gång.

Avstängd

Nintendo fortfarande bäst på att hålla 60FPS.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av dmn:

Finns inga ord för hur pinsamt dåligt det är att göra spelet så det inte ens kan hålla 30 fps - som i sig redan är pinsamt lågt.

Nä. Det är många spel som har en fps cap på 30. Förstår inte varför det skulle vara pinsamt lågt.
60 fps känns såklart mycket skönare men antagligen var väl From Software beredda att offra 30 fps för att mer kunna förverkliga sin vision om hur de ville att spelet skulle se ut.

Man är ju så illa tvungen att vänja sig nu för tiden om man väljer att spela på nästa generations konsoler.
Jag har inget problem så länge det är en konstant och mjuk bilduppdatering i 30 men om from software nu arbetar febrilt med att patcha skiten så borde det vara ganska påtagligt ändå?

Inaktiv

Det är fan dags att se över kvalitén på grafiken om spelet inte ens kan hålla sig på 30 fps. Det är 2015 och den mest kraftfulla konsolen på marknaden. Fanns det ingen i utvecklingsteamet som tänkte längre än lanseringsdag när hårdvaran planerades? Spelutvecklare är inte ett dugg bättre heller. Spelet får hellre hacka sig fram, så länge det är snyggt!

Riktigt, riktigt pinsamt!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

1080p?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Det är fan dags att se över kvalitén på grafiken om spelet inte ens kan hålla sig på 30 fps. Det är 2015 och den mest kraftfulla konsolen på marknaden. Fanns det ingen i utvecklingsteamet som tänkte längre än lanseringsdag när hårdvaran planerades? Spelutvecklare är inte ett dugg bättre heller. Spelet får hellre hacka sig fram, så länge det är snyggt!

Riktigt, riktigt pinsamt!

Konsolerna måste vara tillräckligt billiga för att folk ska köpa dem också.
Vacker grafik säljer, ett vackrare spel i 30 fps säljer mer än ett mindre vackert spel i 60 fps.

Tänk på trailers t.ex. I nästan alla mediekanaler skulle inte folk se skillnad på gameplay i 60 fps och i 30 fps eftersom den mediekanalen inte kan visa video i 60 fps. Youtube fick ju bara alldeles nyligen stöd för 60fps video. Tv är bara 24 fps? De flesta konsolspelare ser knappt skillnad på 30 fps och 60 fps. De märker bara om det blir FPS drops.
Finns oftast inte så stor anledning att offra grafisk kvalité för ett högre bildflyt om inte spelet är ett sådant som kräver det, t.ex snabba online-FPS som Call of Duty.

Eftersom de kommer släppa en patch till Bloodborne som fixar fps dropsen tyder väl det på att det var något de inte hann bli klara med innan release.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så ytterligare ett spel från From Software med FPS-problem? Jag minns inte om DS2 hade några problem, men jag minns hur många klagade på att en sektion i det första Dark Souls blev väldigt svårt pga samma problem. Det känns ju som att de borde ha lärt sig vid det här laget (även om de arbetar med en ny konsol nu).

Tråkigt att höra.

Medlem

Bara jag som hatar all "vita prickar" i dom flesta ps4spelen som skaf öreställa damm typ? (Som i videon)

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Hoppas att detta får folk på bättre tankar å slutar hypa souls spelen så mycket! Vill att folk ska ogilla bloodborn så att jag själv kan sitta å känna mej lite mer speciell. När jag sitter å gottar mej framför spelet imorn!

Vi skriker å ryter åt dom för att vi älskar serien å vill inge annat än att spela spelet, men vi vill ha mer fps så det flyter.. Varför gjorde dom inte bara en pc version också för :/

Inaktiv
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Segas:

Det är fan dags att se över kvalitén på grafiken om spelet inte ens kan hålla sig på 30 fps. Det är 2015 och den mest kraftfulla konsolen på marknaden. Fanns det ingen i utvecklingsteamet som tänkte längre än lanseringsdag när hårdvaran planerades? Spelutvecklare är inte ett dugg bättre heller. Spelet får hellre hacka sig fram, så länge det är snyggt!

