Medlem
Skrivet av bent toe:

Pvp eller riktig co-op?

Både och. En Co-op-grupp splittras dock efter att man tagit en boss eller när spelare dör, om jag minns rätt.

Jag summonade en spelare för att hjälpa mig med en boss. Jag dog ganska fort, och han var ej kvar i spelet när jag återupplivades.

Medlem

Visste inte vilken konsol jag skulle välja Xbox one eller Ps4a Det lutade åt Xbox one p.g.a handkontrollen som är bättre men såg sen att Bloodborne kommer bara på Ps4 då blev valet lätt....och jag ångrar mig inte:)

Medlem

Om man hade ägt ett playstation. Spelade det och drack lite öl hos en vän igår, det var hur bra som helst. Riktigt roligt.

Medlem

Nu har jag inte ens ett PS4 men här kommer iaf en fråga. Om man aldrig spelat varken det här eller något av Souls-spelen och är sugen på att testa, var ska man börja?
Försök att tänka bortom nostalgi och ge ett någorlunda objektivt svar plz.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Jelen:

Har lagt ett antal timmar på spelet nu, och kan naturligtvis inte uttala mig om helheten än, men spelet är ruskigt mysigt med intressant design. Det är svårt att kalla det snyggt, då det traskar på i 20-25 FPS i en grafikmotor som inte riktigt är next-gen, men det skadar inte upplevelsen märkbart.

Laddningstiderna är dock helt bedrövliga. Särskilt när man jobbar sig igenom en tuff sektion / boss etc. Så tar det uppemot 20-40 sek att ladda mellan varje gång man dör. Tar en ur spelet direkt.

Tja är inte ps4 thisgen nu ? känns väl lite drygt att dra runt med beskrivande ord som nextgen på gammal gammal hårdvara? ps4:an är 1½ år gammal nu vet du....

Lär nog vara så sålänge PS3 och 360 fortfarande är på marknaden och får nya spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Nu har jag inte ens ett PS4 men här kommer iaf en fråga. Om man aldrig spelat varken det här eller något av Souls-spelen och är sugen på att testa, var ska man börja?
Försök att tänka bortom nostalgi och ge ett någorlunda objektivt svar plz.

Det är väldigt svårt att säga. Vilket som helst förrutom Dark Souls 2 i princip. Har du ett PS3 rekommenderar jag dig att börja från början, med Demon Souls, annars med första Dark Souls. Det går också bra att börja med Bloodborne, men det har en mycket större inlärningskurva och kan vara mycket mer frustrerande på sätt och vis.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Evilof:

Nu har jag inte ens ett PS4 men här kommer iaf en fråga. Om man aldrig spelat varken det här eller något av Souls-spelen och är sugen på att testa, var ska man börja?
Försök att tänka bortom nostalgi och ge ett någorlunda objektivt svar plz.

Dark Souls har den bästa inlärningskurvan så skulle nog säga att det är bäst att starta med den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

Medlem
Skrivet av Evilof:

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Evilof:

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

Finns Fixes till pc som gör det bättre. För mig är PC kontrollerna helt okej. Lätt och slätt att koppla in en dosa och spela också.

Ettan precis Det mest nybörjarvänliga spelet i serien om du frågar mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Evilof:

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.

Vilken "första boss" menar du? Spelet är lite annorlunda än andra lir när det kommer till att slåss. Det går inte att bara rusha in i ett rum och tro att man överlever utan problem. Bäst att försöka ta ut dem en och en, kanske till och med på avstånd.

Dark Souls är ett typiskt "Vet man hur det funkar blir det enkelt" spel och det låter ju som du inte hade någon aning om vad du höll på med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Evilof:

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.

Vilken "första boss" menar du? Spelet är lite annorlunda än andra lir när det kommer till att slåss. Det går inte att bara rusha in i ett rum och tro att man överlever utan problem. Bäst att försöka ta ut dem en och en, kanske till och med på avstånd.

Dark Souls är ett typiskt "Vet man hur det funkar blir det enkelt" spel och det låter ju som du inte hade någon aning om vad du höll på med.

MInotauren eller vad fan det var uppe i klocktornet.
Det jag gillade med spelet var att det var svårt men om du hade läst vad jag skrev förut innan du började basha mig så hade du sett att jag inte gillade att man fick köra samma bana/map/level vad du nu vill kalla det, om och om igen då man dog på bossen. Lägerelden (save punkten) låg en bra bit från själva bossen och man fick spela om den biten gång efter annan.

När jag klarade bossen (efter kanske 15e försöket) blev det i princip rinse and repeat på nästa del av kartan.

Inaktiv

Jag har spelat drygt nio timmar och klarat tre bossar. Jag tycker detta är full pott utan tvekan, 5/5. Älskar det här spelet.

Man är så härligt nervös och stressad när man går i ett nytt område. Trots att man är ungefär tio gånger smidigare i detta än i Dark Souls. Men avsaknaden av sin trygga sköld gör det besvärligt... på ett bra sätt

Moderator | Testpilot
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Evilof:

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.

Vilken "första boss" menar du? Spelet är lite annorlunda än andra lir när det kommer till att slåss. Det går inte att bara rusha in i ett rum och tro att man överlever utan problem. Bäst att försöka ta ut dem en och en, kanske till och med på avstånd.

Dark Souls är ett typiskt "Vet man hur det funkar blir det enkelt" spel och det låter ju som du inte hade någon aning om vad du höll på med.

MInotauren eller vad fan det var uppe i klocktornet.
Det jag gillade med spelet var att det var svårt men om du hade läst vad jag skrev förut innan du började basha mig så hade du sett att jag inte gillade att man fick köra samma bana/map/level vad du nu vill kalla det, om och om igen då man dog på bossen. Lägerelden (save punkten) låg en bra bit från själva bossen och man fick spela om den biten gång efter annan.

När jag klarade bossen (efter kanske 15e försöket) blev det i princip rinse and repeat på nästa del av kartan.

Jag bashade dig inte...

Men det är bara tydligt att du inte är duktig nog för att klara spelet, av vilka anledningar de nu kan vara. Folk säger nyaste Donkey Kong till Wii U är jättesvårt (typ överallt) och jag tycker själv bara det är ett vanligt plattformsspel... Kanske är det 8 bitars tiden som härdat mig.

Hur som haver... Dark Souls handlar mest om att ta det lugnt, försöka ta fiender 1v1, förstå sig på vad de kan göra, hur omgivningen ser ut. Minotaurbossen är troligen den lättaste i spelet. Allt du behöver göra är att klättra upp för stegen, döda pillbågstöntarna och hoppa ner och slå minotauren. Det gör JÄTTE mycket damage (samma som man gör på bossen i tutorial när man kan hoppa ner). Spring iväg på bron, finta honom, klättra upp, rinse and repeat.

Precis det jag menar med att Souls spelen är sådana spel (nästan lite som Megaman) att när man vet vad man ska göra så blir det enkelt, vet men inte så får man pröva sig fram på ett BRA SÄTT och faktiskt försöka bli bättre, och tro mig, inte många gör så på riktigt.

Synd du inte gillade spelen för när man kommer in i det är det väldigt roligt, helst i coop!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Evilof:

Dark Souls ettan säger ni?
Hehe, jag har det faktiskt redan...på PC
Det var i pincip totalt ospelbart ens när jag lånade en handkontroll. Verkar som man MÅSTE ha en Xbawx360kontroll för att ens fundera på att spela det på PC.
Worst port ever?

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.

Vilken "första boss" menar du? Spelet är lite annorlunda än andra lir när det kommer till att slåss. Det går inte att bara rusha in i ett rum och tro att man överlever utan problem. Bäst att försöka ta ut dem en och en, kanske till och med på avstånd.

Dark Souls är ett typiskt "Vet man hur det funkar blir det enkelt" spel och det låter ju som du inte hade någon aning om vad du höll på med.

MInotauren eller vad fan det var uppe i klocktornet.
Det jag gillade med spelet var att det var svårt men om du hade läst vad jag skrev förut innan du började basha mig så hade du sett att jag inte gillade att man fick köra samma bana/map/level vad du nu vill kalla det, om och om igen då man dog på bossen. Lägerelden (save punkten) låg en bra bit från själva bossen och man fick spela om den biten gång efter annan.

