Evolve-monster får spö av nerf-hammaren

Robot
Medlem
Evolve-monster får spö av nerf-hammaren

Spelar folk fortfarande spelet?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent

Peak-tid är det väl runt 3000-4000 som lirar via Steam (ner från runt 6000 vid lanseringen). Ingen aning hur det ser ut på konsolerna.

http://steamcharts.com/app/273350#1m


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Peak-tid är det väl runt 3000-4000 som lirar via Steam (ner från runt 6000 vid lanseringen). Ingen aning hur det ser ut på konsolerna.

http://steamcharts.com/app/273350#1m

Horribla siffror för ett så pass hypat multiplayer only spel.
Är iofs inte förvånad ett dugg då spelet såg fruktansvärt kortlivat ut redan från början

Medlem

Who cares. Spelet var dödsdömt så fort folk kom in i betan och man fick se vilket värdelöst spel det var.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Peak-tid är det väl runt 3000-4000 som lirar via Steam (ner från runt 6000 vid lanseringen). Ingen aning hur det ser ut på konsolerna.

http://steamcharts.com/app/273350#1m

Jämför med Cities: Skylines som är singleplayer haha
http://steamcharts.com/app/255710


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Förstår inte varför folk hatar på spelet så mycket. jag har spelat mer eller mindre sedan release och tycker det har varit riktigt roligt. En del buggar men fortfarande fungerande.

Är det pga att det är repetetivt? Kan någon förklara exakt varför alla tycker det var värdelöst så fort dem testade betan etc?

Medlem

Yes! Yes! Yes!

Nu kanske man kan spela det igen! Inte rört det på minst en vecka för blev trött på alla som picka Wraith bara för hon/den är op......

Bra!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Den stora missen är att Wraith's decoy fortfarande gör skada - och en betydande mängd dessutom. Vet inte varför de envisas med att ha kvar det så. Grejen är att förmågan då används både som attack och flyktmanöver på samma gång. Att Wraith blir synlig 0,5 sekunder vid träff hjälper nog inte så mycket när dess decoy spöar på och knuffar iväg 1-2 jägare åt motsatt håll.

Nä, den stora grejen som förenklar jakten är nog att de sagt att de kommer göra utlösandet av arenan tyst. I dagsläget kan Wraith hinna fly medan arenan placerar sig.

jämfört med Fallout new vegas xD http://steamcharts.com/app/22380

Medlem

Grejen som tog bort mitt vill ha sug var när jag fick reda på att det bara var ett monster. Om jag ska spela coop så vill jag ha 4v4 eller liknande annars är det bara tråkigt. Exempelvis om jag vikl spela med bara vänner så suger det att en vän bara är ett monster helt ensamt suger för dom och alla andra enligt mig.

Medlem

Jag skulle också velat haft mer monster mot spelare. En enorm djungel där 4 personer smyger fram för att hitta monstret när dom står och lurar någonstans på dem.

Det som fick mig att avstå spelet är att jag kände att det skulle bli för enformigt.. Att spela monster eller någon av klasserna och göra samma sak hela tiden (för det går mest ut på att döda jägarna eller monstret så).


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Grejen som tog bort mitt vill ha sug var när jag fick reda på att det bara var ett monster. Om jag ska spela coop så vill jag ha 4v4 eller liknande annars är det bara tråkigt. Exempelvis om jag vikl spela med bara vänner så suger det att en vän bara är ett monster helt ensamt suger för dom och alla andra enligt mig.

Då kan du väl inte haft ditt sug särskilt länge? Att det är 4v1 är ju hela premissen för spelet - till och med titel-logotypen indikerar 4v1!

Och lycka till med att balansera det. Och hur kul blir det att sitte och vänta på att en sån match tar slut när man väl dött? Eller hur hade du tänkt lägga upp det?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av fatcamp:

Grejen som tog bort mitt vill ha sug var när jag fick reda på att det bara var ett monster. Om jag ska spela coop så vill jag ha 4v4 eller liknande annars är det bara tråkigt. Exempelvis om jag vikl spela med bara vänner så suger det att en vän bara är ett monster helt ensamt suger för dom och alla andra enligt mig.

Då kan du väl inte haft ditt sug särskilt länge? Att det är 4v1 är ju hela premissen för spelet - till och med titel-logotypen indikerar 4v1!

Och lycka till med att balansera det. Och hur kul blir det att sitte och vänta på att en sån match tar slut när man väl dött? Eller hur hade du tänkt lägga upp det?

Det tog ett väldigt bra tag efter dom sa att spelet skulle komma ut innan dom sa det skulle bli 4v1. Jag har ej spelat evolve själv då spelet ej lockar mig pågrund av det, men hur funkar det just nu om en human dör, måste inte han sitta och vänta på att det är över?

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av fatcamp:

Grejen som tog bort mitt vill ha sug var när jag fick reda på att det bara var ett monster. Om jag ska spela coop så vill jag ha 4v4 eller liknande annars är det bara tråkigt. Exempelvis om jag vikl spela med bara vänner så suger det att en vän bara är ett monster helt ensamt suger för dom och alla andra enligt mig.

Då kan du väl inte haft ditt sug särskilt länge? Att det är 4v1 är ju hela premissen för spelet - till och med titel-logotypen indikerar 4v1!

Och lycka till med att balansera det. Och hur kul blir det att sitte och vänta på att en sån match tar slut när man väl dött? Eller hur hade du tänkt lägga upp det?

