Zombiespelet H1Z1 har sålt en miljon exemplar

Robot
Medlem
Zombiespelet H1Z1 har sålt en miljon exemplar

Jag är en av dom och ångrar mitt köp. Måste lära mig att stå emot early access och invänta fullversionen av spelen istället.

Medlem
Skrivet av Grenen:

Jag är en av dom och ångrar mitt köp. Måste lära mig att stå emot early access och invänta fullversionen av spelen istället.

Jag med, men jag begärde refound då jag personligen tyckte dom ljög en rakt upp i ansiktet. Så jag fick mina pengar tillbaka och ångrar verkligen inte att jag krävde en refound.

Medlem

Det blir ändå gratis förr eller senare, jag kan vänta.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

De borde döpt det till Battle Royale rakt av, verkar vara det som lockar hittills.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Battle royale e sjukt kul, skulle vara awesome med ett sånt aaa spel!:D

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

Battle royale e sjukt kul, skulle vara awesome med ett sånt aaa spel!:D

Jag antar de är en ren kopia av arma bättre royale ?

Medlem

Betala för en beta till ett spel som är gratis... herregud.


signatur

I drank what?

Medlem

Det där spelet verkar rent jävla skit. Jävla Dayz ripoff. Nej tack! Jag håller mig till Dayz istället.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker alla dessa running simulators är riktigt trista.. både att spela och att titta på. Får hoppas flugan dör ut snart

Medlem

Jag var hypead för det här, men efter att jag tittat på en massa streams så känns det bara som samma skit. Det ser ju fan likadant ut som DayZ-modden i princip.
Haha, nej zombie survival aka deathmatch är inget som lockar mig iaf


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Soulless:

De borde döpt det till Battle Royale rakt av, verkar vara det som lockar hittills.

Och det måste man dessutom betala extra för.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag stör mig på att game modets namn, Battle Royal, är helt rippat från det från *DayZ*. Först gör dom ett spel exakt som DayZ och sen kopierar dom till och med namnet på mods till DayZ för att det inte ska bli någon mer tvekan över hurvida allt är en rip off scam. Snart kommer H1Z1 Epoch.

(Och jag vet att Battle Royal är en film, så dra inte det motargumentet)

Medlem

Väntar till det kommer till PS4

Medlem
Skrivet av Lerner:

Jag stör mig på att game modets namn, Battle Royal, är helt rippat från det från *DayZ*. Först gör dom ett spel exakt som DayZ och sen kopierar dom till och med namnet på mods till DayZ för att det inte ska bli någon mer tvekan över hurvida allt är en rip off scam. Snart kommer H1Z1 Epoch.

(Och jag vet att Battle Royal är en film, så dra inte det motargumentet)

Kanske lite snyltigt, men:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_royal

Medlem
Skrivet av Remus:

Det där spelet verkar rent jävla skit. Jävla Dayz ripoff. Nej tack! Jag håller mig till Dayz istället.

H1Z1 är ett medelmåttigt spel, men i sin genre så slår det Day Z på fingrarna.
Day Z är en av de svagaste titlarna i Survival / PVP genre.

Medlem

Efter att ha spelat Planetside 2 gratis i över två år så tyckte jag att
Smed och de andra förtjänade några dollar. Jag har nu över 600
timmar i H1Z1 och trots fuskare och buggar så är detta mycket bättre än många spel jag betalat över 500 spänn för.

Tänk om battlefield spelen, Skyrim, Farcry och andra hypade spel
kunde genomgå en riktig test period innan de släpptes till fullpris.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Efter att ha spelat Planetside 2 gratis i över två år så tyckte jag att
Smed och de andra förtjänade några dollar. Jag har nu över 600
timmar i H1Z1 och trots fuskare och buggar så är detta mycket bättre än många spel jag betalat över 500 spänn för.

Tänk om battlefield spelen, Skyrim, Farcry och andra hypade spel
kunde genomgå en riktig test period innan de släpptes till fullpris.

så du menar early access är en riktigt testperiod?

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av MattiAce:

Efter att ha spelat Planetside 2 gratis i över två år så tyckte jag att
Smed och de andra förtjänade några dollar. Jag har nu över 600
timmar i H1Z1 och trots fuskare och buggar så är detta mycket bättre än många spel jag betalat över 500 spänn för.

Tänk om battlefield spelen, Skyrim, Farcry och andra hypade spel
kunde genomgå en riktig test period innan de släpptes till fullpris.

så du menar early access är en riktigt testperiod?

Ja, det är en test period och det har SOE senare Daybreak varit väldigt tydliga med


signatur

MattiAceGaming

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Det där spelet verkar rent jävla skit. Jävla Dayz ripoff. Nej tack! Jag håller mig till Dayz istället.

Nja, det är ju mer rust and dayz, och till skillnad ifrån dayz så får man ju några fps i det här och spelet fungerar inte sämre efter varje patch

Dayz är ju kul tills osynliga zombies äter upp en.

Medlem

Aja, till skillnad från de flesta här så tycker jag H1Z1 är riktigt skoj. Men då lirar jag i ett kompisgäng. Är kul att bygga upp sin bas och gå och skjuta andra spelare för att samla på sig loot och ammo. Survival of the fittest!
Är så sjukt pirrigt när man har fyllt gubben med massa värdefull ammo och prylar och är på väg hem till basen som man då självklart byggt inne i en stad.

