Hejdå, Top Gear.

Medlem
Hejdå, Top Gear.

Ingen som har varit online idag har väl kunnat undgå att Jeremy Clarkson har fått stöveln från BBC:s tittarsuccé Top Gear. Detta efter att Clarkson har överreagerat och slagit en producent efter en lång dags filmande utan mat. Producenten var enligt rapporten tvungen att ta sig till akuten för att se över en blödande och svullen läpp.

Nu är det inte så att jag tar Clarkson i försvar. Visst, han anmälde händelsen själv och bad producenten om ursäkt utanför jobbet, men han gav inte BBC särskilt många utvägar. Misshandel är inte okej på någon arbetsplats, oavsett om man heter Svensson eller Clarkson.

Däremot har BBC länge varit orättvisa mot Clarkson i andra, helt orelaterade fall. Det är ingen hemlighet att ledningen har velat få bort honom från bolaget en längre tid, och nu är stunden kommen. Det bästa vi tittare och fans kan få ut av det här är att något annat produktionsbolag värvar Top Gear-gänget. Tänk er en motorshow på Netflix, där Clarkson, May och Hammond får härja runt hur de vill utan rädsla för att arga skattebetalare kräver deras avgång.

James May säger i en snabb intervju att de tre programledarna hör ihop "som ett paket", vilket verkar antyda att May och Hammond inte kommer att stanna kvar på BBC och arbeta med Top Gear. Mina förhoppningar för ett helt nytt program har aldrig varit större än de är just nu.

Enligt BBC kommer Top Gear att fortsätta produceras och sändas i framtiden, frågan är hur många tittare det gamla gänget tar med sig till en ny kanal. De flesta tittar ändå på programmet för programledarnas dynamik och inte för bilfakta.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Hejdå, Top Gear.

Som du själv skriver, ingen tittar på Top Gear för att få köpråd inför nästa provkörning. De testar bilar som gemene man aldrig kommer ha råd med och de gör det på det mest ovetenskapliga sätt man kan tänka sig. Top Gear tittar man på för att få se snabba bilar och galna äventyr, men framförallt för att programledartrion är supersköna i sina roller.

Jag har som exempel försökt titta på Top Gear USA några gånger men det är inte alls samma sak utan May/Hammond/Clarkson.

Jag kommer troligtvis inte titta på Top Gear när de byter programledare, om de inte hittar några riktigt bra ersättare.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Som du själv skriver, ingen tittar på Top Gear för att få köpråd inför nästa provkörning. De testar bilar som gemene man aldrig kommer ha råd med och de gör det på det mest ovetenskapliga sätt man kan tänka sig. Top Gear tittar man på för att få se snabba bilar och galna äventyr, men framförallt för att programledartrion är supersköna i sina roller.

Jag har som exempel försökt titta på Top Gear USA några gånger men det är inte alls samma sak utan May/Hammond/Clarkson.

Jag kommer troligtvis inte titta på Top Gear när de byter programledare, om de inte hittar några riktigt bra ersättare.

Jag kommer nog att titta på det första avsnittet bara för att se vilken tågolycka det blir av seriens framtid. Lite som att titta på The Room.

Clarkson har varit med i Top Gear sedan 1988, men det var inte förrän han fick total kontroll över programmet 2002 som tittarsiffrorna sköt i höjden. Clarkson är Top Gear, och May och Hammond är de enda som kan komplettera honom. Så är det bara.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fan va tråkigt att detta har hänt... Nu finns det tyvärr ingen anledning att titta på Top Gear längre

Medlem

HBO presents, Game of Cars !

Vet inte om netfix har budgeten som behövs för en serie i Top Gear UK (RIP) klass.
Inte utan att resten av deras utbud skulle få rejält mindre budget.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Bennii:

Som du själv skriver, ingen tittar på Top Gear för att få köpråd inför nästa provkörning. De testar bilar som gemene man aldrig kommer ha råd med och de gör det på det mest ovetenskapliga sätt man kan tänka sig. Top Gear tittar man på för att få se snabba bilar och galna äventyr, men framförallt för att programledartrion är supersköna i sina roller.

