Robot
Bloodborne

FZ:s Fredrik Eriksson vet inga andra spel som plågar honom så till den midla grad att han vrålar könsord så det hörs från soffan till helvetet.

#from-software


Medlem
Bloodborne

Förväntat betyg!
Ser fram emot att sätta klorna i det här liret!

Medlem

Det är ett mycket bra spel, som tyvärr lider av samma Co-Op som de tidigare Souls-spelen

Medlem
Medlem

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

Alla har samma problem. Men hört att dom jobbar på med att släppa en patch som ska förminska väntetiden

Medlem

Är man konstig om man köper en PS4:a bara för att spela igenom detta? Man blir ju inte lite sugen heller på att spela detta efter att ha sett bilderna och läst texter med om folks omdömen

Medlem
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

Alla har samma problem. Men hört att dom jobbar på med att släppa en patch som ska förminska väntetiden

Att alla har samma problem glädjer mig tyvärr inte. Jag skulle inte vilja ha några problem!

Medlem
Skrivet av RedZour:

Är man konstig om man köper en PS4:a bara för att spela igenom detta? Man blir ju inte lite sugen heller på att spela detta efter att ha sett bilderna och läst texter med om folks omdömen

Nej inte om man har pengarna. Sedan finns det ju andra exklusivs och som kommer så du får nog mer nytta av PS4an

Inaktiv

Felktigt inlagg.

Medlem

Det här spelet överträffar de tidigare i min smak. Det enda riktiga minuset är laddningstiderna för mig.

Medlem
Skrivet av FireFart:

Har sett att detta spelet aven kommer till pc enligt reviewtechusa, Sony har tabbat sig med att forlanga rattigheterna exklusivt till ps4, nat sant,
kan inte lanka till klippet eftersom man skriver fran en konsol nu, men ta koll pa vad reviewtechusa sager.

Ryktet är troligen inte sant då varumärket ägs 100% av Sony och är ett utvecklings samarbete med Sony Studios Japan och From Software ... så det kommer endast komma till PC om Sony verkligen vill att det skall komma till PC

Medlem

Argh, detta är det enda exklusiva liret till PS4 jag verkligen vill spela. Oh well, får hålla till godo med DS2 re-maken till min XB1.

Medlem
Medlem

Låter jädrigt bra, ser väldigt vackert ut på bild och trailers. Men alla gameplay videos jag sett gör mig väldigt skeptisk.

Jag kan ha överseende för rätt mycket bara något i grund och botten är grymt, tex de långa laddningstiderna skulle jag nog kunna leva med.

Men det jag inte kan släppa är att spelet körs i 30fps (knappt), där bra flyt i sitt gameplay och timing är A och O.

Medlem

Jag har efter typ 6-7 timmars speltid bara tagit mig förbi den ena av de två första bossarna.
Naturligtvis ska spelet vara svårt, men det suger lite att jag inte kan utforska några nya områden förrän monstret är borta.
Jag älskar spelet i alla fall.

Medlem
Skrivet av RedZour:

Är man konstig om man köper en PS4:a bara för att spela igenom detta? Man blir ju inte lite sugen heller på att spela detta efter att ha sett bilderna och läst texter med om folks omdömen

Jag köpte en PS4 bara för att spela Bloodborne och jag ångrar det inte.

Medlem

Enda anledningen till att jag köpte ps3 var demons souls, lutar lite mot en repris

Medlem

Jag köpte en PS4 och en 850Pro SSD bara för Bloodborn

Medlem
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

20-25fps? där tror jag allt du överdriver
för mig ligger det stadigt i 30fps men någon halvsekunds slowdown ibland (gissar på att spelet laddar in något när det händer). gillar man inte 30fps så är konsoler inget man ska gamea på


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Skrivet av RedZour:

Är man konstig om man köper en PS4:a bara för att spela igenom detta? Man blir ju inte lite sugen heller på att spela detta efter att ha sett bilderna och läst texter med om folks omdömen

Det är du inte för jag köpte en just för Bloodborne's skull haha XD

Medlem

Jag förstår inte att man kan köpa en konsol för 1 spel inte ens för bloodborn trots att det är ett bra spel för mej.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

Tja är inte ps4 thisgen nu ? känns väl lite drygt att dra runt med beskrivande ord som nextgen på gammal gammal hårdvara? ps4:an är 1½ år gammal nu vet du....

Medlem

Pvp eller riktig co-op?


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av Alienshade:

Jag förstår inte att man kan köpa en konsol för 1 spel inte ens för bloodborn trots att det är ett bra spel för mej.

Ptja, har man pengar till det så varför inte?

Och nej, det var absolut inte menat som något "skryt" eller nått sånt så ta det inte så. Kort och gott bara, jag hade råd, jag älskar Souls -serien, jag ville spela detta.

Förhoppningsvis kommer det något mer framöver som jag vill spela också ^^

NuZ
Testpilot
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

Alla har samma problem. Men hört att dom jobbar på med att släppa en patch som ska förminska väntetiden

Dom har väl redan släppt en som skulle åtgärda det lite iaf? Jag håller inte reda på allt jag tankar hem


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

För mig rullar det på i 30 fps för det mesta. Kan droppa till typ 28 ibland. Dock skall det komma en patch snart för att stabilisera till stadiga 30.
Grafikmotorn tycker jag jobbar alldeles utmärkt. Förstår inte vad du menar med att motorn inte känns current-gen. Är ju riktigt snyggt rakt igenom.
Smaken är bekant som baken

Medlem

Är helt ny till souls serien och älskar detta spel. Fick pisk som fan i början, men börjar få kontroll över striderna och tog nyss cleric beast. Vilken känsla, och äventyret har bara börjat kommer lätt köpa ds2 till ps4

Medlem

detta är la något o lyssna på under laddningstidern


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

bojkotta 30 fps spel så vi slipper skiten,

tack på förhand!

12
Skriv svar