Bygg massor av svenska städer i Cities: Skylines!

Robot
Bygg massor av svenska städer i Cities: Skylines!
Medlem
Bygg massor av svenska städer i Cities: Skylines!

Det här spelet är fantastiskt. Undrar vad utvecklarna har för framtidsplaner för spelet.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Det här spelet är fantastiskt. Undrar vad utvecklarna har för framtidsplaner för spelet.

Det är en spelstudio på ca 9 pers så inga stora planer skulle jag gissa på.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Det här spelet är fantastiskt. Undrar vad utvecklarna har för framtidsplaner för spelet.

Helt underbart. Jag har suttit fast hela helgen och bara expanderat min stad.

Kan tänka mig att de kommer att släppa några DLC-paket i framtiden, i övrigt lär det överleva länge och väl på spelarskapat material.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Geeks Gaming

Hahah jag som själv skulle göra en karta över Hässleholm så har någon redan gjort de

Medlem

Ljuvligt spel och modstödet gör det inte sämre.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av ShaqAttack:

Det här spelet är fantastiskt. Undrar vad utvecklarna har för framtidsplaner för spelet.

Det är en spelstudio på ca 9 pers så inga stora planer skulle jag gissa på.

Ja de lyckades ju med att skapa spelet så varför skulle de inte kunna bygga vidare på det?

Medlem

Precis installerat detta, är det någon som vet om nån bra guide/tutorial för noobs på youtube? eller är det learn by doing som gäller..

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Precis installerat detta, är det någon som vet om nån bra guide/tutorial för noobs på youtube? eller är det learn by doing som gäller..

Spelet är så OTROLIGT simpelt att det inte behövs någon tutorial. Ha kolla på vad folk har för demands och bygg det de vill ha, men expandera inte för fort. Det går inte att misslyckas, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Precis installerat detta, är det någon som vet om nån bra guide/tutorial för noobs på youtube? eller är det learn by doing som gäller..

Tror tutorialen in-game fungerar bra nog.

Avstängd

Missbildat Norden.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Precis installerat detta, är det någon som vet om nån bra guide/tutorial för noobs på youtube? eller är det learn by doing som gäller..

Själv så kollade jag ganska mycket på den här snubben innan jag började bygga och tog till mig råden han gav och gjorde mitt bästa att inte göra samma misstag som han gjorde! Tycker han är störtskön!
https://www.youtube.com/watch?v=d2C1gjVAtyk

Medlem
Skrivet av insilence:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av ShaqAttack:

Det här spelet är fantastiskt. Undrar vad utvecklarna har för framtidsplaner för spelet.

Det är en spelstudio på ca 9 pers så inga stora planer skulle jag gissa på.

Ja de lyckades ju med att skapa spelet så varför skulle de inte kunna bygga vidare på det?

Jag sa inte att dom inte kan. Jag sa att det kommer förmodligen inte vara några stora saker för att dom bara är 9st. Det tar längre tid för dom än t.ex. EA som kanske skulle sätta in 200pers.

Medlem
Medlem

Meeen! Sveriges finaste stad (lägesmässigt) fanns ju inte med.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Det är alltså på den här sidan man laddar ner kartorna: http://terrain.party/. Man laddar ner height maps som sedan importeras in till spelet, där en karta genereras. Med tanke på att precisionen inte alltid är perfekt kan man behöva finputsa resultatet i karteditorn.

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av insilence:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av ShaqAttack:

Det här spelet är fantastiskt. Undrar vad utvecklarna har för framtidsplaner för spelet.

Det är en spelstudio på ca 9 pers så inga stora planer skulle jag gissa på.

Ja de lyckades ju med att skapa spelet så varför skulle de inte kunna bygga vidare på det?

Jag sa inte att dom inte kan. Jag sa att det kommer förmodligen inte vara några stora saker för att dom bara är 9st. Det tar längre tid för dom än t.ex. EA som kanske skulle sätta in 200pers.

Det är ju större risk att dom faktiskt gör det jämfört med ett större företag, colossal order tjänar mer på att fortsätta bygga på sin produkt för mer framtida försäljning.

Annars på papper så vet vi redan att dom släpper updates, content, och gör gigantiska uppföljare till sina tidigare spel.

Medlem

Göteborg? Var är du?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag efterfrågar Gotland. Någon som kan ta på sig uppdraget?

Medlem

fett spel, Köp.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Meeen! Sveriges finaste stad (lägesmässigt) fanns ju inte med.

Halmstad?

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av ChosenByGod:

Meeen! Sveriges finaste stad (lägesmässigt) fanns ju inte med.

Halmstad?

Halmstad är fint, förbannat snygga tjejer går det omkring där (eller så verkade det så efter några veckor i fält med en drös grabbar).
Karlskrona hade varit fint att få med.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar