Varning: Bloodborne-bugg förstör dina framsteg

Robot
Varning: Bloodborne-bugg förstör dina framsteg
SoL
Medlem
Varning: Bloodborne-bugg förstör dina framsteg

Ojdå, jag som kom dit igår.. Men hur fan vet jag om buggen drabbat mig då, jag vet inte var man får tag på nyckeln? Jag kanske springer runt o letar efter nåt som inte finns altså

Medlem

Buggen är lika svår som spelet >_<.

Haha, typiskt dagens spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Nyckelns plats

Nyckeln är inne i huset vid sjön. Uppe på vinden direkt när man klättrat upp för stegen.

Medlem

Funkar dock oväntat bra måste jag säga. Inte mkt att klaga på so far.

Medlem

Tack för varningen FZ! I love you.

Är inte där än men inte långt ifrån antar jag. Hade ju varit extremt trist att drabbas av buggen.

Medlem
Skrivet av SoL:

Ojdå, jag som kom dit igår.. Men hur fan vet jag om buggen drabbat mig då, jag vet inte var man får tag på nyckeln? Jag kanske springer runt o letar efter nåt som inte finns altså

Har du inte använt någon Beckoning/Resonant Bell ska du inte ha triggat den, annars vet du inte förrän du hittar platsen där den borde finnas. Att man måste ha använt Beckoning/Resonant Bells själv kanske bör noteras i artikeln då det nu inte är tydligt att inte allt annat än offline mode triggar den.

Medlem

Gah klarar nog inte att inte äga det spelet längre får nog ta o dra ur tummen o handla sen.

Medlem

jag vet inte om det är en bugg, men jag kan inte hitta tonsil stone. har kollat på youtube och den finns inte för mej på de vanliga ställena

Medlem
Skrivet av zephe:

jag vet inte om det är en bugg, men jag kan inte hitta tonsil stone. har kollat på youtube och den finns inte för mej på de vanliga ställena

Du har dödat

Vicar Amelia

hoppas jag. Har du gjort det vet jag inte vad felet är.

Medlem

Är vi säkra på att det här inte bara är en feature i spelet? Bloodborne är tillräckligt av ett asshole till spel för att åtminstone undra...

Medlem

Tur att jag bara spelar singleplayer då. Att summona andra spelare är ju easy mode, sådant trams vill jag inte ha i ett "souls" spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Tur att jag bara spelar singleplayer då. Att summona andra spelare är ju easy mode, sådant trams vill jag inte ha i ett "souls" spel.

Agreed. Jag dör hellre 8-10 gånger på en boss än att be någon random hjälpa mig. (vilket är precis vad jag gjorde innan idag, spendera timmar vid laddningsskärmen!)

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av zephe:

jag vet inte om det är en bugg, men jag kan inte hitta tonsil stone. har kollat på youtube och den finns inte för mej på de vanliga ställena

Du har dödat

Vicar Amelia

hoppas jag. Har du gjort det vet jag inte vad felet är.

japp jag har dödat henne

Medlem

Klarade spelet igår, körde bara singleplayer/offline så gick bra

Medlem

Att fienderna kan slå mig igenom pelare,staket etc hoppas jag är en bugg som också fixas

Tycker spelet är svårt ändå

Medlem
Skrivet av mobe:

Att fienderna kan slå mig igenom pelare,staket etc hoppas jag är en bugg som också fixas

Tycker spelet är svårt ändå

Det är något som inte kommer fixas, det är inherent to the engine. Jag gissar på att anledningen till varför de låtit det vara så i alla deras spel är för att vissa vapen hade blivit omöjliga att använda annars, mer specifikt längre vapen som svingar horisontellt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av mobe:

Att fienderna kan slå mig igenom pelare,staket etc hoppas jag är en bugg som också fixas

Tycker spelet är svårt ändå

Det är något som inte kommer fixas, det är inherent to the engine. Jag gissar på att anledningen till varför de låtit det vara så i alla deras spel är för att vissa vapen hade blivit omöjliga att använda annars, mer specifikt längre vapen som svingar horisontellt.

illa för jag kan inte slå fienderna genom saker :/

NuZ
Testpilot
Skrivet av mobe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av mobe:

Att fienderna kan slå mig igenom pelare,staket etc hoppas jag är en bugg som också fixas

Tycker spelet är svårt ändå

Det är något som inte kommer fixas, det är inherent to the engine. Jag gissar på att anledningen till varför de låtit det vara så i alla deras spel är för att vissa vapen hade blivit omöjliga att använda annars, mer specifikt längre vapen som svingar horisontellt.

illa för jag kan inte slå fienderna genom saker :/

Jo då. Father går ju att cheesa genom gravstenarna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av mobe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av mobe:

Att fienderna kan slå mig igenom pelare,staket etc hoppas jag är en bugg som också fixas

Tycker spelet är svårt ändå

Det är något som inte kommer fixas, det är inherent to the engine. Jag gissar på att anledningen till varför de låtit det vara så i alla deras spel är för att vissa vapen hade blivit omöjliga att använda annars, mer specifikt längre vapen som svingar horisontellt.

illa för jag kan inte slå fienderna genom saker :/

Jo då. Father går ju att cheesa genom gravstenarna

Jag tyckte det var enklast att helt enkelt

springa upp för trappan, där uppe kunde man göra rolls och ta rygg på Father utan att kollidera med gravstenar.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av mobe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av mobe:

Att fienderna kan slå mig igenom pelare,staket etc hoppas jag är en bugg som också fixas

Tycker spelet är svårt ändå

Det är något som inte kommer fixas, det är inherent to the engine. Jag gissar på att anledningen till varför de låtit det vara så i alla deras spel är för att vissa vapen hade blivit omöjliga att använda annars, mer specifikt längre vapen som svingar horisontellt.

illa för jag kan inte slå fienderna genom saker :/

Jo då. Father går ju att cheesa genom gravstenarna

Jag tyckte det var enklast att helt enkelt

springa upp för trappan, där uppe kunde man göra rolls och ta rygg på Father utan att kollidera med gravstenar.

Min taktik var väldigt enkel.

använd yxans 2h mode, men grindade först upp den till +3 och lite random levlar, sen var det lättaste att använda gravstenarna för att blockera honom medan man använda charged R2-attacken som knockbackar, sen när han blev varg gjorde jag samma sak fast med ett träd ivägen i princip. Lite svårare på slutet i och med han är så jävla svår att dodga om man inte är fokuserad.

Medlem
Medlem

Jag har fått korrupt sparfil 2 ggr. Hänt nån mer?

Medlem

Tur man kör offline helt då

Inte stött på några buggar bortsett från grafiska glitchar men bara nån enstaka gång

Ramlade genom världen när jag utförde en viceral atrack på the dark beast (säkert fel namn) vilket va irriterande , men de har bara hänt 1 gång


signatur

To understan the world
You must understand your own past

1
Skriv svar