GOG uppdaterar sin policy för återbetalning – delar ut känga till Steam

Robot
GOG uppdaterar sin policy för återbetalning – delar ut känga till Steam
Medlem
GOG uppdaterar sin policy för återbetalning – delar ut känga till Steam

Fick the witcher 3 på gog via en nvidia voucher. Hade inte kunnat önska mig en bättre digital plats för mina spel att bo på

Köpte även pillars of eternity på gog. Så skönt att slippa starta upp ett tredjepartsprogram!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Den dagen man kan köpa, ladda ner och spela högst en timme, ring mig då.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Den dagen man kan köpa, ladda ner och spela högst en timme, ring mig då.

Origin erbjuder detta

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av totte1015:

Den dagen man kan köpa, ladda ner och spela högst en timme, ring mig då.

Origin erbjuder detta

Fast dom har bara skitspel tyvärr
Hade velat ha det på Steam, till ALLA spel

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av totte1015:

Den dagen man kan köpa, ladda ner och spela högst en timme, ring mig då.

Origin erbjuder detta

Fast dom har bara skitspel tyvärr
Hade velat ha det på Steam, till ALLA spel

Så Dragon Age: Inquisition är skit menar du då?

Medlem

Jag fick pengarna tillbaks när ett spel inte fungerade för mig. Deras support är bland den bästa jag handskats med, väldigt trevlig och kunnig personal.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Nu laddas ju bara spelen ner automatiskt om du faktiskt väljer det, annars är det bara att trycka "cancel".

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av totte1015:

Den dagen man kan köpa, ladda ner och spela högst en timme, ring mig då.

Origin erbjuder detta

Fast dom har bara skitspel tyvärr
Hade velat ha det på Steam, till ALLA spel

Så Dragon Age: Inquisition är skit menar du då?

Ja, det är inte ett BRA spel... halvkass actionspel som ser ut som en lätt efterbliven släkting till det mästerliga Dragon Age Origins.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av totte1015:

Den dagen man kan köpa, ladda ner och spela högst en timme, ring mig då.

Origin erbjuder detta

Fast dom har bara skitspel tyvärr
Hade velat ha det på Steam, till ALLA spel

Så Dragon Age: Inquisition är skit menar du då?

Nu menar jag spel som jag tycker är skit

emj
Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Nu laddas ju bara spelen ner automatiskt om du faktiskt väljer det, annars är det bara att trycka "cancel".

Lite osäker på vad det har med saken att göra egentligen, 14 dagars ångerrätt ska gälla i hela EU. Jag tycker Steam gör fel i detta, riktigt illa egentligen fattar inte att ingen från EU har stämt dem ännu.

Jag lyckades köpa ett spel som omöjligt kunde fungera för mig, det var inte lätt att få tillbaks pengarna (jag gav upp).

Medlem

Det är rätt fult när stora företag kringgår lagstiftning genom att tvinga användaren till att avsäga sig sina rättigheter ifall de vill köpa produkten.
Lite som när det kommer en uppdatering till PS3'an som man behöver för att använda den, och man kan välja att acceptera villkoren eller låta bli att använda PS3'an överhuvudtaget. Så ifall jag inte accepterar de nya villkoren, kan jag gå tillbaka med den till butiken då och få pengarna jag lagt ut på den? Nä, funkar inte så, men det borde det fan göra.

Känns lite som att "ingå avtal med djävulen" när man köper saker idag. Ingen orkar läsa 100 sidor juridisk text där man i princip frånsäger sig sina rättigheter angående köpet. :/

Medlem

Jag älskar gog men har egentligen inga större problem med Valve heller, däremot kan jag tycka att man borde följa efter nu. Dags att rengöra litet i användaravtalet, Valve.

Citat:

Känns lite som att "ingå avtal med djävulen" när man köper saker idag. Ingen orkar läsa 100 sidor juridisk text där man i princip frånsäger sig sina rättigheter angående köpet. :/

Visst är det så. Man måste dessutom vara kunnig i ämnet för att verkligen förstå vad man läser.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är rätt fult när stora företag kringgår lagstiftning genom att tvinga användaren till att avsäga sig sina rättigheter ifall de vill köpa produkten.
Lite som när det kommer en uppdatering till PS3'an som man behöver för att använda den, och man kan välja att acceptera villkoren eller låta bli att använda PS3'an överhuvudtaget. Så ifall jag inte accepterar de nya villkoren, kan jag gå tillbaka med den till butiken då och få pengarna jag lagt ut på den? Nä, funkar inte så, men det borde det fan göra.

Känns lite som att "ingå avtal med djävulen" när man köper saker idag. Ingen orkar läsa 100 sidor juridisk text där man i princip frånsäger sig sina rättigheter angående köpet. :/

Frågan är om man ens kan göra så som Steam gör. Ångerrätten är tvingande för att företag inte ska kunna göra så här. Det vore ju en ganska tandlös lag om alla telefonförsäljare kunde snabbt mumla att du avsäger dig ångerrätten eller att man, som Steam gör, skriver in det i sitt standardavtal.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Steffe@Swec:

Nu laddas ju bara spelen ner automatiskt om du faktiskt väljer det, annars är det bara att trycka "cancel".

Lite osäker på vad det har med saken att göra egentligen, 14 dagars ångerrätt ska gälla i hela EU. Jag tycker Steam gör fel i detta, riktigt illa egentligen fattar inte att ingen från EU har stämt dem ännu.

Jag lyckades köpa ett spel som omöjligt kunde fungera för mig, det var inte lätt att få tillbaks pengarna (jag gav upp).

Det var mest riktat mot att Steam enligt artikeln laddar ner spelet vare sig du vill eller inte.

Håller med om att det är lite segt att dom "säger upp" lagstadgade rättigheter bara för att man köper dock.

1
Skriv svar