Rockstar har försämrat grafiken i GTA V

Robot
Rockstar har försämrat grafiken i GTA V

Se filmen som visar en tydlig förändring av ögongodiset efter de senaste två patcharna.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem
Rockstar har försämrat grafiken i GTA V

Hahaha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Måste ju få upp frameraten över 30


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Sänker dom grafiken på grund av att folk har haft problem med frameraten eller sänker dom bara för att ?
Jag har dock aldrig haft problem med mitt GTA på mitt ps4..


signatur

Playstation 4 guru

Medlem

Fy sjutton var dåligt. Tur att jag köpt mitt GTA V på PC som också kommer suga pga kass optimering som gör att jag inte kommer spela det vilket gör hela denna kommentar till en stor fest i hyckleri.

Inaktiv

De va ju synnerligen en förändring.
antar att de gör så för att de ska flyta på varje konsoll.
skämt och sido, kanske beror på att det låg för nära pc-versionen.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Fy sjutton var dåligt. Tur att jag köpt mitt GTA V på PC som också kommer suga pga kass optimering som gör att jag inte kommer spela det vilket gör hela denna kommentar till en stor fest i hyckleri.

Livet måste vara härligt med en tidsmaskin.

Gänget som portar GTA V är gänget som portade senaste Max Payne till PC. Ha lite förtroende för för dom. Dom gjorde ett riktigt bra jobb på det spelet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Vill tro att detta är något form av misstag. Det värsta i videon är nog kollisionsförsämringen enligt mig.

Medlem

fps:n dippade en del i vissa delar av stan, om detta hjälper så är det bra..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Oj vilken ENORM skillnad det var?!

O.o

Medlem

Majoriteten av ändringarna är mycket minimala skillnader som knappast är märkbara. Däremot fattar jag inte varför man sparar på fordonsskador och ökar pop-ins, som redan har varit irriterande för folk som flyger lågt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

Medlem
Skrivet av exxstream:

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

På data?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av exxstream:

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

På data?

Jag tror han syftade på PC varianten, inte när det kommer information. Jag vet inte hur information kan bli snyggt?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av exxstream:

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

På data?

Jag tror han syftade på PC varianten, inte när det kommer information. Jag vet inte hur information kan bli snyggt?

Hehe lite så jag tänkte också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Sexiga grafer? : )

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av exxstream:

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

På data?

Jag tror han syftade på PC varianten, inte när det kommer information. Jag vet inte hur information kan bli snyggt?

Har du aldrig kollat på porr?

Medlem

Kan dom inte bara sätta på picmic a'la QW?

Medlem

Tyckte vegetationen rörde sig bättre och snyggare i nya versionen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste ju få upp frameraten över 30

Spelet rullar på bättre än så, eller gjorde det i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

inb4 pc-masterrace comments

Medlem

Värst var nog "popping"-biten i videon när han flyger, skillnaden i view distance och skärpan är ju brutal!

Edit: Var in och kollade själv både i Online och SP där han flög, och det såg inte alls så dåligt ut som i hans video, var ingen downgrade alls där. kanske hans PS4 som har de lite jobbigt.

Däremot verkar kollisioner vara nedgraderade, eller kan det handla om hur långt man kommit i storyn att bilarna tål mer eller så? För oavsett bil jag snodde i SP så tog dom mindre skada än i hans video hur mycket jag än våldade med dom!

Edit 2: Ny patch för en stund sen fixar collision-problemen och onlinestabilitet

Medlem

De kanske ger med sig och adderar options senare för alla som föredrar snyggt lagg.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hur länge till måste man behöva läsa om det här gamla spelet ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

ELF
Medlem

Tills någon gång efter att det har släppts.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av exxstream:

Sänker väl för att det ska kännas ännu snyggare på data när det kommer, då säljer dom mer

På data?

Jag tror han syftade på PC varianten, inte när det kommer information. Jag vet inte hur information kan bli snyggt?

Data är ju dock inte information, tolkad data kan däremot bli information.

Så du har lika mkt fel som honom

Medlem

Ser ut som om dom har stängt av parrallax effekten helt och hållet (att bara tona ner effekten hade inte gjort någon skillnad för prestandan) och bara kör normal mapping, kanske ansåg dom att en effekt få märker av inte var värd vad det än kostade, förmodligen för att frigöra mer textur minne till förmån för andra/fler effekter och modeller.

Medlem

Pararal Occlusion är en ganska schysst effekt som passar bra på ett sådant "gammalt" spel, jag skulle inte tyckt om om dom tog bort den. Men men, en konsol är en konsol

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Hipshot:

Måste ju få upp frameraten över 30

Spelet rullar på bättre än så, eller gjorde det i alla fall.

Enligt next-gen konsoll jämförelser på GTA V, så låg båda konsollerna relativt stadigt på 30fps. Så nja, det "rullade inte på bättre än så".

Medlem
Skrivet av Eight08:

Fy sjutton var dåligt. Tur att jag köpt mitt GTA V på PC som också kommer suga pga kass optimering som gör att jag inte kommer spela det vilket gör hela denna kommentar till en stor fest i hyckleri.

Bättre grafik, högre upplösning, högre fps och de har redan visat oss minimum spec requirements. Tvekar starkt på att det kommer vara dåligt optimerat. Bra försök dock.

12
Skriv svar