Se Star Citizen i fina 4K/60fps

Robot
Se Star Citizen i fina 4K/60fps

Om din dator pallar, det vill säga.

#nyhetstips


Medlem
Se Star Citizen i fina 4K/60fps

Länk till 4k/60fps filmen? filmen som länkas är bara i 1080p

Medlem

Nej, man kan välja 4k


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Medlem
Skrivet av kemmel:

Här är torrent filen för 4k videon. http://corpincorporated.net/wp/?wpdmdl=225

Tackar

MEG
Medlem

Riktigt snyggt, fick lite ME känsla


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vettefan? Blev inte ett dugg imponerad.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Länk till 4k/60fps filmen? filmen som länkas är bara i 1080p

Du måste använda Chrome för att kunna se filmen i 4K. Men för min del så hackade det bara. Torrent-länken fungerade mycket bättre.

Relik 📜
Skrivet av Yabba:

Vettefan? Blev inte ett dugg imponerad.

Är lite böjd att hålla med. Högst medveten om att grafik inte är allt, att Star Citizen inte är klart och att spelet får många andra starka punkter, men miljöerna i just den här videon kändes bitvis rätt utdaterade.

Som någon skrev ser det lite Mass Effect ut vilket är trevligt rent stilmässigt, men grafiskt.. ME3 är från 2012.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Snyggt! Lite stela animationer, men det börjar ta sig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Ase
Medlem

Man ska komma ihåg att detta är fans som har gjort inte från ett färdigt spel utan är bara i Alpha stadiet + som sagt fans som gjort detta.

Medlem

Man får anta att det putsas upp en hel del framöver för det där var inget vidare med tanke på deras relativt enorma budget

För min del finner jag inte mycket nöje i att flyga runt pga den dåliga optimeringen, har själv två rätt klena kort i SLI; så utan SLI är det inget vidare.

Mitt råd är att iaf vänta på betan om du funderar på att lägga en slant för att testa, just nu finns det inte mycket att hämta.

Medlem

Om min dator nu klarar av att se denna filmen, klarar den då spelet lika bra sen när det väl kommer ut eller är det verkligen inte samma sak?

Medlem

Går köra i 4k om man stänger av HTML5 på youtube.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Laserpistoler är bra töntiga. *Pfuf. Konstpaus. Pfuuef. Konstpaus. Peuff...*

Jämförelse: https://www.youtube.com/watch?v=arMJQDkNjuo

Medlem
Skrivet av emilakered:
Skrivet av Yabba:

Vettefan? Blev inte ett dugg imponerad.

Är lite böjd att hålla med. Högst medveten om att grafik inte är allt, att Star Citizen inte är klart och att spelet får många andra starka punkter, men miljöerna i just den här videon kändes bitvis rätt utdaterade.

Som någon skrev ser det lite Mass Effect ut vilket är trevligt rent stilmässigt, men grafiskt.. ME3 är från 2012.

Värt att nämna är att detta är en Cryengine video med assets från star citizen (skepp/karaktärer). Resterande är ingenting officiellt.

Relik 📜
Skrivet av Gurg:
Skrivet av emilakered:
Skrivet av Yabba:

Vettefan? Blev inte ett dugg imponerad.

Är lite böjd att hålla med. Högst medveten om att grafik inte är allt, att Star Citizen inte är klart och att spelet får många andra starka punkter, men miljöerna i just den här videon kändes bitvis rätt utdaterade.

Som någon skrev ser det lite Mass Effect ut vilket är trevligt rent stilmässigt, men grafiskt.. ME3 är från 2012.

Värt att nämna är att detta är en Cryengine video med assets från star citizen (skepp/karaktärer). Resterande är ingenting officiellt.

Ja, då är det la en annan femma! Gjorde nybörjarmisstag och föll för rubriken och titeln.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skrivet av Namm:

Laserpistoler är bra töntiga. *Pfuf. Konstpaus. Pfuuef. Konstpaus. Peuff...*

Jämförelse: https://www.youtube.com/watch?v=arMJQDkNjuo

Så är det ju i "verkligheten".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av hagenfeldt:

Om min dator nu klarar av att se denna filmen, klarar den då spelet lika bra sen när det väl kommer ut eller är det verkligen inte samma sak?

