Vart får du dina PC demos ifrån?

Inaktiv
Vart får du dina PC demos ifrån?

Från min PS3:a kan jag gå till PS Store. Från med högljuda xbox kan jag besöka marketplace men när jag sitter här med Vistan så är det inte lika lätt att få demos på bra spel. Vi PC spelare har iofs Steam men när spelet inte kommer ditt får vi problem. Hur har ni löst det? Vart får du dina PC spels demos från?

Piratkopering är uteslutet ingen behöver ens nämna det.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

finns här på fz oftast, annars på företagets hemsida eller så googlar man efter det man vill ha?

Medlem

Zlampan tog orden ur munnen på mig.


signatur

Sånt e livet

Medlem

signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Medlem

FZ vad annars!?

nå vart är mina kakor redaktionen?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Jo visst man kan besöka spelets hemsida eller googla det men jag tänkte mer på impuls demo spelande. Så att man absolut inte missar något bara. Är det bara FZ ni använder?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Fragzone och thepiratebay.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Från min PS3:a kan jag gå till PS Store. Från med högljuda xbox kan jag besöka marketplace men när jag sitter här med Vistan så är det inte lika lätt att få demos på bra spel. Vi PC spelare har iofs Steam men när spelet inte kommer ditt får vi problem. Hur har ni löst det? Vart får du dina PC spels demos från?

Piratkopering är uteslutet ingen behöver ens nämna det.

Kan man ens piratkopiera ett demo?
Meningen med ett demo är väl att folk ska spela det?

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Från min PS3:a kan jag gå till PS Store. Från med högljuda xbox kan jag besöka marketplace men när jag sitter här med Vistan så är det inte lika lätt att få demos på bra spel. Vi PC spelare har iofs Steam men när spelet inte kommer ditt får vi problem. Hur har ni löst det? Vart får du dina PC spels demos från?

Piratkopering är uteslutet ingen behöver ens nämna det.

Kan man ens piratkopiera ett demo?
Meningen med ett demo är väl att folk ska spela det?

varför skulle man köra på torrent när man tankar demo:s ? Så vidare man inte tar hela spelet och låtsas att det är demo.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

När blev torrents piratkopiering? Snälla nån, läs på dina fakta lite innan du säger såna dumma saker? Torrents är f.ö ett överlägset protokoll för alla parter gentemot vanlig nerladdning.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Från min PS3:a kan jag gå till PS Store. Från med högljuda xbox kan jag besöka marketplace men när jag sitter här med Vistan så är det inte lika lätt att få demos på bra spel. Vi PC spelare har iofs Steam men när spelet inte kommer ditt får vi problem. Hur har ni löst det? Vart får du dina PC spels demos från?

Piratkopering är uteslutet ingen behöver ens nämna det.

Kan man ens piratkopiera ett demo?
Meningen med ett demo är väl att folk ska spela det?

varför skulle man köra på torrent när man tankar demo:s ? Så vidare man inte tar hela spelet och låtsas att det är demo.

Varför tror du spelutvecklare som Blizzard lägger ut patchar etc på torrents?

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

När blev torrents piratkopiering?

när folk upptäckte hur mycket enklare vanlig nedladdning än torrent. Företag som har råd kör oftare på vanlig medans privat personer som inte har råd med server kör torrent. Alltså blir torrent gratis och dåliga filer eller piratkopior.

Skrivet av Zelaxe:

Snälla nån, läs på dina fakta lite innan du säger såna dumma saker?

förstå inlägget innan du gör sådana uttalanden.

Skrivet av Zelaxe:

Torrents är f.ö ett överlägset protokoll för alla parter gentemot vanlig nerladdning.

eller inte.
Jag kommer tillbaks med källa snart. Kanske var en dag eller två bara


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Från min PS3:a kan jag gå till PS Store. Från med högljuda xbox kan jag besöka marketplace men när jag sitter här med Vistan så är det inte lika lätt att få demos på bra spel. Vi PC spelare har iofs Steam men när spelet inte kommer ditt får vi problem. Hur har ni löst det? Vart får du dina PC spels demos från?

Piratkopering är uteslutet ingen behöver ens nämna det.

Kan man ens piratkopiera ett demo?
Meningen med ett demo är väl att folk ska spela det?

varför skulle man köra på torrent när man tankar demo:s ? Så vidare man inte tar hela spelet och låtsas att det är demo.

