Hearthstone: Blackrock Mountain släpps nästa vecka

Robot
NuZ
Testpilot
Hearthstone: Blackrock Mountain släpps nästa vecka

Nu är ju jag inte så insatt i HS. Spelade lite när vanilla fanns men undrar nu, Hur gör man för att spela expansionerna? Köper man tillträde i spelet för att spela dom och på så sett få tillträde till nya korten?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Nu är ju jag inte så insatt i HS. Spelade lite när vanilla fanns men undrar nu, Hur gör man för att spela expansionerna? Köper man tillträde i spelet för att spela dom och på så sett få tillträde till nya korten?

Du kan köpa för riktiga pengar i spelets shop eller för in-game guld du samlar på dig när du spelar!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dralion:
Skrivet av D01tY:

Nu är ju jag inte så insatt i HS. Spelade lite när vanilla fanns men undrar nu, Hur gör man för att spela expansionerna? Köper man tillträde i spelet för att spela dom och på så sett få tillträde till nya korten?

Du kan köpa för riktiga pengar i spelets shop eller för in-game guld du samlar på dig när du spelar!

OK OK tack för så snabbt svar. Blir väl att installera spelet igen då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Nu är ju jag inte så insatt i HS. Spelade lite när vanilla fanns men undrar nu, Hur gör man för att spela expansionerna? Köper man tillträde i spelet för att spela dom och på så sett få tillträde till nya korten?

Du får antingen köpa dom för riktiga pengar eller för ingame guld och låser då upp en del av expansionen. Tidigare har dom släppt dom veckovis i så kallade wings. Och jag tror att du måste köpa och sen klara x-packet för att få de nya korten.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Korten i nya expansionen får du genom att vinna över bossar i äventyret du låst upp.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Nu är ju jag inte så insatt i HS. Spelade lite när vanilla fanns men undrar nu, Hur gör man för att spela expansionerna? Köper man tillträde i spelet för att spela dom och på så sett få tillträde till nya korten?

Naxxramas och Blackrock Mountain är spelbara expansioner där man möter bossar och låser upp kort genom att spöa sagda bossar.
Varje "wing" kostar antingen guld eller pengar.
Goblin VS Gnomes var endast en massa nya kort, som man köper packs för guld eller cash.
Rekommendationen brukar vara (om man vill lägga riktiga pengar) att köpa Naxxramas och Blackrock för pengar och använda guldet till att köpa packs och spela arena.
(Anledningen är att det är ~32 kort i Naxxrams och Blackrock, så 700 guld för ~8 kort är dåligt värde jämfört med 7 packs som ger 35 kort.)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ysera är bättre än Nefarian. Lite synd då jag gillar Nefarian men han är helt enkelt inte bra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ysera är bättre än Nefarian. Lite synd då jag gillar Nefarian men han är helt enkelt inte bra.

Tycker Nefarian såg riktigt kul ut iaf


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Mmmm, ser fram emot detta

1
Skriv svar