Couchmaster är svaret på alla pc-spelares våta dröm!

Medlem

Jag är verkligen lat, men det här känns bara fel.

Inaktiv
emj
Medlem

Beroende på din soffa så kan detta vara rätt ergonomiskt, det är bra att skjuta fram fötterna så där (ni vet som i South park)

Medlem

Men kan den köra Crysis?

Avstängd
Skrivet av Zyndrome:

Men kan den köra Crysis?

På högsta?

Medlem

Jag har datorn stående på ett soffbord, och en fåtölj som "datorstol", så jag har redan det bästa av två världar.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag är verkligen lat, men det här känns bara fel.

Varför har det med lathet att göra?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Sågade inte Linus den för över 1år sedan för att den var allt annat än praktisk?

Medlem

Förstår inte, saknas ju flera vitala delar. Tex var är födoslangen och avföringshålet?

2/10

Gör om gör rätt.

Medlem

Tyvärr funkar inte för mig då jag i spelrummet inte har nån soffa utan fåtöljer så ska jag spela PC på projektorn blir det bara spel som man spelar med kontroll.
Så mus + tangentbord spel blir framför datornskärmen i stolen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

dmn
Medlem

Ser inte ett dugg bekvämt ut.

Medlem

ser ut som något som leder till allmänna problem med lederna ^_^

Medlem

Nacken vilar inte!

Medlem
Skrivet av Calez:

Alltså, jag har sedan 2007 spelat WoW på en 46-tums hd-tv, med trådlöst tangentbord och en lasermus – liggandes i en säng som är ställbar i fyra leder och med inbyggd massage.

Japp, det stämmer, jag har spelat + 5 000 timmar...

Haha du måste ha status som "Wow GOD"

Hade varit fränt att se en bild hur det ser ut.. Inte lätt du somnar mitt i en raid?

Medlem

Tror jag nöjer mig med en steam controller, min tv har ändå för kass responstid för att det ska vara lönt, not to mention begränsad till 60 hz.

Medlem

varför ska alla dessa produkter vara så hutlöst sjukt överprisade?

för helvete så mycket kan det inte kosta att producera skiten, snacka om företaget har allokerat sina resurser helt fel ifall dom måste ha ett sådant pris för att gå plus.

Bygger själv en bättre produkt ju för 600 spänn.

Och då är den både bättre och lyxigare, dock tar det ju iofs tid att bygga, en simpel variant hade kostat dig runt 200 spänn.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av FuzioN:

varför ska alla dessa produkter vara så hutlöst sjukt överprisade?

för helvete så mycket kan det inte kosta att producera skiten, snacka om företaget har allokerat sina resurser helt fel ifall dom måste ha ett sådant pris för att gå plus.

Bygger själv en bättre produkt ju för 600 spänn.

Och då är den både bättre och lyxigare, dock tar det ju iofs tid att bygga, en simpel variant hade kostat dig runt 200 spänn.

USB3-hub, USB3-kabel och material för 200 spänn? Skulle inte tro det.

En superbillig USB-hub kostar 99 kr, en USB3-kabel på 5 meter kostar ca. 200 kr.

Läs på, så slipper du se ut som en idiot.

nu syftade jag på bordet, och har du redan en dator du sitter vid tvn så har du oftast redan dessa sakerna hemma, get it?

Men ja givetviss måste detta införskaffas blir det dyrare, men inte alls till ett pris på 1500, utan lägg på 200-400 beroende på kvalite och märke du vill ha.

Medlem
Skrivet av Calez:

Alltså, jag har sedan 2007 spelat WoW på en 46-tums hd-tv, med trådlöst tangentbord och en lasermus – liggandes i en säng som är ställbar i fyra leder och med inbyggd massage.

Japp, det stämmer, jag har spelat + 5 000 timmar...

Det enda som saknas är hemtjänsten som kommer och byter blöja och matar dig för ultimata kungaupplevelsen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det stora problemet kvarstår att de allra flesta tv-modellerna är 50-55Hz vars uppskalning till "Super Dynamic Extreme 800Hz smoothness mode 3000" inte fungerar med spel.

Medlem

Nej, att dega i soffan är inget jag suktar efter, jag kan inte tänka mig något mindre ergonomiskt. Dessutom låser jag gärna in mig när jag lirar, med kåpor över öronen, så att jag slipper störande moment som flickvän och ungar. Det är min tid.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det stora problemet kvarstår att de allra flesta tv-modellerna är 50-55Hz vars uppskalning till "Super Dynamic Extreme 800Hz smoothness mode 3000" inte fungerar med spel.

Min systers 720p plasma är 50hz. Men alla andra jag känner med en modern tv har 60Hz.

Största problemet skulle jag säga är input delay.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som att inte samhället har nog med ryggproblem? -.-
Man skulle ha utbildat sig till någon slags ryggterapeut då skulle man aldrig gå arbetslös..

Medlem

Har faktiskt en Coachmaster - köpte för ca 1år sen , använde den och hade datorn kopplad till en 47" tv - var bekvämt , men den är enligt mig inte värd priset - du kan lika gärna köpa en ikea lack hylla - 2st kuddar och en usb hub och bygga den själv för en billigare peng .

men om någon vill köpa har jag en till salu (blå versionen)

Är det nu man ska säga: Våra kroppar är inte byggda till att sitta

Medlem

Jag som precis börjat spela konsol tycker ju att den största nackdelen ju är att man sitter så långt ifrån spelandet. Det är mycket större inlevelse när man spelar framför datorn, och bättre för ryggen är det med då jag har en bra kontorsstol.

Och så ser man vad det står på skärmen!

Medlem
Skrivet av rubbiten:

bara ett problem, man måste ju lyckas övertala flickvännen att sluta titta på tv

Flickvän huh? Oss lurar du icke!

rot
Medlem

Trodde detta var ett skämt först, ser ut som en barnstol.

Medlem

Kan man bygga in fleshlight också i den där bänken? Då hade det nog blivit mer än bara en våt dröm...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Skägg.
10 Chambers

Användare avstängd på grund av personagrepp - håll diskussionen på en vettig nivå.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Användare avstängd på grund av personagrepp - håll diskussionen på en vettig nivå.

Nu blev jag ju väldigt nyfiken på vad han skrev till mig om det var så illa att han vart avstängd

123
Skriv svar