Nintendo svarar på frågor om sin mobilsatsning

Robot
Nintendo svarar på frågor om sin mobilsatsning
Medlem
Nintendo svarar på frågor om sin mobilsatsning

Hoppas de kommer i form snart, vore sketatrökigt om det här blev en tvekamp mellan Sony och Microsoft.

You never go full Sega ='(

Medlem

Har det sagts något om huruvida AMIBOOS kommer att fungera till Nintendos mobilspel?

Medlem

Fattar inte varför man inte bara kan göra spel som man kan köpa direkt längre :/ Jag menar kan jag köpa säg Simcity Buildt it på min mobil för 50-100kr så skulle nog kunna slänga dom slantarna där. Men om jag ska köra free to play med tidslås och alltid behöva betala 100kr så kommer jag inte ens ladda ner det på min mobil. Jag fattar verkligen inte. Är det så många blinda människor som betalar?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte varför man inte bara kan göra spel som man kan köpa direkt längre :/ Jag menar kan jag köpa säg Simcity Buildt it på min mobil för 50-100kr så skulle nog kunna slänga dom slantarna där. Men om jag ska köra free to play med tidslås och alltid behöva betala 100kr så kommer jag inte ens ladda ner det på min mobil. Jag fattar verkligen inte. Är det så många blinda människor som betalar?

Det är sjukt mycket folk som betalar microtrans i f2p alltså. Det där därför det fortsätter utvecklas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Pholiage:

Fattar inte varför man inte bara kan göra spel som man kan köpa direkt längre :/ Jag menar kan jag köpa säg Simcity Buildt it på min mobil för 50-100kr så skulle nog kunna slänga dom slantarna där. Men om jag ska köra free to play med tidslås och alltid behöva betala 100kr så kommer jag inte ens ladda ner det på min mobil. Jag fattar verkligen inte. Är det så många blinda människor som betalar?

Det är sjukt mycket folk som betalar microtrans i f2p alltså. Det där därför det fortsätter utvecklas.

Jo jag vet. Men det är svårt att ta in. Jag själv spelar free to play spel som World of Tanks. Men jag har lagt lätt 3k på det på 2 år. Men jag har aldrig behövt vänta på något om jag inte betalat. Det är just "timer free to play" som jag är väldigt negativ till. Man skulle kunna säga att xp tar längre tid att få. Men du får åtminstone spela. Och det kommer ju i fler och fler former nu. Bensinen till din bil tar tid att tanka, ladda ditt gevär, få tillbaka hälsa för de tagit bort healing pots/spells för just att kunna vänta på dina sår ska läka. Det borde finnas lag på vissa former av digital försäljning. Det blir ju inte free to play. Utan free to try. Alltså ett demo.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Det blir ju inte free to play. Utan free to try. Alltså ett demo.

Exakt. Man har då kommit full cirkel. Eller så slår man knut på sig själv för att inte nämna F2P fast det är precis det man ämnar göra.

Personligen vill jag bara veta hur upplägget är innan jag köper. Och jag spelar inte sådana här upplägg. Vill man hålla på med mobilklafset så låt folk.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Pholiage:

Det blir ju inte free to play. Utan free to try. Alltså ett demo.

Exakt. Man har då kommit full cirkel. Eller så slår man knut på sig själv för att inte nämna F2P fast det är precis det man ämnar göra.

Personligen vill jag bara veta hur upplägget är innan jag köper. Och jag spelar inte sådana här upplägg. Vill man hålla på med mobilklafset så låt folk.

Problemet är att det spiller över till konsol och pc marknaden också. Det är en lukrativ idé och tro fan att kan man "lura" folk på pengar utan att de "märker" nåt så kommer de försöka införa det mer och mer. Det har ju redan börjat i BF och Deadspace och Forza m.fl.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Pholiage:

Det blir ju inte free to play. Utan free to try. Alltså ett demo.

Exakt. Man har då kommit full cirkel. Eller så slår man knut på sig själv för att inte nämna F2P fast det är precis det man ämnar göra.

Personligen vill jag bara veta hur upplägget är innan jag köper. Och jag spelar inte sådana här upplägg. Vill man hålla på med mobilklafset så låt folk.

Problemet är att det spiller över till konsol och pc marknaden också. Det är en lukrativ idé och tro fan att kan man "lura" folk på pengar utan att de "märker" nåt så kommer de försöka införa det mer och mer. Det har ju redan börjat i BF och Deadspace och Forza m.fl.

Ja, man får helt enkelt förhålla sig. D v s spela/köpa andra spel om man tycker det stör. Det gör jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar