Robot
Dirty Bomb

Med spel som Enemy Territory och Quake Wars men även Brink i bagaget vill Splash Damages tillbaka till PC-arenan. FZ har testat deras nya lag-shooter.


Medlem
Dirty Bomb

Inte för att vara sån men ni har skrivit Ememy i titeln på FZ Framsidan!

OnT, intressant förhandstitt, tycker själv spelet verkar roligt, kan vara något det här!

Medlem
Skrivet av Digu21:

Inte för att vara sån men ni har skrivit Ememy i titeln på FZ Framsidan!

OnT, intressant förhandstitt, tycker själv spelet verkar roligt, kan vara något det här!

även stavfel i texten
"Det är, örigt talat, rätt rörigt. Men koncentrerar man seig på det omedlbara gameplayet tonar en twitch-shooter med stor potential fram."

Övrigt, Sig, Omedelbara

Medlem

Snacka om att mjölka sitt eget trötta och förlegade koncept.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Frilansare
Skrivet av Digu21:

Inte för att vara sån men ni har skrivit Ememy i titeln på FZ Framsidan!

OnT, intressant förhandstitt, tycker själv spelet verkar roligt, kan vara något det här!

Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Digu21:

Inte för att vara sån men ni har skrivit Ememy i titeln på FZ Framsidan!

OnT, intressant förhandstitt, tycker själv spelet verkar roligt, kan vara något det här!

även stavfel i texten
"Det är, örigt talat, rätt rörigt. Men koncentrerar man seig på det omedlbara gameplayet tonar en twitch-shooter med stor potential fram."

Övrigt, Sig, Omedelbara

Vi skyller på Tomas. Som är föräldraledig.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi skyller på Tomas.

Igen...

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Snacka om att mjölka sitt eget trötta och förlegade koncept.

Eftersom alla verkar skrika om mjölkning i varenda nyhet så får du gärna förklara vad det innebär för jag ser inte anknytningen till detta.

Trött o förlegat? Finns väldigt många som väntar enormt på en vettig uppföljare till ET.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Avancemangsmöjligheter". Nääää!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"och rätt lättillgänglig still, skarpa kontrastfärger och serieliknade liknande ."

Say what? Hur välsorterad var den öppna baren egentligen, herr Bennet?

Edit: -med tanke på övriga redan påpekade missar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör

Dags att stoppa korrektureldgaffeln i brasan ser jag.


signatur
Medlem

Spelade det under en betahelg. Det var rätt så kul faktiskt och det var väldigt snabbt.

Betalmodellen verkar vara som i dota/tf2. Under betan fick man iallafall lådor som man låser upp med en nyckel, i dem fick man "kort" som man kunde ändra en karaktär med, t.ex. annat vapen, låter mindre när man springer osv

Medlem

spelat tills ögonen blöder nu, kul som fan, men lite väl begränsat rent innehållsmässigt. Mercs är dyra, inte så förvånande, men det finns få att välja mellan även om man nu skulle lyckas låsa upp alla så det saknas variation.

Kan inte säga att jag gillar lodout rouletten, det ända sättet att få något annat en default på är irriterande. I många fall då man inte får det man vill ha utan nått skräp till en merc man inte ens tycker att kul att spela. Det går åtminstone att byta flera skräp kort till ett bättre till valfri merc.

Och vill man då vaska fram något användbart så får man lägga bra med pengar på det, vilket betyder att man måste välja mellan att chansa eller spara ihop till en merc i taget.
Då och då får man en gratis roulett chans vilket kanske gör det smarta valet att spara ihop pengar för mercs först å främst.

Vad som slumpas verkar vara mellan 3 huvudvapen lite beroende på klass som ofta är lika varandra, 3 pistoler där revolvern verkar vara den som skiljer sig från dom andra och samma med närstridsvapen som jag inte vet om dom fyller någon annan funktion än att se olika ut.

på det får man en eller har man tur flera bonusar, så som att kunna hoppa mot väggar tre gånger i rad, bonus HP när man får upp en spelare, synlig på kartan en kortare stund, ladda snabbare och liknande.

Varje match tar man ju med sig tre mercs, två får man gratis och två till är i fri rotation, vilket lämnar 3. Två av dessa andra tre fyller samma roll som två man redan har, och deras loadouts verkar inte variera mycket mer.

Så själv har jag fått mestadels samma skit och några urtrista statistik buffar som knappast påverkar hur jag spelar. hade tyckt det vore roligare ifall mercsen kunde få olika aktiva via loadouts.

Men annars är det en riktigt bra grund tycker jag, skönt tempo och tror det kan bli ett riktigt bra teamplay fokuserat spel. Just nu är det lite hipp som happ vad man hamnar med för folk, och hur bra dom fattar konceptet.
Riktigt kul när man hamnar i en bra grupp som samarbetar och täcker varandra o.s.v. Mindre skoj när man möter detta lag och har folk som tror att den bästa taktiken är att springa rakt in samma väg om och om igen i 10 minuter (ja, det hände).

Skulle bara önska dom skrotade dessa loadout kort, å lät en själv bestämma vilken mix man vill ha.

Medlem
Skrivet av ptute:

Spelade det under en betahelg. Det var rätt så kul faktiskt och det var väldigt snabbt.

Betalmodellen verkar vara som i dota/tf2. Under betan fick man iallafall lådor som man låser upp med en nyckel, i dem fick man "kort" som man kunde ändra en karaktär med, t.ex. annat vapen, låter mindre när man springer osv

Med andra ord P2W?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:

Dags att stoppa korrektureldgaffeln i brasan ser jag.


signatur
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Snacka om att mjölka sitt eget trötta och förlegade koncept.

Det är upp till var och en att tycka och sen välja om verderbörande vill spela. Personligen gillar jag den här genren av old-school-spel. Enda jag inte gillar är F2P och hysterin med att levla upp för att få bättre vapen, skydd etc.

För mig får det vara riktigt old school, spelar du dåligt så dör du ofta helt enkelt och får börja om. Optimala multiplayer är och kommer för mig alltid vara mp i RtCW.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Med andra ord P2W?

Är det som Dota 2 så är det allt annat än pay2win då du bara kan köpa kosmetiska saker till dina hjältar, inget som ger dig fördelar rent spelmässigt.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Kommer ihåg BF2 tiden och hur Quake wars skulle vara frälsningen enligt många och även Paul Wedgwood själv. Eftersom DICE redan då börjat strunta helt i sin community och klan-scen. Det var en enorm hype kring ETQW och många löften från Paul om att vara välpolerat och klan-anpassat, men något som tydligen glömdes nämna var att motorn var låst till 30 fps..

Det var runt denna tidpunkt mitt intresse för e-sport dog ut.

Medlem
Skrivet av boboinho:
Skrivet av Kleptoman:

Med andra ord P2W?

Är det som Dota 2 så är det allt annat än pay2win då du bara kan köpa kosmetiska saker till dina hjältar, inget som ger dig fördelar rent spelmässigt.

Du läste inte hela hans kommentar antar jag?
Att kunna köpa bättre vapen och skor som gör att ens gubbes fotsteg låter mindre är P2W. Speciellt då någon som köpt allt detta antagligen är 10 gånger bättre än de som inte lägger pengar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Spelade betan och tyckte mest det var en kopia på Brink.
Varför... VARFÖR! VARFÖR KÖPTE JAG BRINK!!

Iallafall.. jag tyckte inte det var roligt.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

spelat tills ögonen blöder nu, kul som fan, men lite väl begränsat rent innehållsmässigt. Mercs är dyra, inte så förvånande, men det finns få att välja mellan även om man nu skulle lyckas låsa upp alla så det saknas variation.

Det finns bra många fler mercs. De ska komma tillbaka under betans gång vad jag förstått det. Vet inte varför de faktiskt är borta nu. Men det var säkert ett tjuogotal tidigare iaf.

Skrivet av Cav_swe:

Kommer ihåg BF2 tiden och hur Quake wars skulle vara frälsningen enligt många och även Paul Wedgwood själv. Eftersom DICE redan då börjat strunta helt i sin community och klan-scen. Det var en enorm hype kring ETQW och många löften från Paul om att vara välpolerat och klan-anpassat, men något som tydligen glömdes nämna var att motorn var låst till 30 fps..

Hypen för ETQW kom väl till stor del av att Splash Damage tidigare gjort det i mitt tycke fortfarande oöverträffade Wolfenstein: Enemy Territory som hade väldigt många intressanta koncept i spelet. Med hur du rankade upp din karaktär och kunde bygga diverse fortifieringar och annat baserat på klass osv.
Finns små hintar av det här också men inget som kommer i närheten av det som en gång var. Känslan i spelet är också ganska "budget".

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av boboinho:
Skrivet av Kleptoman:

Med andra ord P2W?

Är det som Dota 2 så är det allt annat än pay2win då du bara kan köpa kosmetiska saker till dina hjältar, inget som ger dig fördelar rent spelmässigt.

Du läste inte hela hans kommentar antar jag?
Att kunna köpa bättre vapen och skor som gör att ens gubbes fotsteg låter mindre är P2W. Speciellt då någon som köpt allt detta antagligen är 10 gånger bättre än de som inte lägger pengar.

Sorry! Citerade fel person. Ville bara påpeka att jämföra det med Dota och säga P2W i samma mening är helt fel. Men ja, om man kan köpa saker som ger en fördelar i spelet så är det verkligen P2W och inget jag kommer ens titta på trots att jag varit lite smått nyfiken.

Skyller mina misstag på bristande sömn.


signatur

The cake is a lie...

1
Skriv svar