Riktigt, riktigt pinsamt!

Konsolerna måste vara tillräckligt billiga för att folk ska köpa dem också.
Vacker grafik säljer, ett vackrare spel i 30 fps säljer mer än ett mindre vackert spel i 60 fps.

Tänk på trailers t.ex. I nästan alla mediekanaler skulle inte folk se skillnad på gameplay i 60 fps och i 30 fps eftersom den mediekanalen inte kan visa video i 60 fps. Youtube fick ju bara alldeles nyligen stöd för 60fps video. Tv är bara 24 fps? De flesta konsolspelare ser knappt skillnad på 30 fps och 60 fps. De märker bara om det blir FPS drops.
Finns oftast inte så stor anledning att offra grafisk kvalité för ett högre bildflyt om inte spelet är ett sådant som kräver det, t.ex snabba online-FPS som Call of Duty.

Eftersom de kommer släppa en patch till Bloodborne som fixar fps dropsen tyder väl det på att det var något de inte hann bli klara med innan release.

Om man ska ta ett spel från From Software, spela Dark Souls 1 till PC. Spela i 30 fps som spelet normalt är låst till och kör sedan med DSFix så att spelet kan köras i 60 fps.

Skulle du därefter påstå att spelutlevelsen inte blev bättre med 60 fps så skulle jag vilja påstå att det är en ren och skär lögn.

Det finns en uppsjö lösningar på att få spel att bibehålla högre frekvenser än 30 fps, men det måste krämas ut det absolut bästa ögongodiset så att spelen känns som rena gröten istället att spela.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Om man ska ta ett spel från From Software, spela Dark Souls 1 till PC. Spela i 30 fps som spelet normalt är låst till och kör sedan med DSFix så att spelet kan köras i 60 fps.

Skulle du därefter påstå att spelutlevelsen inte blev bättre med 60 fps så skulle jag vilja påstå att det är en ren och skär lögn.
.

Jag skulle heller aldrig påstå något sådant.

Uppenbarligen gick det ju dock inte att köra Dark Souls i 60 fps på PS3 och Xbox 360.

Medlem

vafan... ge oss till PC så vi kan njuta istället.

Medlem

Spelade det idag, och jag tycker nästan det är konstant frame drops, mycket märkbart som måste fixas snabbt.

Medlem
Skrivet av Pierre:

onoes! tänkte typ spela detta för att det förhoppningsvis är ett jävligt bra spel - oavsett frames per second och annat ickeviktigt

Du..är..konsollböndernas..okrönta..konung..
Det är folk som du som de skämtar om i spoof filmerna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Cane:

Patetiskt hur dessa konsoler inte ens klarar 30 stabila FPS

Det är inte konsolerna det är fel på. Det är vi konsumenter som ställer för höga krav. Tror man att man kan få state of the art grafik och en hög och stabil FPS för 3-4000kr så förtjänar man en massa frame drops.

Om folk bara kunde acceptera att de har köpt en ynklig dator och ingen värstingmaskin som motsvarar en speldator för 15000kr så hade spelutvecklare kunnat utveckla spel som är anpassade för hårdvaran i stället för att försöka vinna en meningslös grafikkapplöpning som PC redan vann för flera år sedan.

En annan sak som slog mig var att det tog över 40 sekunder att respawna. Hur fan har man tänkt här egentligen? Om Bloodborne är lika svårt som Dark Souls, vilket jag antar att det är, så kan man förvänta sig att dö en hel del. Ska man då behöva vänta i 40 sekunder för att få börja om?

Denna generation börjar bli en besvikelse. Jag har PS4, XO och Wii U, och den som gett mig mest glädje hittills är Wii U, följt av XO. Den mest kraftfulla konsolen har mest bara stått och samlat damm sen i oktober då jag slutade spela Destiny.

Medlem

De kan ju inte skylla på att de hade problem med att utveckla till olika platformar direkt.

Visst spelet ser snyggt ut, men jävlar vilka trasdockor till fiender det var i klippet, verkar räcka med att stöta till dom med lilltån för att de ska lyfta sig, förstör lite utav känslan enligt mig iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar