The Evil Within

Medlem

Har spelat igenom fem kapitel nu och hittills har jag fått en riktigt bra spelupplevelse. Uppskattar verkligen survival elementen i spelet, där varje kula är värdefull. Just survival elementen som utmanar spelaren att använda sin hjärna (men behöver inte nödvändigtvis bli svårt) har man saknat de senaste åren. Att misslyckas och inte förstå behöver inte nödvändigtvis bli ett dåligt spel utan tvärtom. Jag tycker att vi gamers har blivit oerhört lata och bortskämda med spel som håller en i handen och visar hur vi ska tänka o göra, där misslyckandet inte existerar är i min mening ett hjärndött speldesign. Det enda negativa som jag upplevt i spelet är den sega kameran men(!) som också förstärker skräckupplevelsen. Tycker du tycker om Resident Evil 4 men med mer survival element så rekommenderar jag dig att köpa det. Om jag ska betygsätta spelet av det jag har hittills sett så får den 4/5.

Medlem

Resident Evil 1-2, ja tack. Detta ... Vete F*n. Varför tar dom bort skräcken i det? , nu verkar det bara vara Fu*k Rambo av alla delarna....

Äh, alla tycker vi ju olika. Det märks ju både i recensioner och kommentarer här ovan.
Jag är på kapitel 15 just nu och jag tycker spelet är jävligt bra. Jag tycker också att det för omväxlingskull är skönt när spelet inte "håller en i handen" hela vägen, man får klura på det själv. Även jag känner av survival känslan när jag sitter här och inväntar "det bittra slutet" med bara 2 handgun ammo kvar. Visst kan kameravinklarna vara knasiga ibland, men det för mig tillbaka till de gamla klassiska RE spelen när Chris vred och vände på sig i ett hörn så fort det blev panikartat.
Sen älskar jag Shinji Mikami för den klassiska "zombie vänder sig kusligt om" klassiska scenen som han även smugit in i The Evil Within. *hurr*

Medlem

Riktigt bra spel!

Medlem

Jag uppskattar spelet väldigt mycket hittills, på kapitel 9 för tillfället. Det ända riktiga klagomålet är att man som vanligt måste fixa själv med config-filer och dylikt för att få spelet att fungera som man vill, men efter jag låst upp spelets framerate och smällt på Flawless Widescreen så funkar det kanon, tråkigt bara att jag ska behöva göra det övh. på ett PC spel 2014! Ja ja, hittills är det utan tvekan en 4a i min bok om man bortser från det sista varpå det är en stark 3a!

Medlem

Köpte spelet häromdagen till PS4:an och det är i vissa stunder riktigt roligt men kontrollen är ju som sagt riktigt pissig och grafiskt så ser det ju förjävligt ut. Nånstans undrar jag om jag nånsin kommer gilla konsoller igen? Har fortfarande en känsla av att jag blivit blåst när jag köpte PS4:an...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Japanska spel är alltid kitschiga, vilket innebär att många saker som vi ser som "fel" är medvetet inlagda.

Spelet osar 90-tal, vilket faktiskt är en bra sak.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av JohnnyGreed:

Köpte spelet häromdagen till PS4:an och det är i vissa stunder riktigt roligt men kontrollen är ju som sagt riktigt pissig och grafiskt så ser det ju förjävligt ut. Nånstans undrar jag om jag nånsin kommer gilla konsoller igen? Har fortfarande en känsla av att jag blivit blåst när jag köpte PS4:an...

Testa nya Wolfenstein, KillZone, Destiny, Shadow of Mordor, de ser fantastiskt ut och är bra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Locktail:

Sagt det tidigare. Men trots sina brister är det ett underhållande spel.

Nej!

jag älskade det här spelet.
det var jättekul!

men ett tips är att ha massa ammo fusket,då blir det mer som en shotemup

C2
Medlem
Skrivet av Apministern:

....Inte vad jag förväntade mig.

Resident Evil 4 säger jag bara.

Kan inte hålla med mer! fick mitt i brevlådan 2 dagar innan release (tror att spelbutiken gjorde en jättetabbe), springer ut och hämtar posten och river upp brevet som en besatt och börjar givetvis sträckspela, men efter en stund så kan jag bara tänka "resident evil 4?.." och det blir ju knappast bättre ju längre in i spelet man kommer, det slutade med att jag stängde av skiten tre fjärdedelar in i spelet(ungefär), vad är det som har hänt? var tog alla bra spel vägen?

Skrivet av C2:
Skrivet av Apministern:

....Inte vad jag förväntade mig.

Resident Evil 4 säger jag bara.

Kan inte hålla med mer! fick mitt i brevlådan 2 dagar innan release (tror att spelbutiken gjorde en jättetabbe), springer ut och hämtar posten och river upp brevet som en besatt och börjar givetvis sträckspela, men efter en stund så kan jag bara tänka "resident evil 4?.." och det blir ju knappast bättre ju längre in i spelet man kommer, det slutade med att jag stängde av skiten tre fjärdedelar in i spelet(ungefär), vad är det som har hänt? var tog alla bra spel vägen?

Samma här. Spelade inte färdigt. 600:- rakt ned i sjön.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar