Bloodbornes hårresande laddningstider ska åtgärdas

Robot
Bloodbornes hårresande laddningstider ska åtgärdas

I ett spel där döden är en del av gameplay borde det här problemet inte finnas.


Medlem
Bloodbornes hårresande laddningstider ska åtgärdas

40 sekunders väntetid?

Oj, ja då får man väl låta bli att dö då... Challenge accepted

Medlem

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

Medlem

Låter ju mer som att hela spelet laddas in varje gång en sparfil/respawn laddas vilket är helt idiotiskt. Ett bra designat actionspel laddar världen och sen utgår sparfiler/respawns från några parametrar som laddas och återställs på någon sekund eller två. Tänk BF/COD

Medlem

Trodde detta var överdrivet whine så började spola i fz's strem och det verkar ju stämma rätt bra:
https://youtu.be/ShHh7XCXEbQ?t=2755

Lyckades till och med pricka in en death där dom själva påpekar laddtiden.
Detta verkar ju horriblet, framförallt eftersom spelet verkar installera 30gig på disk vad jag lyckats googla fram.

Sen att tillverkaren ska "se över detta".. tja... dom har ju utvecklat spelet under flera år, kan ju inte varit som så att dom _inte_ reflekterat över laddtiden själva. Man ska ju aldrig säga aldrig, men om dom lyckas göra nått magiskt åt laddtiden nu på nångra dagar eller veckor, såhär precis efter release så kan man ju fråga sig varför dom inte bara tog tag i det tidigare?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nemo:

40 sekunders väntetid?

Oj, ja då får man väl låta bli att dö då... Challenge accepted

Du kommer ändå inte i från det även om du inte skulle dö : (


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Laddningstiderna är, in fact, den svåraste bossen i spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xepheros:

Laddningstiderna är, in fact, den svåraste bossen i spelet.

Precis. Du behöver bara titta på den och vänta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag sitter och installerar patch ett för tillfället. Jag har inte spelat någon Souls-spel, så den där laddningstiden lär dyka upp ofta för min del.

Medlem

Skönt att de vill åtgärda det fort i alla fall.

Medlem

Själv väntar man på brevbäraren som aldrig kommer. Börjar bli tokig.

Medlem

From Software borde fan få nåt pris. De lyssnar på fans och leverarar. EA och Ubi o även Nintendo borde ta lärdom. Fans är vad som gör företaget.

Medlem
Skrivet av mickemat:

Själv väntar man på brevbäraren som aldrig kommer. Börjar bli tokig.

Brevbäraren har kanske fastnat i laddningstiden.

Medlem

När jag sitter o programmerar så hade jag aldrig orkat sitta o vänta 40 sek varje gång jag skulle testa ett nytt sätt att dö på. Känns ju som om dom borde känt av denna väntat under utvecklingen och löst detta INNAN release.

40 sekunder är lagom , då hinner man lägga in mer snus och hämta handkontrollen som man slängde ut genom fönstret

Medlem
Skrivet av robbis:

När jag sitter o programmerar så hade jag aldrig orkat sitta o vänta 40 sek varje gång jag skulle testa ett nytt sätt att dö på. Känns ju som om dom borde känt av denna väntat under utvecklingen och löst detta INNAN release.

Äh tycker det är småpotatis. Kanske är "lång" vänte tid. Men spelet är ju inte trasigt. Du skulle sett laddningstiderna på C64 eller Sega CD :P. Folk sitter ju och väntar flera gånger i andra spel i längre stunder än 40sek.

Medlem

Aw, jag trodde de menade att de tänker släppa en PC version =(...

;D

Näe men seriöst, det börjar stinka lite fail över hela den här generationen. Utvecklarna verkar inte ha anpassat sig alls för hårdvaran. Och om man kollar på deras attityd på vad som de verkar prioritera, så lär det ju knappast bli bättre framöver heller.

En sak att ha långa laddningstider och dålig framrate i ett spel som typ Myst eller liknande. Men i ett spel som kräver snabb reaktionsförmåga och där man räknas dö väldligt ofta, tycker jag man måste begära mer.

Tänk er bara att lira ett spel som tex Super Meat Boy eller Hotline Miami med dålig respons. Sen lägg till ett par extra sekunders väntetid på att respawna. Fy satan va irreterande och jag tvivlar starkt att folk och "proffisionella" spelrecencenter hade haft samma överseende där.

Spel som The Order 1886 kunde jag inte bry mig mindre om, det kändes ändå bara som det skapades av ett gäng wankers som hellre ville göra en hollywood film än ett bra spel. Men när sådant här trams börjar påverka spel som Bloodborne, då börjar man bli lite sur =/.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av robbis:

När jag sitter o programmerar så hade jag aldrig orkat sitta o vänta 40 sek varje gång jag skulle testa ett nytt sätt att dö på. Känns ju som om dom borde känt av denna väntat under utvecklingen och löst detta INNAN release.

Äh tycker det är småpotatis. Kanske är "lång" vänte tid. Men spelet är ju inte trasigt. Du skulle sett laddningstiderna på C64 eller Sega CD :P. Folk sitter ju och väntar flera gånger i andra spel i längre stunder än 40sek.

Jag kan köpa att det laddar i 40 sek när man startar spelet, men fan inte varje gång jag dör. Speciellt inte om man dör ofta... Som jag hört att man kan göra i BloodBorne

Medlem

Man ska tänka på att dör du inte så kan du sitta flera timmar utan en enda laddningstid också


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Man ska bli straffad för att dö!! Lägg till 2 min säger jag

Medlem

Laddningstider är normalt bland det sista man optimerar då man har koll på vilka assets man har.

Medlem

Är detta det största klagomålet så ska dom ha sig en applåd. Spelat i runda slängar 6 timmar idag på min lediga dag, best day evah!

Medlem
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

Medlem

Är det Volvo-typsnittet ni använt i bilden ovan?

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Det + att renodlade SSD enheter bidrar till en lägre värmeutveckling för konsolen i sin helhet, gör det värt att investera ändå tycker jag!

Medlem
Skrivet av soyd:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Det + att renodlade SSD enheter bidrar till en lägre värmeutveckling för konsolen i sin helhet, gör det värt att investera ändå tycker jag!

Tycker inte det känns värt alls, vissa benchmarks ser ju mer lovande ut än andra, men rent generellt så presterar det riktigt kasst mot vad det skulle kunna.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Du vet inte vad du talar om du har fel.

RAM/GPU eller CPU är alltid snabbare än BUS hastigheten i en PC, flaskhalsar ser du i alla system.

Medlem

Finns det några in game köp man kan göra för att slippa vänta? Ska gå att tjäna pengar på sånt sägs det.

Medlem

Ser inga alls problem med laddnings tiderna.
Du kan spela igenom en hel värd utan några som helst laddningstider.
Du dör, får vänta lite. Ta tiden och tänk på vad du gjorde fel och vad du kunde gjort rätt
Men visst, Bloodboorne och Souls spelen är inget för den som tror man kan springa igenom spelet som ALLA andra spel.

Därför älskar jag dessa typen av spel, samt så är det så roligt att se alla klaga på att dem dör och sen klaga på laddningstider LoL

12
Skriv svar