Det tog ett väldigt bra tag efter dom sa att spelet skulle komma ut innan dom sa det skulle bli 4v1. Jag har ej spelat evolve själv då spelet ej lockar mig pågrund av det, men hur funkar det just nu om en human dör, måste inte han sitta och vänta på att det är över?

Man blir först knockad (= polare can resurrecta). Om det går hela vägen att man blir dödat kommer ett dropship efter 2 minuter där man respawnar. Är alltså upp till monstret att döda alla inom detta spannet.

Har spelat ett par kvällar med mina bröder, mycket bättre spel än vad jag trodde från början. Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av fatcamp:

Grejen som tog bort mitt vill ha sug var när jag fick reda på att det bara var ett monster. Om jag ska spela coop så vill jag ha 4v4 eller liknande annars är det bara tråkigt. Exempelvis om jag vikl spela med bara vänner så suger det att en vän bara är ett monster helt ensamt suger för dom och alla andra enligt mig.

Då kan du väl inte haft ditt sug särskilt länge? Att det är 4v1 är ju hela premissen för spelet - till och med titel-logotypen indikerar 4v1!

Och lycka till med att balansera det. Och hur kul blir det att sitte och vänta på att en sån match tar slut när man väl dött? Eller hur hade du tänkt lägga upp det?

Det tog ett väldigt bra tag efter dom sa att spelet skulle komma ut innan dom sa det skulle bli 4v1. Jag har ej spelat evolve själv då spelet ej lockar mig pågrund av det, men hur funkar det just nu om en human dör, måste inte han sitta och vänta på att det är över?

Okej, men hur stort sug kunde du egentligen ha om du inte visste något om spelet? Vilka fakta hade du om spelet om det ändå inte var känt att 4v1 gällde? Jag läste om Evolve i PC Gamer för typ ett år sen och då var det fastställt som 4v1, så jag undrar hur länge du hade ditt sug egentligen.

Om du inte ens vet något om spelet känns det fullkomligt olönt att ens närma sig en diskussion om spelmekaniken med dig. Det fascinerar mig dock att du är så säker på din sak med vad som är tråkigt och vad som suger när du bevisligen inte kan nåt om ämnet.

Medlem
Skrivet av Gudsstolthet:

Förstår inte varför folk hatar på spelet så mycket. jag har spelat mer eller mindre sedan release och tycker det har varit riktigt roligt. En del buggar men fortfarande fungerande.

Är det pga att det är repetetivt? Kan någon förklara exakt varför alla tycker det var värdelöst så fort dem testade betan etc?

Var det inte pga alla preorder och extra grejer man kunde köpa när spelet släpptes?

Medlem

Lyckas man bara spåra henne så är hon ju typ den enklaste att ta ner om man är en någorlunda samspelt grupp. Hon har ju typ ingen pansar och vek hälsa så enda sättet för henne att skydda sig är ju genom att vara rörlig och finta.

Ser förvisso gärna att det är mer variation i vad folk spelar för monster men samtidigt så låter det mer som nerfsläggan snarare än nerfhammaren när de tar i så mycket.

Jaja, under utredning, antar jag.
Kommer säkert att ändras igen tills de känner att balansen är OK


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av fatcamp:

Grejen som tog bort mitt vill ha sug var när jag fick reda på att det bara var ett monster. Om jag ska spela coop så vill jag ha 4v4 eller liknande annars är det bara tråkigt. Exempelvis om jag vikl spela med bara vänner så suger det att en vän bara är ett monster helt ensamt suger för dom och alla andra enligt mig.

Då kan du väl inte haft ditt sug särskilt länge? Att det är 4v1 är ju hela premissen för spelet - till och med titel-logotypen indikerar 4v1!

Och lycka till med att balansera det. Och hur kul blir det att sitte och vänta på att en sån match tar slut när man väl dött? Eller hur hade du tänkt lägga upp det?

Det tog ett väldigt bra tag efter dom sa att spelet skulle komma ut innan dom sa det skulle bli 4v1. Jag har ej spelat evolve själv då spelet ej lockar mig pågrund av det, men hur funkar det just nu om en human dör, måste inte han sitta och vänta på att det är över?

Okej, men hur stort sug kunde du egentligen ha om du inte visste något om spelet? Vilka fakta hade du om spelet om det ändå inte var känt att 4v1 gällde? Jag läste om Evolve i PC Gamer för typ ett år sen och då var det fastställt som 4v1, så jag undrar hur länge du hade ditt sug egentligen.

Om du inte ens vet något om spelet känns det fullkomligt olönt att ens närma sig en diskussion om spelmekaniken med dig. Det fascinerar mig dock att du är så säker på din sak med vad som är tråkigt och vad som suger när du bevisligen inte kan nåt om ämnet.

Då det är dom som gjort l4d och sa det skulle bli som l4d fast med aliens.
Sen frågade jag just om hur folk spawnar för att vara 100 på om jag kom ihåg rätt vilket jag gjorde. Så då är min fråga varför skulle dom ej kunna göra så aliens kunde ressas på något vänster så det blir 4v4? Varför skulle det vara annorlunda så att aliens ej kunde ressas igen vilket skulle göra det tråkigt för dom om dom är döda och ej kan spela så som någon skrev " var säkert du som skrev det"

Medlem

Ett jävligt roligt spel dock inte så mycket för casualspelaren!

1
Skriv svar