Men of War underskattat?

Medlem
Men of War underskattat?

Ett spel som jag just nyss fått upp ögnonen för som få verkar känna till om. Ett Realistiskt WW2 Rts.
Testa Demot, tar ett tag att komma in i och är nog inget för små pojkar.
Väldigt hög kvalite förutom för de urusla röstskådespelarna.

Alla verkar bara babbla om DoW 2 å kommande starcraft 2. Så få som spelar realistiska RTS?

Spelat en hel del Company of heroes, å blivt frälst i hela andra världskrigs grejen.
De flesta bara gnäller om hur uttjatat de är. Men JAG tycker helt klart de är bland de bästa att bygga ett spel på.
De ända kriget där världen faktist höll på att bli erövrade av de rätt så jäkla onda nazisterna. Å de ända kriget där USA faktist gjorde lite nytta.

De som är andra världskrigs nerds borde testa de. Spelet får inte den credd den förtjännar!

http://www.youtube.com/watch?v=hdbeFlJYjYQ

Medlem

Personligen tycker jag att det är för bökigt spel. Extremt korta avstånd saker sker på, medelmåttig AI, och för högt tempo blandat med för mycket micromanagement för att det ska gå smidigt.

Jag lirar hellre de gamla hederliga "Close Combat"-spelen

Medlem

Angående Close Combat serien, enligt mig finns det två typer av "strategi" spel, de med 2D/3D och de med enbart 3D. Varav de första kräver mer tänkande och si o så, medan det andra är mer av en tornado, typ faces of war och CoH.

Båda har väl sin del av realism som det andra inte har.

Som ett 3D strategi spel tycker jag att Men of War verkar mycket lovande. Å andra sidan det görs knappt några 2D strategi spel nuförtiden. Vilket jag tycker är lite synd faktiskt. Jag menar, Blitzkrieg serien hade gjort rätt i att stanna 2D/3D.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Personligen tycker jag att det är för bökigt spel. Extremt korta avstånd saker sker på, medelmåttig AI, och för högt tempo blandat med för mycket micromanagement för att det ska gå smidigt.

Jag lirar hellre de gamla hederliga "Close Combat"-spelen

Ja spelet har ju skitmycket små saker i sig så krävs en hel del micromanagement. Fast kan inte klaga över avstånden, visst längre hade inte varit så illa men de är iaf bra mycket längre än i tex CoH.

Tempot tycker jag personligen beror mycket på den map man spelar på och man kan dessutom dra ner gamespeeded om man nu skulle vara en sån!

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Ett spel som jag just nyss fått upp ögnonen för som få verkar känna till om. Ett Realistiskt WW2 Rts.
Testa Demot, tar ett tag att komma in i och är nog inget för små pojkar.
Väldigt hög kvalite förutom för de urusla röstskådespelarna.

Alla verkar bara babbla om DoW 2 å kommande starcraft 2. Så få som spelar realistiska RTS?

Spelat en hel del Company of heroes, å blivt frälst i hela andra världskrigs grejen.
De flesta bara gnäller om hur uttjatat de är. Men JAG tycker helt klart de är bland de bästa att bygga ett spel på.
De ända kriget där världen faktist höll på att bli erövrade av de rätt så jäkla onda nazisterna. Å de ända kriget där USA faktist gjorde lite nytta.

De som är andra världskrigs nerds borde testa de. Spelet får inte den credd den förtjännar!

http://www.youtube.com/watch?v=hdbeFlJYjYQ

Men of War äger upp alla andra RTS spel när det kommer till realism och autensitet , dock är avstånden korta men det är ett design val av utvecklarna.

Vill man ha realistiska avstånd finns Theatre of War 2 , hur som helst såg du inte tråden precis brevid som jag startade för några månader sedan angående men of war

Besök även www.skrivbordsgeneralen.se ett gäng goa svennar som lirar allt bland annat mycket Men of War och Total war serien.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men of War äger upp alla andra RTS spel när det kommer till realism och autensitet , dock är avstånden korta men det är ett design val av utvecklarna.

Vill man ha realistiska avstånd finns Theatre of War 2 , hur som helst såg du inte tråden precis brevid som jag startade för några månader sedan angående men of war

Besök även www.skrivbordsgeneralen.se ett gäng goa svennar som lirar allt bland annat mycket Men of War och Total war serien.

Nej jag såg inte den fören efter jag hade postat. Dessutom så förtjänar Men of war två stycken trådar:)
Ahh tackar för hemside tipset!

1
Skriv svar