Det enda som gjort att vi tagit en paus i en vecka nu är att det var så jävla mycket hackers helt plötsligt. Dom gick igenom väggarna på vår bas och lootade våra kistor när vi inte var online.

Men det är väldigt likt Rust, som vi också lirade väldigt länge i samma gäng, där slutade vi lira när vi konkurrerade ut hela servern så den blev tom på folk. Kommer säkert prova det igen snart, var ju typ ett halvår sen vi lirade och det lär ha hänt massor nu.

Man får ta det som det är, Early Access är ett ofärdigt spel, ofta i alpha-stadie och då ska man vara glad att det ens finns animationer på gubbar. Folk gnäller här för att man betalar för ett spel som man tror ska vara helt klart när det riktiga releasedatumet kanske ligger två år bort.

Medlem

Ibland skäms man... Förstår inte hur ett EA spel kan sälja 1 miljon exemplar.. Att folk inte köper FÄRDIGA spel istället..

Medlem

Köpte det och testade det men det infinner sig bara ett "varför då" hela tiden. Ingen mening, inget mål. Bara lajja runt och egentligen inte göra mer än att försöka undvika bli dödad... av människor.

Enda som hela tiden slår mig är att det är tråkigare än de flesta spel för man gör inte mycket annat än går runt i hus och rotar för att hitta något så att man... kan gå runt och rota och hitta något.

Mening. Mål. Allt uteblir.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Ibland skäms man... Förstår inte hur ett EA spel kan sälja 1 miljon exemplar.. Att folk inte köper FÄRDIGA spel istället..

Det är Sony som stått bakom spelet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Stelefan:

Ibland skäms man... Förstår inte hur ett EA spel kan sälja 1 miljon exemplar.. Att folk inte köper FÄRDIGA spel istället..

Det är Sony som stått bakom spelet.

Early Access;)

Medlem
Skrivet av Kane:

Köpte det och testade det men det infinner sig bara ett "varför då" hela tiden. Ingen mening, inget mål. Bara lajja runt och egentligen inte göra mer än att försöka undvika bli dödad... av människor.

Enda som hela tiden slår mig är att det är tråkigare än de flesta spel för man gör inte mycket annat än går runt i hus och rotar för att hitta något så att man... kan gå runt och rota och hitta något.

Mening. Mål. Allt uteblir.

Du kanske skulle gilla Battle Royale mer än survival mode, har du provat?
https://www.youtube.com/watch?v=s6tEuaykDs0


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av unoR:
Skrivet av Grenen:

Jag är en av dom och ångrar mitt köp. Måste lära mig att stå emot early access och invänta fullversionen av spelen istället.

Jag med, men jag begärde refound då jag personligen tyckte dom ljög en rakt upp i ansiktet. Så jag fick mina pengar tillbaka och ångrar verkligen inte att jag krävde en refound.

Refund lol!

Var du en av de som trodde att air drops skulle vara "pay to win"?
I så fall är det bara att skratta lite åt det hela nu efteråt men om du
forfarande tycker att $20 vore bortkastat så är det ju bra att det finns
några få företag som faktiskt visar sina köpare den respekten.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Oinky:
Skrivet av Lerner:

Jag stör mig på att game modets namn, Battle Royal, är helt rippat från det från *DayZ*. Först gör dom ett spel exakt som DayZ och sen kopierar dom till och med namnet på mods till DayZ för att det inte ska bli någon mer tvekan över hurvida allt är en rip off scam. Snart kommer H1Z1 Epoch.

(Och jag vet att Battle Royal är en film, så dra inte det motargumentet)

Kanske lite snyltigt, men:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_royal

Aah, schysst info! Fortfarande snyltigt, men alltid kul o lära sig nåt nytt!

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av unoR:
Skrivet av Grenen:

Jag är en av dom och ångrar mitt köp. Måste lära mig att stå emot early access och invänta fullversionen av spelen istället.

Jag med, men jag begärde refound då jag personligen tyckte dom ljög en rakt upp i ansiktet. Så jag fick mina pengar tillbaka och ångrar verkligen inte att jag krävde en refound.

Refund lol!

Var du en av de som trodde att air drops skulle vara "pay to win"?
I så fall är det bara att skratta lite åt det hela nu efteråt men om du
forfarande tycker att $20 vore bortkastat så är det ju bra att det finns
några få företag som faktiskt visar sina köpare den respekten.

$20 ÄR bortkastat på något som är gratis.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av unoR:
Skrivet av Grenen:

Jag är en av dom och ångrar mitt köp. Måste lära mig att stå emot early access och invänta fullversionen av spelen istället.

Jag med, men jag begärde refound då jag personligen tyckte dom ljög en rakt upp i ansiktet. Så jag fick mina pengar tillbaka och ångrar verkligen inte att jag krävde en refound.

Refund lol!

Var du en av de som trodde att air drops skulle vara "pay to win"?
I så fall är det bara att skratta lite åt det hela nu efteråt men om du
forfarande tycker att $20 vore bortkastat så är det ju bra att det finns
några få företag som faktiskt visar sina köpare den respekten.

$20 ÄR bortkastat på något som är gratis.

Det är inte gratis än och alla uppleveser vi har haft med spelet
än så länge har lätt varit värda $20.

Man får ju också möjlighet att dela med sig av egna ide'er och förslag
om man har det intresset.


signatur

MattiAceGaming

12
Skriv svar