När jag klarade bossen (efter kanske 15e försöket) blev det i princip rinse and repeat på nästa del av kartan.

Jag bashade dig inte...

Men det är bara tydligt att du inte är duktig nog för att klara spelet, av vilka anledningar de nu kan vara. Folk säger nyaste Donkey Kong till Wii U är jättesvårt (typ överallt) och jag tycker själv bara det är ett vanligt plattformsspel... Kanske är det 8 bitars tiden som härdat mig.

Hur som haver... Dark Souls handlar mest om att ta det lugnt, försöka ta fiender 1v1, förstå sig på vad de kan göra, hur omgivningen ser ut. Minotaurbossen är troligen den lättaste i spelet. Allt du behöver göra är att klättra upp för stegen, döda pillbågstöntarna och hoppa ner och slå minotauren. Det gör JÄTTE mycket damage (samma som man gör på bossen i tutorial när man kan hoppa ner). Spring iväg på bron, finta honom, klättra upp, rinse and repeat.

Precis det jag menar med att Souls spelen är sådana spel (nästan lite som Megaman) att när man vet vad man ska göra så blir det enkelt, vet men inte så får man pröva sig fram på ett BRA SÄTT och faktiskt försöka bli bättre, och tro mig, inte många gör så på riktigt.

Synd du inte gillade spelen för när man kommer in i det är det väldigt roligt, helst i coop!

Du har helt rätt. Dark Souls-spelen är inte direkt svåra, de är mer tidskrävande. Lär man sig hur monstrerna funkar så är det rätt enkelt. Fast man måste ju ha tungan rätt i munnen eftersom om man måste döda 12 monster i rad och precis har dödat nr 11 och vet att sista kan ta en på ett slag så blir i alla fall jag nervös

Det är därför jag älskar Dark souls och Bloodborne. Inga lysande pilar visar vart man ska gå, man får utforska och hitta saker själv. De är som på den gamla goda 8bitars tiden

Medlem

Beroende som man är av tidigare Souls-spel så är man bra jäkla sugen på att köpa en PS4 bara för att spela Bloodborne! Blir nog till att köpa det och hoppas på få låna en PS4 på obestämd tid av en vän

Medlem

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.[/quote]

Vilken "första boss" menar du? Spelet är lite annorlunda än andra lir när det kommer till att slåss. Det går inte att bara rusha in i ett rum och tro att man överlever utan problem. Bäst att försöka ta ut dem en och en, kanske till och med på avstånd.

Dark Souls är ett typiskt "Vet man hur det funkar blir det enkelt" spel och det låter ju som du inte hade någon aning om vad du höll på med.[/quote]

MInotauren eller vad fan det var uppe i klocktornet.
Det jag gillade med spelet var att det var svårt men om du hade läst vad jag skrev förut innan du började basha mig så hade du sett att jag inte gillade att man fick köra samma bana/map/level vad du nu vill kalla det, om och om igen då man dog på bossen. Lägerelden (save punkten) låg en bra bit från själva bossen och man fick spela om den biten gång efter annan.

När jag klarade bossen (efter kanske 15e försöket) blev det i princip rinse and repeat på nästa del av kartan.[/quote]

På resan till alla bossar öppnar man upp genvägar, så det blir inte alls långt till bossen när man dör. Men det behövs ju ett mått av tålamod med dom här spelen, desto större blir glädjen när man klarat av en boss:)

Jyu
Medlem

Jävlar vad bra detta spelet är. Jag som trodde att jag hade vuxit ifrån nötandet i spel, men icke. Jag måste döda det svinet som smekte mig.... och det känns hur bra som helst bra när man väl fått klyva kräket i tur.

Ärligt, jag vet inte riktigt vad tjejen tänkte på när hon köpte detta till mig. Nu ses vi knappt.

Medlem

Fick vansinnesutbrott på Dark Souls. Skall nog inte utsätta varesig mig själv eller min familj för något mer från From Software...

Inaktiv

Snart drar väl From Software ut huvudet ur arslet och släpper det till PC där den största spelarbasen finns. Älskar spelen men köper inte en värdelös konsol med redan långt utdaterad hårdvara, bara för en titel.

12
Skriv svar