Youtube ska utmana Twitch på allvar

Robot
Youtube ska utmana Twitch på allvar

Rykten säger att Youtube ska nylansera sin streamingtjänst lagom till E3 i juni.


Youtube ska utmana Twitch på allvar

Javisst, bara belasta servrarna ännu mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sålänge de inte sätter in en massa reklam i streams så visst!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Christoffer B:

Sålänge de inte sätter in en massa reklam i streams så visst!

Twitch har väl alltid reklam?


signatur
Medlem

Oh dear...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Deras nuvarande streaming tjänst är ju skit dålig. Chatten är jävligt mycket sämre än Twitchs chat. Dock är det alltid bra med konkurrens.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Christoffer B:

Sålänge de inte sätter in en massa reklam i streams så visst!

Twitch har väl alltid reklam?

Twitch har reklam när man går in i streamen och sedan så är det upp till den som streamar att välja om han ska visa reklam eller inte.

Jag tror att det blir den som sponsrar flest streamers vinner.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Det är najs! Då blir det lättare att se när folk man följer på youtube livestreamar. De jag följer brukar inte livestreama så ofta så jag kollar aldrig twitch om de är online. För ett halv år sedan så brukade en av dem livestreama på youtube och då kollade jag på hans stream rätt ofta, nu när han bara kör på twitch så har jag inte sett han alls. Det andra som är bra med youtube är att streamen lägger sig som en video bland deras övriga videos. Så även om man missat så ser man att de livestreamat så kan man kolla på det i efterhand. Och chatten bryr jag mig inte ett skit om. Tycker det brukar vara för mycket trolls, spam och memes på twitch också, visst youtube är värre men bryr mig inte.

Medlem

Vänta bara tills nån streamare spelar en upphovsrättsskyddad låt i livesändning och blir avstängd tack vare Youtubes trasiga klagomålssystem som konstant missbrukas av copyrighttroll.

Jag tror inte mycket kommer att förändras när Twitch redan är etablerat som standard.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag har inte tid att kolla på när andra spelar. Jag måste ju spela själv.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Paddington:

Jag har inte tid att kolla på när andra spelar. Jag måste ju spela själv.

HEHE


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är inte ett smart val av företaget. Vet inte hur de tänker. Youtube kommer inte kunna konkurrera med Twitch när det kommer till streaming av spel. Istället för att försöka konkurrera borde de satsa på saker som inte redan är extremt etablerat.

Medlem

Om det blir HTML5 så visst


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tror inte det är så illa tänkt ändå. Många andra som redan gett sig in i streaming. Ta bara Steam som exempel. Sen så är det många som streamar på Twitch och sedan lägger upp videos på Youtube. På detta sätt blir det enklare med bara ett Google-konto.

Dessutom tror jag att något vi kanske kommer få se mer av i framtiden utanför Twitch är folk som streamar annat än spel. Det är ju bara att kika på hur populära dokusåpor är idag, vad man än tycker om saken. Saker som bräd- och rollspel har redan provats. Koreaner som äter mat och folk som kör cosplay är redan verklighet.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vänta bara tills nån streamare spelar en upphovsrättsskyddad låt i livesändning och blir avstängd tack vare Youtubes trasiga klagomålssystem som konstant missbrukas av copyrighttroll.

Jag tror inte mycket kommer att förändras när Twitch redan är etablerat som standard.

Förutom subscriptions och donationer så har jag hört att många tycker att reklamen ger sjukt dåligt med pengar. Där ligger nog youtube på plussidan eftersom de har ett fasligt mycket mer uppbyggt reklamsystem med bättre lokalisering etc. etc. Tjänar streamers mer pengar med samma mängd tittare kommer nog många byta till Youtube.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det är inte ett smart val av företaget. Vet inte hur de tänker. Youtube kommer inte kunna konkurrera med Twitch när det kommer till streaming av spel. Istället för att försöka konkurrera borde de satsa på saker som inte redan är extremt etablerat.

Kan skräp som MLG och DailyMotion konkurrera så kan självklart Youtube konkurrera ännu mer.

Det är också bra att fler ger sig in, så att det blir lite mer fart på innovationer och nyheter. Det har tyvärr stått stilla ganska länge nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tycker twitch är skitdåligt så är väl positivt att ett stort företag som google börjar konkurrera.

Medlem

Då får de först allt ta och bättra på sin ToS som är gräslig i dagsläget.

Medlem
Medlem

Reklam varannan minut, rättighetsstrul på precis allt samt en community värre än Twitch-chat? Tror inte det blir så mycket av en konkurrent.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Paddington:

Jag har inte tid att kolla på när andra spelar. Jag måste ju spela själv.

HEHE
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-...

Han behöver en marmeladsmörgås också


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Paddington:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Paddington:

Jag har inte tid att kolla på när andra spelar. Jag måste ju spela själv.

HEHE
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-...

Han behöver en marmeladsmörgås också

Gillar du han bäst med svart eller röd hatt?

Givetvis! Får ta och göra en åt honom senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Fast G+ används av miljoner. Vilket betyder att tjänsten var lyckad. Annars skulle den inte heller finnas kvar. Och nej det är inte alls bara för att det finns med i youtube. Använder det inte själv men du får tydligen en mycket bättre överblick på alla dina sociala konton inbakat i ett. Världen cirkulerar inte bara runt dig. Folk gillar olika hemsidor.

Och om det är nått google gillar så är det att utmana redan etablerade tjänster.

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Fast G+ används av miljoner. Vilket betyder att tjänsten var lyckad. Annars skulle den inte heller finnas kvar. Och nej det är inte alls bara för att det finns med i youtube. Använder det inte själv men du får tydligen en mycket bättre överblick på alla dina sociala konton inbakat i ett. Världen cirkulerar inte bara runt dig. Folk gillar olika hemsidor.

Och om det är nått google gillar så är det att utmana redan etablerade tjänster.

Om man ska jämföra så är FB otroligt mycket större, mer använt och "accepterat" än G+. Google hade väl en annan tjänst som skulle utmana/slå ut Spotify (Tror jag det var? Rätta mig om jag har fel) som de fick lägga mer för ett par år sen pga att ingen använde tjänsten. Typ så känns det med YT vs. Twitch gällande streaming.

Ang: Folk gillar olika sidor. Är medveten om det och jag nekar ingen till att tycka om YT, Google+ eller vilken annan sida som helst i mitt inlägg. Så påhopp och att du lägger ord i min mun undanbedes, tack.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.

Hej käraste tjuvbroder!
Se registreringsdatum och jämför!
Nuff' said!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.

Hej käraste tjuvbroder!
Se registreringsdatum och jämför!
Nuff' said!

Har ni hört historien om den där killen som var stursk på nätet och fick äta grus direkt vid nästa post?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag tycker twitch är skitdåligt så är väl positivt att ett stort företag som google börjar konkurrera.

Håller med, twitch gör mig väldigt irriterad när jag vill fixa i settings. Varför ska det vara svårt att byta språk till exempel?

Tyvär blev ju också youtube sämre på många punkter PGA
google+ mm. Konkurrens är ju dock alltid bra


signatur

MattiAceGaming

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.

Har det i FZ:s kommentarfält någonsin hänt att du inte varit ute och cyklat?

12
Skriv svar