Nja... I detta fallet så renderas ju inte modeller och liknande. Du tittar bara på ett antal stillbilder i snabb följd.

Rätta mig om jag har fel, men det kan du knappast ta som kvittens på att spelet kommer att lira.

Medlem
Skrivet av floppa:
Skrivet av hagenfeldt:

Om min dator nu klarar av att se denna filmen, klarar den då spelet lika bra sen när det väl kommer ut eller är det verkligen inte samma sak?

Nja... I detta fallet så renderas ju inte modeller och liknande. Du tittar bara på ett antal stillbilder i snabb följd.

Rätta mig om jag har fel, men det kan du knappast ta som kvittens på att spelet kommer att lira.

Behöver du ens tveka?
Annars hade vi haft verklighetstrogen grafik sedan tidigt 2000-tal. Haha

Medlem

Bara jag som inte var imponerad av grafiken? Mass Effect serien har ju typ bättre grafik och den gjordes ju på UE3?

Medlem
Skrivet av hagenfeldt:

Om min dator nu klarar av att se denna filmen, klarar den då spelet lika bra sen när det väl kommer ut eller är det verkligen inte samma sak?

Nej tyvärr. Det är två skilda grejer. Det ena är en videofilm i 4K vilket i sig kan vara krävande. Det andra är ju att rendera grafiken i spelet. Det är mycket mer krävande i motsvarande upplösning. Men troligtvis kommer du inte köra 4K om du inte sitter på en sådan skärm. Det enda som kan svara på din fråga är speltest med olika gaming riggar alternativt testa det på datorn i fråga.

Medlem

Finns väl ingen anledning att ens titta på en 4k video om du inte sitter med en 4k skärm, är väl ändå precis lika många pixlar som syns på skärmen som vid 1080p video om du sitter med en 1080p skärm. Rätta mig om jag har fel?

Medlem

1080 är max, kan inte välja högre


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Gahu:

Finns väl ingen anledning att ens titta på en 4k video om du inte sitter med en 4k skärm, är väl ändå precis lika många pixlar som syns på skärmen som vid 1080p video om du sitter med en 1080p skärm. Rätta mig om jag har fel?

Om du laddar hem mer ramminne kan du patcha din monitor att visa fler pixlar.

http://www.downloadmoreram.com/


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Bara jag som inte var imponerad av grafiken? Mass Effect serien har ju typ bättre grafik och den gjordes ju på UE3?

Spelets grafik är mycket bättre men detta är gjort av fans i Cryengine med assets från starcitizen.

Medlem
Skrivet av Gahu:

Finns väl ingen anledning att ens titta på en 4k video om du inte sitter med en 4k skärm, är väl ändå precis lika många pixlar som syns på skärmen som vid 1080p video om du sitter med en 1080p skärm. Rätta mig om jag har fel?

Dock så visar youtube en högre bitrate om du väljer högre upplösning.

Inaktiv

Äger ingen 4k skärm eller tv så ingen ide att jag tittar, men är det inte youtube som överlag har väldigt dålig bitrate i vilket fall? Jag menar deras 1080p videos är långt ifrån 35k kb/s. Kan verkligen tänka mig att de är långt långt ifrån ordentlig 4k.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Vettefan? Blev inte ett dugg imponerad.

Det är fett svårt att se 4k utan en 4k skärm hoppas jag folk förstår.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Emyxia:
Skrivet av floppa:
Skrivet av hagenfeldt:

Om min dator nu klarar av att se denna filmen, klarar den då spelet lika bra sen när det väl kommer ut eller är det verkligen inte samma sak?

Nja... I detta fallet så renderas ju inte modeller och liknande. Du tittar bara på ett antal stillbilder i snabb följd.

Rätta mig om jag har fel, men det kan du knappast ta som kvittens på att spelet kommer att lira.

Behöver du ens tveka?
Annars hade vi haft verklighetstrogen grafik sedan tidigt 2000-tal. Haha

Näe, vet faktiskt inte varför jag var så försiktig. Brukar hoppa med huvudet först in i diskussioner oavsett om jag har koll på saker och ting eller inte!

Skämt åsido, visste givetvis att jag hade torrt om fötterna, men ibland är det skönt att gå den ödmjuka rutten!

12
Skriv svar