Tävlingen The International Dota 2 sålde slut på tio minuter

Robot
Tävlingen The International Dota 2 sålde slut på tio minuter
Medlem
Tävlingen The International Dota 2 sålde slut på tio minuter

Även fast jag är lite av en LoL-fanatiker så tycker jag detta är så jävla kul att höra. Desto större esporten blir desto bättre

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Även fast jag är lite av en LoL-fanatiker så tycker jag detta är så jävla kul att höra. Desto större esporten blir desto bättre

Verkligen! Kul att det finns så stort intresse

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Även fast jag är lite av en LoL-fanatiker så tycker jag detta är så jävla kul att höra. Desto större esporten blir desto bättre

Helt sjukt hur stort det har blivit på några få år. Det finns ingen hejd på tillväxten!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

There's no end of the possibilities!

Medlem

Vad kostar biljetterna ? 99 dollar ?

Medlem
Skrivet av Ohso:

Vad kostar biljetterna ? 99 dollar ?

Japp, för alla 6 dagarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Jag undrar vad prispotten hamnar på i år. Själv gissar jag på mellan 200-350 miljoner svenska kronor. Men växer potten i samma proportioner som tidigare år blir den nog bra mycket större.

Medlem

Men åååh, och jag som ville ha biljetter!

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Jag undrar vad prispotten hamnar på i år. Själv gissar jag på mellan 200-350 miljoner svenska kronor. Men växer potten i samma proportioner som tidigare år blir den nog bra mycket större.

Från ~100 miljoner till 200+ låter lite väl mycket. Så himla mycket större har faktiskt inte spelarbasen blivit. Tror att Valve kommer behöva göra rejält med bra mål i år, och faktiskt leverera. Men men, vi kan ju hoppas!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av vampyrer_suger:

Jag undrar vad prispotten hamnar på i år. Själv gissar jag på mellan 200-350 miljoner svenska kronor. Men växer potten i samma proportioner som tidigare år blir den nog bra mycket större.

Från ~100 miljoner till 200+ låter lite väl mycket. Så himla mycket större har faktiskt inte spelarbasen blivit. Tror att Valve kommer behöva göra rejält med bra mål i år, och faktiskt leverera. Men men, vi kan ju hoppas!

Spelarbasen har dock ökat med ~3 miljoner spelare sen senaste international så hade inte förvånat mig om prispotten dubbleras (bara att kolla hur det gick under new bloom tidigare i år)

Medlem

11 000 000$ var prispotten på förra gången. Hoppas på minst 20 miljoner denna gång! Gogo esport!

Medlem

hur bra är svenskar i år då `? har ingen koll alls..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur bra är svenskar i år då `? har ingen koll alls..

S4 och Zai spelar med Team Secret som är rankade Topp 3 i dagsläget.

Utöver det så har vi Alliance (har spelat riktigt bra på slutet) och NiP (började bra men har gått sämre de senaste veckorna) som kan vara med och slåss om topp 8 på International förutsatt att de behåller sina laguppställningar fram tills dess.

Får inte heller glömma PieLieDie som numera spelar med Team Tinker som har stor potential att kunna bli en framtida utmanare om topplaceringar.

Har säkert glömt någon

Medlem

Tror inte att den kommer bli större än förra. Då ti3 är den bästa ti atm. Finalen och aölt var awesome och ti4 sög för det mesta. Bracket sög pung ma fick reda på en av finalisterna på engång och dom hade liten chans att komma vidare så man tappade lusten att titta då det ej var spännande. Sen att finalen sög är en annan femma. Sjukt många av esport personerna ogillade ti4 och jag tror att det ej kommer bli lika stor hype vilket kommer skada den otroligt mycket. Menar ti3 finalen är en av dom bästa finalerna ever så otroligt jämt och ti4 sög 20min matcher... .

Medlem

Kan få VIP biljett om jag vill men är inte intresserad av Dota 2 tyvärr

1
Skriv svar