Youtube ska utmana Twitch på allvar

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.

Har det i FZ:s kommentarfält någonsin hänt att du inte varit ute och cyklat?

I så fall var inte det här en av de gångerna, men ovanligt roligt var det iallafall

Nu utgår jag naturligtvis ifrån att Kleptoman följer sin egen hövliga uppmaning, och byter till ett annat namn

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.

Har det i FZ:s kommentarfält någonsin hänt att du inte varit ute och cyklat?

I så fall var inte det här en av de gångerna, men ovanligt roligt var det iallafall

Nu utgår jag naturligtvis ifrån att Kleptoman följer sin egen hövliga uppmaning, och byter till ett annat namn

Detta forum är inte stort nog för två kleptomaner... Pistoler i gryningen föreslår jag.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som när Google försökte utmana Facebook. Det kommer finnas ett alternativ, men väldigt få kommer använda det.

Hej, kan du vara snäll och ändra på ditt användarnamn? Tack.

Hej käraste tjuvbroder!
Se registreringsdatum och jämför!
Nuff' said!

Hahaha, så jävla bra!

Hoppas YT blir lätt att föra över stream highlights till från sin stream.

Medlem
Skrivet av Morknox:

Det är najs! Då blir det lättare att se när folk man följer på youtube livestreamar. De jag följer brukar inte livestreama så ofta så jag kollar aldrig twitch om de är online. För ett halv år sedan så brukade en av dem livestreama på youtube och då kollade jag på hans stream rätt ofta, nu när han bara kör på twitch så har jag inte sett han alls. Det andra som är bra med youtube är att streamen lägger sig som en video bland deras övriga videos. Så även om man missat så ser man att de livestreamat så kan man kolla på det i efterhand. Och chatten bryr jag mig inte ett skit om. Tycker det brukar vara för mycket trolls, spam och memes på twitch också, visst youtube är värre men bryr mig inte.

Du kan ju välja att få notiser skickade när en Streamer startar sin ström. Sen visas även "I am live on Twitch" i youtube som overlay om de har kopplat ihop kontona.
Just den funktionen kanske försvinner om Youtube ska satsa på streaming dock.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Intressant faktiskt. Skulle bara vara kul om det blir bättre än twitch som jag kan tycka är lite sisådär emellanåt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Deras nuvarande streaming tjänst är ju skit dålig. Chatten är jävligt mycket sämre än Twitchs chat. Dock är det alltid bra med konkurrens.

Japp, har försökt streama på You Tube men aldrig lyckats med OBS eller FL. Krånglig tjänst.


signatur

Det var detta...

Medlem

Twitch har väl riktigt dålig bildkvalite? Hoppas youtube kan erbjuda bättre bandbredd så man kan se i minst 720p..

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Twitch har väl riktigt dålig bildkvalite? Hoppas youtube kan erbjuda bättre bandbredd så man kan se i minst 720p..

Rekommenderar dig Livestreamer!

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Twitch har väl riktigt dålig bildkvalite? Hoppas youtube kan erbjuda bättre bandbredd så man kan se i minst 720p..

Twitch kan visa i alla fall 1080p.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Twitch har väl riktigt dålig bildkvalite? Hoppas youtube kan erbjuda bättre bandbredd så man kan se i minst 720p..

Jag tror du missuppfattat hur det fungerar, det är inte tjänsten som bestämmer kvaliten utan det är streamern
Som någon skrev twitch stödjer mer än tillräcklig upplösning.

Tror du mig inte gå in på LIRIK under eftermiddagen och säg att kvaliten är dålig. Det är bara det att 0.001 procent har datorer samt streamingkort samt internet som pallar skicka i grym kvalite.

Medlem

Så jävla roligt att se alla internetföretagsexperter hahah

Typiskt internet troll och bli arga över vad andra gör med sina pengar, sitta hemma och döma är er specialitet.

12
Skriv svar