Down of War 2 är här!

Medlem
Down of War 2 är här!

Yes! Idag fick jag hem Down of War 2, ja jag vet att det är en dag innan release datumet men bra som jag är så förhandsbokade jag DoW2 från Webhallen och fick det lite tidigare. Men! Problemet kom när jag med stor förväntan såg på när spelet höll på att installeras på datorn. Kom detta plötsligt upp:

"Sorry, but the following items are not available for purchase in this country. Your purchase has been cancelled."

Nedan textan i en ruta, står det: Steam.

Wtf! Jag har steam, jag har ett account, jag är online men va fan! Har Relic glömt bort oss här i Sverige eller vad?!

Jag gick ut på DoW2:s hemsida och sedan på forumet och där ser det ut som fler har liknade problem.

Frågan är; har ni som har förhandsbokat DoW2 fått samma problem som jag?

Medlem

Japp jag fick exakt samma problem, jag gissar/hoppas att det kommer funka imorgon som är det officiella releasedatumet.
Synd att detta går via steam även för oss som köpt skivan, för dom som beställt via steam har väl samma sak att dom inte kan aktivera förrän imorgon.

Jag antar att vi som beställt Empire Total War kommer få exakt samma problem om vi försöker installera spelet innan den 4:e Mars eftersom den också körs delvis via steam tror jag.

"Some players have been able to purchase copies of Dawn of War II before the release date for their respective regions. This is simply a notice to inform you all that you will not be able to activate or play the single-player or multiplayer game until the release date" saxat från deras community site

Är det någon som fått upplåsningkoder för Tactical Marines Package ännu (om ni nu beställde den istället för vanliga utgåvan)? Jag beställde från webhallen men har inte fått något mail med koder än, vanligtvis brukar dom skicka ut sånt där flera veckor i förväg vid liknande erbjudanden från webhallen.


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem

leon65: Det står ju på Webhallen att dom kommer maila ut koderna vid releasen.

Medlem

Down of War?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av leon65:

Är det någon som fått upplåsningkoder för Tactical Marines Package ännu (om ni nu beställde den istället för vanliga utgåvan)? Jag beställde från webhallen men har inte fått något mail med koder än, vanligtvis brukar dom skicka ut sånt där flera veckor i förväg vid liknande erbjudanden från webhallen.

Okey, har försökt flera gånger idag men det funkar inte än.:( Jävligt tråkigt att dom gör såhär, alltså jag trodde helt säkert på att jag skulle få spela DoW2 idag men nix:( Jaja, får väl vänta tills imorgon, man har ju väntat ett par år nu så en dag är inget (om man ska tänka positivt);)

Ja, jag har också beställt "Tactical Marines Package" men har inte fått något av dem (Webhallen). Men jag tror allt kommer att fixas imorgon, ett stort fel av de ansvariga helt enkelt

Medlem

Är riktigt sugen på DoW 2 men betan gjorde mig lite skeptisk av följande saker:

* Det dåliga UI - vart är någon ikon för att dina trupper attackeras?! Förlorat flera units bara för att spelet inte varnar att dom åker på däng.

* Endast en patch under betan, trots att det skulle behöva ett par till för balansen..

* Windows Live.

Medlem

Jag har knappt spelat alls sen jag slutade med WoW för ett par månader sen, men eftersom jag älskar 40k-världen och DoW så beställde jag DoW 2.

Maken till omständig procedur för att få igång en produkt som man har betalat för har jag aldrig sett förr.

Först så installeras "Third-party components", man inte får reda på vad det är för något. Sen installeras Steam och man måste regga sig och aktivera sin produkt? Efter detta så ska man skapa ett Windows Live-konto, sen kan man spela?

Nästan så jag ångrar mitt köp nu... är det såhär på alla spelar man köper numera?

Är det konstigt att folk piratkopierar?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Tja, valet att använda Windows Live ställer till en massa tycker jag. Steam är en led i trassligheten, men förståeligt utifrån DRM-synpunkt att via Steam hindra folk från att spela innan det datum spelet officiellt släpps på.
Gays for Windows Live är ju mest bara bök. Om det är bästa systemet man kan hitta för matchmaking, då är ju spelvärlden värre ute än vad jag trodde.

Medlem

Någon som fått igång spelet? Fick mitt med posten idag men när jag försöker starta spelet så får jag upp en ruta från steam där det står "This game is currently unavailable. Please try again at another time.". Någon fler som fått det?

Inkompetent:
Det man kan undra över är ju varför de inte bygger matchmaking via Steamworks när de ändå använder sig av Steam. Känns ju bara dumt att använda två olika system när ett av dem hade varit nog.

/ LordDaimos

Medlem

Äntligen har jag fått igång spelet, har dock bara spelat i ett par minuter men intrycket var: AWESOME!!

Dock så fattade jag inte vart man ska skriva in Tactical Marines Package koden som kom upp från Steam.

Medlem

Även jag fick igång det till slut och jag måste säga att första intrycket är övervägande positivt. Får se hur det blir lite längre in i kampanjen och i multiplayer. De första fyra-fem uppdragen är väldigt snarlika varandra så jag hoppas det blir mer variation framöver.

/ LordDaimos

Problem med att spelet dumpar med ett felmedelande, "cannot create dump file 183".. händer kanska ofta..

Ok -> DOW2 forum:

Crash error- failed to create dump file: " (error 183)
A number of people are experiencing crashes on machines running Windows Vista 32-bit where the error message appears:

Code:
"Crash error- failed to create dump file: "(error 183)"
appears.

We are working very hard on a solution for this problem and appreciate your patience while we do so.

In the meantime the temporary solution is to set texture details lower (try medium first) until we have a correct fix.

Thank you


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kom precis hem ifrån jobbet och tänkte spela lite DoW2, stoppar i skivan, väljer engelska, Steam startas och jag får knappa min cd-nyckel... sen börjar den tanka ner spelet?! Vilket ska ta ca. 30 minuter?! Jag har ju för fan spelet på en dvd?

Är det för mycket begärt att man ska kunna stoppa in sitt spel och bara spela? Helt sjukt tillkrånglat måste jag säga...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv
Skrivet av Quid:

Kom precis hem ifrån jobbet och tänkte spela lite DoW2, stoppar i skivan, väljer engelska, Steam startas och jag får knappa min cd-nyckel... sen börjar den tanka ner spelet?! Vilket ska ta ca. 30 minuter?! Jag har ju för fan spelet på en dvd?

Är det för mycket begärt att man ska kunna stoppa in sitt spel och bara spela? Helt sjukt tillkrånglat måste jag säga...

Samma sak med GTA IV, man blir ju frustrerad som få.............efter cirka 5 felmedelanden om att man behöver 'rätt' cd key så får man spader.
Man får med 1 cdkey å de ber om 2 ungefär så är det upplagt.

Medlem
Skrivet av SirIgor:

Dock så fattade jag inte vart man ska skriva in Tactical Marines Package koden som kom upp från Steam.

Extra koden du får från steam vet i fan om man ska mata in någonstans, det va likadant i betan tidigare man fick en kod man aldrig behövde använda.

Däremot fick jag ett mail med unlock koder från webhallen idag som jag provade att mata in via M$ live (accout management som drar igång ett browser fönster där man tex kan välja lös in kod), men då fick jag bara upp att denna kod inte gäller för min region bla bla nått

Någon som lyckats regga unlockkoden?


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem

Sådär nu tror jag att jag lyckats regga koden som man fick via webhallen.

Jag följde instruktioner från denna tråd [http://community.dawnofwar2.com/viewtopic.php?f=45&t=11127]

Eftersom jag varit med i betan hade jag redan live installerad men jag hade ingen körbar exe i startmenyn så jag avinstallerade båda live grejerna som fanns på burken och installerade om dom via länken som fanns i tråden där.
Då kunde jag köra M$ live exe där jag följde instruktioner för att mata in redeem code och jag tror det funkar (jag har iaf fler metallic colors i slutet på army painter än gold o silver).


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem

Jag beställde spelet från Game.se och det var tänkt att jag skulle få en kod med wargear, man inte fan hittar jag den! någon fler som har beställt från game och har hittat den?

Medlem

Jag har inte beställt från game.se, utan från play.com. Det kom i skräppostmappen iallafall trots att alla mina andra play.com mail kom vanligt, så titta där för säkerhets skull.

Edit: Ett tips är att registrera det hos THQ, dem 100 000 första får mer wargear. Du behöver inte ens spelet än då det inte kräver en cd nyckel att registrera utifall ni som jag inte hunnit få det än.

http://www.thq-games.com/uk/news/show/6377

* ?Cuirass of Azariah? Armor
* ?Pistol of Baal? Bolt Pistol
* ?Gauntlet of Blood? Power Fist
* ?Mantle of the Great Father? Armor
* ?Fearsome Light of Faith? Plasma Gun
* ?Laurels of Hadrian? Iron Halo
* Two unique chapters ?Revilers? and ?Angels Sanguine?
* Eight exclusive metallic colors


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Newt:

Jag beställde spelet från Game.se och det var tänkt att jag skulle få en kod med wargear, man inte fan hittar jag den! någon fler som har beställt från game och har hittat den?

Beställde också från Game, fick den som en liten papperslapp i paketet som jag fick med posten.

Hoppas du inte slängt kartongen!

Angående nerladdning trots att man har DVD'n; efter jag aktiverat koden så frågade den om jag ville installera (läs: dra ner). Råkade klicka på ja, så jag avbröt, tog bort lokala cachefiler in o ut med skivan och körde installation från den direkt.

Tog några minuter innan väl installationen kom igång, men sen gick det snabbt efter att Steam validerat filerna.

Edit: Fixade Commander wargear från THQ igår .. trodde först att jag inte hann, hade enorma problem då alla säkert hamrade sidan, och när det väl var klart så kom inte koden fram.

Kikade in sen på kvällen på en väns inrådan, och där var den

Medlem
Skrivet av taah:
Skrivet av Newt:

Jag beställde spelet från Game.se och det var tänkt att jag skulle få en kod med wargear, man inte fan hittar jag den! någon fler som har beställt från game och har hittat den?

Beställde också från Game, fick den som en liten papperslapp i paketet som jag fick med posten.

Hoppas du inte slängt kartongen!

Angående nerladdning trots att man har DVD'n; efter jag aktiverat koden så frågade den om jag ville installera (läs: dra ner). Råkade klicka på ja, så jag avbröt, tog bort lokala cachefiler in o ut med skivan och körde installation från den direkt.

Tog några minuter innan väl installationen kom igång, men sen gick det snabbt efter att Steam validerat filerna.

Edit: Fixade Commander wargear från THQ igår .. trodde först att jag inte hann, hade enorma problem då alla säkert hamrade sidan, och när det väl var klart så kom inte koden fram.

Kikade in sen på kvällen på en väns inrådan, och där var den

Förhandsbokade med från game.se här men koden lyste med sin frånvaro i mitt paket.

Fick spel plus kvitto men inget mer...

Mailat game om det så man får ju se vad som händer efter helgen.

Medlem

Fixade THQ armorn men jag är rätt säker på att jag inte fick nån kod från game, det var absolut ingen i kartongen iallafall... Börjar blir jävligt förbannad nu! =(

Medlem

Sådär, köpte mig ett ex och efter ett par matcher så är det ganska kul. Hoppas att relic ligger i med patcherna, annars blir det nog lite segt..

Ganska ofta min delicious lictor buggar sönder

Avstängd

Jag är nöjd. Riktigt kul, riktigt snyggt. Sedan blir det lite DLC längre fram (vilket behövs, för att bara ha två spellägen i MP är lite snålt).

Något som är sjukt störande är att matchmaking i Live tar en så fruktansvärt lång tid, om det ens går. Funkade i betan, men nu går det bara skit. Nu kör jag orankat istället.

Kampanjen är rätt skön också, och det känns som att jag måste köra mer där och träna upp min taktik innan jag kan äga i MP. ^^

Jag är glad att de valde att lägga alltihop i Steam, då det programmet äger. Automatiska uppdateringar, oknäckbart DRM, smidigt och obegränsad nedladdning.

Inaktiv

Personligen tycker jag största fördelen med Steam är att det inte behövs någon DVD för kopieringsskydd. Orka hålla på och fippla med dem.

Med håller med DoW II är väldigt skoj. Lite sniket med multiplayer maps, men det kommer flera som DLC förstås.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Kampanjen är rätt skön också, och det känns som att jag måste köra mer där och träna upp min taktik innan jag kan äga i MP. ^^

Tycker personligen att skillnaden i DoW 2 mellan SP och MP är större i dem flesta andra RTS spel. SP är det mer Commandos än Command än conquer (Iallafall på svårare svårighetsgrader) så tror jag tyvärr du inte får så satans stor övning för hur MP spelandet i kampanjen.

Måste säga att jag blev väldigt positivt överaskad på kampanjen, som är LJUSÅR före dem tidigare spelen. Det enda som är synd är väl att karaktären som ska representera du, dvs Force Commandern, blir tack vare sin tystnad alldeles ointressant gentemot dem andra squad leadersarna och man känner aldrig som om man är en del av dem, iallafall inte via din FC.

MP har varit typ samma som i betan, gillade det då och gillar det nu, men får hoppas det kommer lite mer kator för det börjar bli segt med bara 4 kartor i 3vs3, speciellt då den enda nya kartan sen betan är ganska "Meh".


signatur

Videomupp

Medlem

Yeah, fortfarande är Desert Gate kartan no 1 för moi. 3on3 har en tendens att bli clusterfuck av allting, för att inte tala om man INTE kör victory point. Jösses.

Medlem

Not my cup of tea det här:( Ettan var ju tajt som fan, men me tvåan känns de som om de tagit det sämsta från company of hoes och DoW1. Fan att de skulle hoppa på the 'tactical-crap mixed with starcraft' bandwagon.


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Köpte spelet för några dagar sen, och jag måste säga att det är ett riktigt bra lir! Nu får man ju faktist göra något med sina trupper, istället för att bara skicka iväg dom till random ställen. Beror väl mest på att man inte bygger baser mer, men det är inget jag stör mig på heller. Grafiken är mycket bra och ljudet är ännu bättre. Lirar mest som Orks atm för det är en mest lockande och roliga rasen. Sen blir det väl lite blandning av SM och Eldar.

1
Skriv svar