Politiker och Idol-juryn angriper Thomas Arnroth

Robot
Politiker och Idol-juryn angriper Thomas Arnroth

Daniel Breitholtz från Idol är inte den enda att ifrågasätta Arnroths spelrecensioner.


Medlem
Politiker och Idol-juryn angriper Thomas Arnroth

Sandlåda.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lever Daniel under en sten eller är han bara saltig att spel tar över musikbranschen..

Medlem

Den där Lanestrand har ju verkligen koll, helt plötsligt handlar det om "våldsfilmer" och inte spel.
-Ska man kritisera kan man ju se till så man i alla fall vet skillnaden mellan speltillverkare och filmbolag.

ja jösses, vilka nötter det finns.

edit: morgon... stava... svårt...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hahaha vilka ägg, detta gjorde min morgon.

Medlem

Som nybliven gubbe å småbarnsfar uppskattar jag att Thomas står upp för att spela spel och se sliten ut.


signatur

/Landstream

Medlem

Håller inte ofta med om vad Arnroth skriver men att sjunka så lågt till dagisnivå och börja med personangrepp istället för att föra en diskussion är över toppen.

Aschberg borde besöka Daniel Breitholtz i trolljägarna och läxa upp han.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är personligen ingen stor fan av Herr Arnroth's krönikor, men samtidigt så är det bara pinsamt att se den här typen av kommentarer från "kändisar". Det är också väldigt oroväckande hur de anser att det är OK och acceptabelt att gå till angrepp på det här sättet. De kritiserar Arnroth, utan att veta något om branschen eller dess demografin. Hur kan man i dag säga att spel är något för "kidsen". En "gamer" är idag närmare 30 år.


signatur

???????????????

Medlem

Ja, gammelgubben Arnroth recenserar spel åt ungarna. LillBabs har uppenbarligen börjat med MMA. Och Daniel Breitholtz, en man som måste vara närmare 40 år vid det här laget (alltså "gubbe" enligt de flesta tonårstjejerna), ska bestämma vad de hippa kidsen ska ha för musik i lurarna.

Lanestrand är så pinsamt dåligt påläst så jag orkar inte ens kommentera honom.

Medlem

Snubben kanske skall skaffa hår och ett nytt jobb?

Edit: Nä men så otrevligt sagt - jag har ju knappt hår OCH borde själv byta jobb =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltså, i stället för att snea att Arnroth recenserar typ Tweens Mix 14, så kanske man kan låta t ex barnen på avdelningen Solrosen recensera Robocop(1)?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

hehe gött att den där Lanestrand vet precis vad Thomas har gjort i sitt liv med.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Helt onödigt att skriva något sådant. Visst, jag håller inte alltid med Arnroth heller jämt. Men inte smutskastar man någon för det? Det finns en gräns här, som både Breitholtz, Lanestrand m.fl har passerat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"– Hej Thomas Arnroth med förhoppning om att du slutar att göra reklam för allt dödande och våld. En ofin fråga. Får du betalt både från Sveriges radio och de företag som tillverkar våldsfilmerna. Bättre betalt ju högre betyg du ger. Få lite perspektiv på tillvaron. Lämna skärmen och fräscha upp dig med att gå ut i naturen och upptäcka att flyttfåglarna är på gång."

Moral är som vanligt den sista tillflykten för de som inte förstår sig på charmen med spelmediet som underhållning (Saxat och "moddat" från O.Wilde).

Medlem

Han Lanestrand är ju expert på att trolla.

Medlem

Säger det igen:

Så han själv har då aldrig dömt någon trött popartist som riktar in sig på yngre lyssnare?

Mycket märkligt uttalande från nån som uppenbarligen inte vet vad han pratar om.
Spel är mer än simpla barnleksaker idag, även om "barnspelen" fortfarande finns och också behöver recenseras.

Medlem

Jävligt lågt hur den Daniel håller på. Han är säkert bara avundsjuk för att Arnroth får TV-tid och inte han.

Medlem

"Hej Daniel Breiholtz med förhoppning om att du slutar göra reklam för medioker musik och sell-outs. En ofin fråga. Får du betalt både från TV4 och de skivbolagen som tillverkar artisterna. Bättre betalt ju högre betyg du ger. Få lite perspektiv på tillvaron. Lämna jurystolen och fräscha upp din musiksmak genom att gå på lite festivaler ute i naturen och upptäcka den riktiga musikscenen där ute"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Jävligt lågt hur den Daniel håller på. Han är säkert bara avundsjuk för att Arnroth får TV-tid och inte han.

