Spotify släpps till Playstation idag!

Robot
Spotify släpps till Playstation idag!
Medlem
Spotify släpps till Playstation idag!

Vill så gärna ha detta till xbox, nån som vet mer om hur länge det förblir exklusivt?

Medlem

Jag kan tillägga att det fungerar riktigt bra i spel. Spotify på Playstation 4 länkas med Spotify-appen i mobilen eller surfplattan, så du kan byta låt, höja/sänka volymen, och hoppa mellan spellistor via telefonen. Mycket praktiskt!

EDIT: Stavefel!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

Yes, längtat som fan, dags att mjukna till Bloodborne lite

Inaktiv

Har last att flera artister hoppar av Spotify, Madonna mf, dom ska vara med i annan tjanst som Day eller Jay-C vad han nu heter har startat, manga tycker att den ersattning dom far av Spotify ar for lag.

Inaktiv

Men wtf... PS Vita då?!!

Medlem

Ahh nice feature!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Fungerar fint efter lite trixande och trollande med hemgjorda finter..


signatur

Constants and variables

Medlem

Fan va skönt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av FireFart:

Har last att flera artister hoppar av Spotify, Madonna mf, dom ska vara med i annan tjanst som Day eller Jay-C vad han nu heter har startat, manga tycker att den ersattning dom far av Spotify ar for lag.

Jo för att Janne-Z använder dem som reklam för tjänsten och säger att artister ska få mer pröjs än andra streaming-tjänster men vänta tills han har lika många artister som Spotify, det kommer inte vara många ören mer de får.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av FireFart:

Har last att flera artister hoppar av Spotify, Madonna mf, dom ska vara med i annan tjanst som Day eller Jay-C vad han nu heter har startat, manga tycker att den ersattning dom far av Spotify ar for lag.

Jay-Z har köpt moderbolaget till Wimp (EU-marknaden) och Tidal (motsvarigheten till Wimp i USA). Han har inte startat ett smack. Wimp/Tidal lever främst på att de streamar i CD-kvalité (alltså upp emot 5 gånger så hög bandbredd som Spotify). Oftast hittar man ungefär samma låtar som på Spotify men totalt har Spotify en fördel med 3-4 miljoner extra låtar.

Medlem

Det jag sa! Kände det på mig att det skulle bli smygrelease på detta. Bara glad att det kom så tätt inpå ver 2.50

Medlem

Har provat browsa med xbox360 efter speltrailers på Live samtidigt som bakgrundsnedladdning rullar.

Funkar kanske 15 minuter sedan börjar det knyckla och skärmen fryzer och det går segt och annat. Det även efter nedladdningar är klara.

Det på en konsoll som varit i marknaden väldigt länge.
Det jag hade nu var mer som barnsjukdomar på något omoget.

Personligen skulle jag inte äventyra spelfunktionen för egna spellistor. Är inte ens online med konsoll när jag spelar - förtroende noll.

Inbyggt i spelen som PS3 och GT5 funkade bra dock. Kanske Sony är bättre på det.

Medlem
Medlem

Taylor Swift och flera andra har slutat på Spotify. Taylor säger att hon inte fick tillräckligt med pengar (hon fick faktiskt en halv miljon dollar förra året!). Visst, Spotify säger att de betalade ut en halv miljon dollar till hennes skivbolag bara för sista månaden, men självklart ljuger Spotify om siffran. Hur ska vi förväntas kolla upp det? Spotify kan ju säga precis vad de vill och hitta på vadsomhelst. Maken till girighet.
http://time.com/3581487/taylor-swift-spotify-borchetta/

En del säger att skivbolagen är giriga, men det fattar man väl att medieföretagen i Hollywood måste gå runt. Det är dyrt att marknadsföra artister. Artisterna får fortsätta turnera istället om de behöver ännu mer pengar än alla de miljoner de får från mediebolagen (turnepengarna får artisterna behålla själva). Är det någon som är girig, är det ju Spotify och alla artister som Taylor Swift mfl. De säger ju "piratkopiering är stöld, vi vill ha ordentligt betalt för vårt arbete" - så är det nån som är girig, så är det, de.

Medlem
Skrivet av FireFart:

Har last att flera artister hoppar av Spotify, Madonna mf, dom ska vara med i annan tjanst som Day eller Jay-C vad han nu heter har startat, manga tycker att den ersattning dom far av Spotify ar for lag.