Jag har som exempel försökt titta på Top Gear USA några gånger men det är inte alls samma sak utan May/Hammond/Clarkson.

Jag kommer troligtvis inte titta på Top Gear när de byter programledare, om de inte hittar några riktigt bra ersättare.

Jag kommer nog att titta på det första avsnittet bara för att se vilken tågolycka det blir av seriens framtid. Lite som att titta på The Room.

Clarkson har varit med i Top Gear sedan 1988, men det var inte förrän han fick total kontroll över programmet 2002 som tittarsiffrorna sköt i höjden. Clarkson är Top Gear, och May och Hammond är de enda som kan komplettera honom. Så är det bara.

Ja, absolut. Jag ska inte ta för givet att allt blir dåligt innan jag vet. Några avsnitt måste jag se. Vem vet, de kanske hittar en ny trio som kan göra något eget av programmet som funkar.

Medlem
Skrivet av xermalk:

HBO presents, Game of Cars !

Vet inte om netfix har budgeten som behövs för en serie i Top Gear UK (RIP) klass.
Inte utan att resten av deras utbud skulle få rejält mindre budget.

Nåja, de flesta av Netflix populäraste produktioner kostar över fyra miljoner dollar per avsnitt, och då är dessa nysatsningar från början. Tänk vilken tillväxt de skulle få med Top Gear-trions beprövade koncept. Tillväxt = mer pengar.

Jag tror att det kan gå.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av xermalk:

HBO presents, Game of Cars !

Vet inte om netfix har budgeten som behövs för en serie i Top Gear UK (RIP) klass.
Inte utan att resten av deras utbud skulle få rejält mindre budget.

Nåja, de flesta av Netflix populäraste produktioner kostar över fyra miljoner dollar per avsnitt, och då är dessa nysatsningar från början. Tänk vilken tillväxt de skulle få med Top Gear-trions beprövade koncept. Tillväxt = mer pengar.

Jag tror att det kan gå.

Bara de inte behöver flytta till USA i samband med ett netflixsamarbete isf, Top Gear hör ju hemma i UK och Europa som helhet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Top Gear utan Jeremy är som Two and a Half Men utan Charlie Sheen, fast 10x värre. Det går liksom bara inte. Top Gear US och Australia har båda floppat i mina ögon. Richard och James har också varit väldigt viktiga för programmet, men jag tror ändå att man hade kunnat köra på någon säsong till utan dem.

Jag hoppas att Richard och James avgår och att de tre satsar på något eget program tillsammans. Jag älskar specialavsnitten då de reser igenom olika länder. Något liknande fast ett helt program som bygger på samma idé hade varit grymt

Medlem

Jag hoppas att trion gör ett eget program. Det är svårt att tänka sig ett Top Gear utan hamster, captain slow och Jennifer.

Medlem

Clarkson är ett rasistiskt översittarsvin. Att han inte får skaka galler för misshandel är rent ut sagt märkligt. Men det kanske kommer. Det lär ju inte vara så att det saknas bevis precis.

May är min favorit. Hamster är ett mähä som är en parantes i sammahanget utom när han lyckas krocka raketbilar på Brittiska skattebetalares bekostnad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ryktas redan att han och teamet fått ett erbjudande till Channel 4 för ett bilprogram. Håller mina tummar

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ryktas redan att han och teamet fått ett erbjudande till Channel 4 för ett bilprogram. Håller mina tummar

Inte illa! Du råkar inte ha en länk till ryktet?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Dessutom visar det sig nu att anledningen till att det inte fanns mat var att den jävlen suttit på pubben i 3 timmar. Därför var han sen och därför var maten inplockad. Vilket jävla as han är.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Dessutom visar det sig nu att anledningen till att det inte fanns mat var att den jävlen suttit på pubben i 3 timmar. Därför var han sen och därför var maten inplockad. Vilket jävla as han är.

Alla geniala, extraordinära människor av klass (läs Jeremy Clarkson) har en mörkare sida som tyvärr kommer fram ibland.

1
Skriv svar