Första banan från Super Mario 64 byggd i Unity 3D

Robot
Första banan från Super Mario 64 byggd i Unity 3D
Avstängd
Första banan från Super Mario 64 byggd i Unity 3D

Det här kunde har varit 3D World.

Medlem

Den grafiska stilen tilltalar mig inte alls. Charmen är helt borta. Känns mer som simpsons.

Medlem

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det är originalet troget åtminstone.

Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Ska rapportera dig för att vara dryg.

Det är en sak att direkt stjäla material ur ett redan existerande spel. Att återskapa ett spel från grunden med eget artwork för att simulera ett annat spel är helt tillåtet. Särskilt när skaparen inte tjänar pengar på det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Så länge man inte kör reklam på sidan så har man alltid fått det.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det är originalet troget åtminstone.

Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Ska rapportera dig för att vara dryg.

Det är en sak att direkt stjäla material ur ett redan existerande spel. Att återskapa ett spel från grunden med eget artwork för att simulera ett annat spel är helt tillåtet. Särskilt när skaparen inte tjänar pengar på det.

Mario är dock Nintendos egendom. Klart han inte får använda det då. Har rapporterat sidan så vi får vänta och se vad Nintendo gör. De kanske tillåter detta ändå.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Pjotor:

Det är originalet troget åtminstone.

Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Ska rapportera dig för att vara dryg.

Det är en sak att direkt stjäla material ur ett redan existerande spel. Att återskapa ett spel från grunden med eget artwork för att simulera ett annat spel är helt tillåtet. Särskilt när skaparen inte tjänar pengar på det.

Mario är dock Nintendos egendom. Klart han inte får använda det då. Har rapporterat sidan så vi får vänta och se vad Nintendo gör. De kanske tillåter detta ändå.

Om alla vore som dig hade vi inga moddar alls! MEn alla är inte som dig! Phew tack o lov!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Som jag förstår det var detta inget annat än ett komiskt inlägg baserat på användarens användarnamn.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Pjotor:

Det är originalet troget åtminstone.

Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Ska rapportera dig för att vara dryg.

Det är en sak att direkt stjäla material ur ett redan existerande spel. Att återskapa ett spel från grunden med eget artwork för att simulera ett annat spel är helt tillåtet. Särskilt när skaparen inte tjänar pengar på det.

Mario är dock Nintendos egendom. Klart han inte får använda det då. Har rapporterat sidan så vi får vänta och se vad Nintendo gör. De kanske tillåter detta ändå.

Om alla vore som dig hade vi inga moddar alls! MEn alla är inte som dig! Phew tack o lov!

Men det här är ingen mod. Det är en inofficiell klon av ett spel. Jag tänker inte gå så långt som Kleptoman och skvallra för Nintendo, men jag delar hans syn på saken. Det är en gråzon, men de flesta skulle nog kalla det här ett juridiskt övertramp.

Medlem

Tycker det är kul grej att folk vill förbättra mästerverket, det är därför PC är till för. Skulle vi vänta på att företaget gör det själv skulle vi få vänta tills vi dör.

Så jag förstår inte varför ni som klagar, klagar. Förstör väl inte för någon? Inte direkt att han tar betalt, snarare en kul grej så som många andra gör.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Pjotor:

Det är originalet troget åtminstone.

Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Ska rapportera dig för att vara dryg.

Det är en sak att direkt stjäla material ur ett redan existerande spel. Att återskapa ett spel från grunden med eget artwork för att simulera ett annat spel är helt tillåtet. Särskilt när skaparen inte tjänar pengar på det.

Mario är dock Nintendos egendom. Klart han inte får använda det då. Har rapporterat sidan så vi får vänta och se vad Nintendo gör. De kanske tillåter detta ändå.

Är inte alls svårt att argumentera för att detta faller under fair use lagarna. Ingen tjänar en krona på det här.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Som jag förstår det var detta inget annat än ett komiskt inlägg baserat på användarens användarnamn.

Jag önskar du hade rätt, men det verkar inte så...

Medlem

Snacka om att kommentarerna tappade fokus.

Avstängd
Skrivet av Adezj:

Snacka om att kommentarerna tappade fokus.
http://cdn.phys.org/newman/gfx/news/hires/2014/3-spacescienti...

Det är Internet min vän.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det är originalet troget åtminstone.

Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Ska rapportera dig för att vara dryg.

Det är en sak att direkt stjäla material ur ett redan existerande spel. Att återskapa ett spel från grunden med eget artwork för att simulera ett annat spel är helt tillåtet. Särskilt när skaparen inte tjänar pengar på det.