Det trorts att de betalar mer till dem, än genomsnittlige radiostation, i USA.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Nice funktion, men egentligen är det ju smidigare att bara dra på stereon samtidigt som man spelar.

Medlem

layouten e knas. ingen random play knapp, och att hitta en låt på en lista som ligger sist av 700 låtar genom att scrolla fick mig att skita i detta .

Medlem

Spotify funkar kanon till Playstation. Testade med Bloodborne. ^^

Medlem

Är det någon som kan spela musik via Spotify medan man spelar på PS3 eller är det dött lopp som med music unlimited???

Medlem

OT: vad hände med PS4 tävlingen som var uppe för drygt 3 veckor sen?

Medlem
Skrivet av FireFart:

Har last att flera artister hoppar av Spotify, Madonna mf, dom ska vara med i annan tjanst som Day eller Jay-C vad han nu heter har startat, manga tycker att den ersattning dom far av Spotify ar for lag.

För dålig? Hmm... Snarare att dom kräver sjuka pengar, plus att skivbolagen käkar ju upp största delen av vinsten.
O Vem fan vill ha något av Jay " Biggest puppy " Z ?

Medlem

Vem lyssnar på Madonna?

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Har provat browsa med xbox360 efter speltrailers på Live samtidigt som bakgrundsnedladdning rullar.

Funkar kanske 15 minuter sedan börjar det knyckla och skärmen fryzer och det går segt och annat. Det även efter nedladdningar är klara.

Det på en konsoll som varit i marknaden väldigt länge.
Det jag hade nu var mer som barnsjukdomar på något omoget.

Personligen skulle jag inte äventyra spelfunktionen för egna spellistor. Är inte ens online med konsoll när jag spelar - förtroende noll.

Inbyggt i spelen som PS3 och GT5 funkade bra dock. Kanske Sony är bättre på det.

Läser vi samma artikel?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

På tal om artisters lön så förstår jag inte varför de anser att de förtjänar så mycket mer pengar än vad man får i andra yrken. Jävligt giriga.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Varför vill man lyssna på musik när man spelar spel? Trodde att ljudet var en stor del av spelupplevelsen...

Medlem
Skrivet av Calez:

Varför vill man lyssna på musik när man spelar spel? Trodde att ljudet var en stor del av spelupplevelsen...

Det beror alldeles på vad det är för sorts spel. Ta t ex Battlefield, finns inget skönare än att glida runt i en stridsvagn och lyssna på metal! För min egen del förhöjer det upplevelsen

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Taylor Swift och flera andra har slutat på Spotify. Taylor säger att hon inte fick tillräckligt med pengar (hon fick faktiskt en halv miljon dollar förra året!). Visst, Spotify säger att de betalade ut en halv miljon dollar till hennes skivbolag bara för sista månaden, men självklart ljuger Spotify om siffran. Hur ska vi förväntas kolla upp det? Spotify kan ju säga precis vad de vill och hitta på vadsomhelst. Maken till girighet.
http://time.com/3581487/taylor-swift-spotify-borchetta/

En del säger att skivbolagen är giriga, men det fattar man väl att medieföretagen i Hollywood måste gå runt. Det är dyrt att marknadsföra artister. Artisterna får fortsätta turnera istället om de behöver ännu mer pengar än alla de miljoner de får från mediebolagen (turnepengarna får artisterna behålla själva). Är det någon som är girig, är det ju Spotify och alla artister som Taylor Swift mfl. De säger ju "piratkopiering är stöld, vi vill ha ordentligt betalt för vårt arbete" - så är det nån som är girig, så är det, de.

VA? Har Taylor Swift hoppat av? BRB säger upp min prenumeration...

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Läser vi samma artikel?

Min fundering över att strömma något överhuvud taget som inte är spelet jag spelar.

Spotify, strömma musik medan du spelar annat - ringer det en klocka.

Stora Big Ben ringer för mig som varning i alla fall.
Xbox360 - allt i bakgrunden jag provat har varit källa till problem - som jag beskrev.

Inte så man skulle göra vågen över att Spotify skulle finnas på Xbox i alla fall. Kanske Sony är bättre på det.

12
Skriv svar