Bloodbornes hårresande laddningstider ska åtgärdas

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av soyd:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Det + att renodlade SSD enheter bidrar till en lägre värmeutveckling för konsolen i sin helhet, gör det värt att investera ändå tycker jag!

Tycker inte det känns värt alls, vissa benchmarks ser ju mer lovande ut än andra, men rent generellt så presterar det riktigt kasst mot vad det skulle kunna.

Någon som vet hur mycket det i tid det tar om man har en SDD istället?

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av soyd:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Det + att renodlade SSD enheter bidrar till en lägre värmeutveckling för konsolen i sin helhet, gör det värt att investera ändå tycker jag!

Tycker inte det känns värt alls, vissa benchmarks ser ju mer lovande ut än andra, men rent generellt så presterar det riktigt kasst mot vad det skulle kunna.

Någon som vet hur mycket det i tid det tar om man har en SDD istället?

Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Loltron:

Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.

Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.

Släpp det på pc bara!

PS3 och PS4 funkar med SSD.

"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.

Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.

Du vet inte vad du talar om du har fel.

RAM/GPU eller CPU är alltid snabbare än BUS hastigheten i en PC, flaskhalsar ser du i alla system.

Är mer ett antagande att det handlar om att apu'n är fjuttig i ps4 och xbone, men faktum kvartstår ju dock att ssd inte funkar fullt ut på enheterna, då kan väl du förklara varför.

"flaskhalsar ser du i alla system" so what, talade specefikt om ssd, och det är inte ofta dom går i 30 % hastighet på valfri pc.

12
Skriv svar