Inte för att jag bryr mig, men jag tror inte det är lagligt överhuvud taget. Om nu Nintendo bryr sig så skulle de nog vinna en eventuell rättsprocess till hundra procent.


signatur

IDKFA

Medlem

Detta är ju samma som han som gjorde Resident Evil 2 i Unreal Engine. Han sålde inte skiten och iofs gjorde han inte det tillgängligt för nån heller. Saken är att varken denna personen eller RE2 snubben gjort nåt olagligt. Det är först när dom tjänar pengar på det.

OT: Man måste nästan lägga fram ett forskingsförslag till världens ledande professorer för att komma fram till hur "1"!! person kan göra nåt så här i HD. När det tar ett helt jävla lag med utvecklare att skala upplösningen och smälla på en HD tag på slutet och kalla det för HD remake. Hade detta blivit så hade jag gått och köpt en WiiU/NX direkt bara för detta.

eld
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Detta är ju samma som han som gjorde Resident Evil 2 i Unreal Engine. Han sålde inte skiten och iofs gjorde han inte det tillgängligt för nån heller. Saken är att varken denna personen eller RE2 snubben gjort nåt olagligt. Det är först när dom tjänar pengar på det.

Svårdödad myt.

Det bryter mot upphovsrätten från första början, helt oberoende från betalning eller inte.
Företag brukar dock (oftast) vara snälla när det handlar om fan-art eller moddar, men dom har alltid sista ordet.

Medlem

Nu låter jag som en surgubbe men orginalet är då sjukt mycket bättre!

Medlem

Faaan, nu blev väntan på en ordentlig remake ännu jävligare.

Det här såg f.ö. mycket bättre ut än den andra hd-versionen.

Medlem

Är det inte lite sorgligt att originalet ser bättre ut i emulator i 1080p med filtrering och AA?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Golare har inga polare.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Intressant kommentar, från en som kallar sig för "kleptoman"

Citat:

Från Wiki:
"Kleptomani är en sjuklig benägenhet att stjäla saker när tillfälle uppstår."


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av eld:

Svårdödad myt.

Det bryter mot upphovsrätten från första början, helt oberoende från betalning eller inte.
Företag brukar dock (oftast) vara snälla när det handlar om fan-art eller moddar, men dom har alltid sista ordet.

Nej, det är en domare som har sista ordet om huruvida det bryter mot upphovsrätten eller kan klassas som fair use.

eld
Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av eld:

Svårdödad myt.

Det bryter mot upphovsrätten från första början, helt oberoende från betalning eller inte.
Företag brukar dock (oftast) vara snälla när det handlar om fan-art eller moddar, men dom har alltid sista ordet.

Nej, det är en domare som har sista ordet om huruvida det bryter mot upphovsrätten eller kan klassas som fair use.

Så kan vi säga om alla brottsfall, även dom med tydliga utgångar, men det var inte min poäng.

Fair-use handlar om begränsade och unika fall, fan-art eller pris påverkar inte detta. Mario 64 i unity är ett solklart fall av upphovsbrott.

Skägg.
10 Chambers

Har raderat ett gäng inlägg i den här tråden. Om du drabbats, tänk över hur kommunicerar med andra människor som inte delar din åsikt.


signatur
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Tråkigt att du inte kontaktade Erik först och frågade om han hade tillstånd, vågade du inte eller? Han ber ju att man kontaktar honom om upphovsrättsfrågor på sin sida.

Medlem

Nej men sluta. Säg inte att ni tog bort min kommentar där jag sade att jag skulle nypa honom på benet? Herre min gud, vad har hänt med FZ:a? Man kan inte ens skämta runt längre. Seriösa hat-kommentarer förstår jag, men det här?

Tiden som en gång var, är saknad.

Hua!

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kleptoman:

Sedan när får man kopiera någon annans spel och ladda upp det på sin egen sida..? Ska rapportera sidan till Nintendo.

Intressant kommentar, från en som kallar sig för "kleptoman"

Citat:

Från Wiki:
"Kleptomani är en sjuklig benägenhet att stjäla saker när tillfälle uppstår."

Så ifall vi ska vara "såna". Så är du en mörk blixt i verkligheten, eller?

Medlem

och hans duktiga arbete kommer att belönas med en stämningsansökan av Nintendo. Det är så man belönar människor som har förbättrat någon annan persons verk eller som gjort ett gammalt spel tillgängligt för fler människor.

Tror inte att han har fått Nintendos godkännande för detta: https://ap.nintendo.com/index.jsp


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

12
Skriv svar