Varför tror du spelutvecklare som Blizzard lägger ut patchar etc på torrents?

varför tror du att de flesta andra företag kör med vanlig? (sry för dubbel post men jag skriver från telefonen som saknar copy paste)


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Först och främst har vi ju FZ som har ett antal demos som finns att dra ner, och linan är ju jädrans bra faktist

annars är dem här sidorna nedan dem jag besöker mest för hitta demos till PC apparaten, även då demos verkar vara en ganska ovanlig sak nuförtiden

Gamershell

Bra sida, många demos och många nyheter

Filefront

också en bra sida för hitta massa demos, gamla som nya och massa annat smått och gott till spel

MegaGames

Är en väldigt bra sida för DEMOS till PC och till och med en väldigt stor lista med gratis spel/freewares och gratis program

(notering)
Jag ber om ursäkt om FZ tycker att megagames inte är en sida jag bör länka här, då sidan också innehåller cracks som anses vara illegalt av vissa

men annars är megagames en väldigt bra spelsida med mycket nyheter, och som sagt en väldigt lång lista med demos

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

varför skulle man köra på torrent när man tankar demo:s ?

Varför inte? Det är enkelt och smidigt och fungerar bra, speciellt med stora filer. Har tankat många filer härifrån FZ via torrent.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

varför skulle man köra på torrent när man tankar demo:s ?

Varför inte? Det är enkelt och smidigt och fungerar bra, speciellt med stora filer. Har tankat många filer härifrån FZ via torrent.

Det ser ut som ni hade rätt Vilket är populärast, torrent eller HTTP?. Det var iofs inget demo men så nära jag kunde komma. Jag förstår bara inte varför. Varför beskymra sig med torrent när HTTP finns?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Men Http suger. Hastighet = dålig och om man tappar internet när man laddar så får man starta om från 0...


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Men Http suger. Hastighet = dålig och om man tappar internet när man laddar så får man starta om från 0...

finns ju plugins till internet explorer, annars dra ner firefox som enligt mig är den bästa webläsaren i nuläget, så slipper du förlora hela nerladdningen om internet strular, då kan man alltid återuppta nerladningen precis som en torrent

jag föredrar faktist http, om ingen seedar en torrent får man aldrig ner filen, en http finns oftast alltid där

Medlem

Det är väl lite poängen med torrent, när det handlar om en populär fil exempelvis ett nytt pc-demo så är det normalt överlägset exempelvis http eftersom det är så fruktansvärt många som hjälper till med att fördela lasten istället för att alla ska hamra sönder en http host och ingen får någon vettig hastighet alls...

...men efter ett par veckor eller månader när filen/filernas popularitet har försvunnit däremot så är torrent i princip värdelöst och då behövs någon form av http host eller en server som står och seedar även inaktuellt material för all framtid. En bra http-host med gott om bandbredd kan då på grund av låg last förhoppningsvis erbjuda riktigt bra prestanda.

Så vilket man föredrar är juh högst "det beror på" som det heter ^^

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Hix0r:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Från min PS3:a kan jag gå till PS Store. Från med högljuda xbox kan jag besöka marketplace men när jag sitter här med Vistan så är det inte lika lätt att få demos på bra spel. Vi PC spelare har iofs Steam men när spelet inte kommer ditt får vi problem. Hur har ni löst det? Vart får du dina PC spels demos från?

Piratkopering är uteslutet ingen behöver ens nämna det.

Kan man ens piratkopiera ett demo?
Meningen med ett demo är väl att folk ska spela det?

varför skulle man köra på torrent när man tankar demo:s ? Så vidare man inte tar hela spelet och låtsas att det är demo.

Varför tror du spelutvecklare som Blizzard lägger ut patchar etc på torrents?

varför tror du att de flesta andra företag kör med vanlig? (sry för dubbel post men jag skriver från telefonen som saknar copy paste)

xD torrents är inte piratkopiering...

Inaktiv

Varför misstolkar folk mig hela tiden?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Demo? Lika bra att köpa det direkt...

Medlem
Skrivet av depthless:

Demo? Lika bra att köpa det direkt...

Om man blir jättebesviken för att man inte visste hur tråkigt det var då?


signatur

Rawr

Medlem

http://www.gameupdates.org/ går alltid fort att få de senaste demos osv.. torrent

Medlem

Pirate Bay ofc.

Inaktiv
Inaktiv

Gamespot såklart.

1
Skriv svar