Han är känd för att kritisera sjungande ungar, medan Arnroth får gejma i livesändning. Klart han blir bitter när han inser vad han har gjort med sitt liv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av von_lidl:

Jävligt lågt hur den Daniel håller på. Han är säkert bara avundsjuk för att Arnroth får TV-tid och inte han.

Han är känd för att kritisera sjungande ungar, medan Arnroth får gejma i livesändning. Klart han blir bitter när han inser vad han har gjort med sitt liv.

Haha ja, det lär väl nästan vara så!

Medlem

Kommit mer goda ting från spelbranschen än idol kan jag då lova...

NuZ
Testpilot

Hahaha vilken sandlåda!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ojojoj! Det var inte dåligt vad dom tar i och kritiserar både spel OCH personen. Sen när blev det en åldersgräns på att få klassa sig som gamer och förståsigpåare? Vilka är dom som sätter dom gränserna? Vilka är dom att döma ut vad en persons passion och/eller hobby är?

För övrigt så gillar jag att vi i stort sett unisont ställer upp bakom herr Arnroth trots all kritik han fått här på sidan. Inget dåligt, det visar bara att vi kan bortse från personligt "hat" för att unisont visa att vi inte tolererar denna sorts skit.

GAMERS UNITE!


signatur

Submission is for the weak

Snacka om fördomar om gamers

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kleptomaniac:

Ojojoj! Det var inte dåligt vad dom tar i och kritiserar både spel OCH personen. Sen när blev det en åldersgräns på att få klassa sig som gamer och förståsigpåare? Vilka är dom som sätter dom gränserna? Vilka är dom att döma ut vad en persons passion och/eller hobby är?

För övrigt så gillar jag att vi i stort sett unisont ställer upp bakom herr Arnroth trots all kritik han fått här på sidan. Inget dåligt, det visar bara att vi kan bortse från personligt "hat" för att unisont visa att vi inte tolererar denna sorts skit.

GAMERS UNITE!

Håller helt med dig! Själv är jag i yngre 30 och har familj med 2 barn men älskar spel väldigt mycket. Så jävla komiskt att en snubbe som klagar på falsksjungande kids klagar på en kille som har en hobby som ger så mycket mer en bara tårar.

Jag kallar mig gamer och är inte oskuld vad jag vet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tragikomiskt...
*suck* varför måste en del vara så fördomsfulla.

Medlem

Googlade Rune Lanestrand & han är tydligen född 1938 så jag är inte förvånad att han är förfärad över att vuxna sitter inne och spelar när solen skiner.
Mr Breitholtz har jag ingen förklaring på.

Medlem
Skrivet av aegd:

Är personligen ingen stor fan av Herr Arnroth&#039;s krönikor, men samtidigt så är det bara pinsamt att se den här typen av kommentarer från "kändisar". Det är också väldigt oroväckande hur de anser att det är OK och acceptabelt att gå till angrepp på det här sättet. De kritiserar Arnroth, utan att veta något om branschen eller dess demografin. Hur kan man i dag säga att spel är något för "kidsen". En "gamer" är idag närmare 30 år.

30? Barnungar! Riktiga gamers är 40+


signatur

I drank what?

Medlem

Hur ska vi få slut på nätmobbing när både kändisar och politiker håller på med sånt?

Offentliga människor SKA föregå med ett gott exempel både i verkligheten och på nätet!

Medlem

Älskar paradoxen i alla dessa kommentarer. Enligt "dom" är "vi" omogna som sitter framför datorn och underhåller oss själva med 'krigande och dödande' and what-not. Samtidigt som de själva beter sig precis som de allra yngsta i vår fina familj (gamers): Personliga påhopp, ogrundade argument utan teoretisk eller praktisk anknytning, lösa begrepp med noll substans. Troligtvis är dessa kommenterare avundsjuka på den breda skara som tagit åt sig den teknik som idag finns i samhället. Det är bara poppa popcorn och titta på medan de skämmer ut sig själv.

Skriv svar