Trodde du att Bloodborne var långt? Världsrekordet är redan under en timme

Robot
Trodde du att Bloodborne var långt? Världsrekordet är redan under en timme
Medlem
Trodde du att Bloodborne var långt? Världsrekordet är redan under en timme

Sen när får man göra ett spel så kort? Ska anmäla det till polisen.

Medlem

44 minuter? Ungefär den tiden det tog att installera, uppdatera, skapa karaktären, och dö några gånger med hemska laddningstider innan jag gav upp...

Medlem
Skrivet av disinfect:

Sen när får man göra ett spel så kort? Ska anmäla det till polisen.

Spelet är inte kort. Jag har 12 timmar klockade på min första karaktär och bara dödat 3 bossar.

Medlem
Skrivet av ohGr:

44 minuter? Ungefär den tiden det tog att installera, uppdatera, skapa karaktären, och dö några gånger med hemska laddningstider innan jag gav upp...

Not l33t enough?

Medlem

Ni får ju ha i åtanke att de använt buggar och glitchar för att klara spelet så snabbt som möjligt. Skulle vara intressant att se en all Bosses speedrun och se vad tiden hamnar på då. Jag har 10 timmar spelat och är bara på 4e bossen.


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Folk glitchar och dupar sina gubbar. Inte konstigt. Spela spelet utan glitches så får de min respekt. Duping förstör spelet.

Medlem

Hade varit intressant att veta vad den egentliga tiden var på. Glitchutforskningstid+run=total tid. Sen får man räkna med allas deltagande i timmar. En speedrunner arbetar sällan själv i att finna genvägar och glitchar. Så total speltid är nog runt nån vecka i timmar.

Medlem

Jag förstår inte hur jag ska kunna köpa nya vapen. Han har ju inga att sälja när jag kommer dit. Och vart finns den andra stället där man kan respawna hem igen? Har bara hittat ett där man går upp för en lång stege ibörjan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av skaaw:

Ni får ju ha i åtanke att de använt buggar och glitchar för att klara spelet så snabbt som möjligt. Skulle vara intressant att se en all Bosses speedrun och se vad tiden hamnar på då. Jag har 10 timmar spelat och är bara på 4e bossen.

Svenska Ellajaz har just nu kända WR på all bosses. 2:44:15 ingame time (det som syns på din karaktär) och 3:15:? Real time. Alltså 30min laddningsskärm. Kan vara slaget nu. Han satte rekordet igår. Kolla hans twitch. Mycket underhållande


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det var ju fusk. inget att vara stolt över.

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Jag förstår inte hur jag ska kunna köpa nya vapen. Han har ju inga att sälja när jag kommer dit. Och vart finns den andra stället där man kan respawna hem igen? Har bara hittat ett där man går upp för en lång stege ibörjan.

Du har inte spelat tillräckligt länge, och inte dödat ngn boss/mini boss än. Om du har fastnat, som jag rek till alla som "tröttnar" på Bloodborn och Souls, är att kolla på wikis eller walkthroughs.

Medlem

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte, man gör ett kort spel och gör svårighetsgraden mördande svår för att ge dig illusionen av att spelet är längre än vad det är. Eller?

Medlem
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte, man gör ett kort spel och gör svårighetsgraden mördande svår för att ge dig illusionen av att spelet är längre än vad det är. Eller?

Varför då? Så om någon glitchar ett spel till slutet så är spelet "kort"? Alltså bryter mot vad som var tänkt? Då är spelet dåligt? Speedrunners aktivt letar efter buggar och glitchar för att slå världsrekord. Detta är en så kallad any%run. Det är inte så att dom visste hur dom skulle göra med en gång. Det finns massor med spel som folk försöker glitcha sig igenom i hopp o lyckas "klara" spelet snabbast. Varför skulle Dark Souls och Bloodborne vara dåliga spel då?

Medlem
Skrivet av skaaw:

Ni får ju ha i åtanke att de använt buggar och glitchar för att klara spelet så snabbt som möjligt. Skulle vara intressant att se en all Bosses speedrun och se vad tiden hamnar på då. Jag har 10 timmar spelat och är bara på 4e bossen.

Runt 2h22min verkar rekordet vara för kategorin "all bosses"
Hålls av en Svensk för övrigt

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte, man gör ett kort spel och gör svårighetsgraden mördande svår för att ge dig illusionen av att spelet är längre än vad det är. Eller?

Varför då? Så om någon glitchar ett spel till slutet så är spelet "kort"? Alltså bryter mot vad som var tänkt? Då är spelet dåligt? Speedrunners aktivt letar efter buggar och glitchar för att slå världsrekord. Detta är en så kallad any%run. Det är inte så att dom visste hur dom skulle göra med en gång. Det finns massor med spel som folk försöker glitcha sig igenom i hopp o lyckas "klara" spelet snabbast. Varför skulle Dark Souls och Bloodborne vara dåliga spel då?

Och här kommer åter igen en butt hurt souls fan, vart skrev jag att det var dåligt? Spelet är kort och man gör det extremt svårt för att ge spelaren illusionen om att det är långt. Det innebär inte att innehållet är dåligt.

Medlem

Vad är det för någonting som de dupar i början? Sedan så glitchar de väl sönder spelet med deras taktiker? Vissa bossar gör ingenting som verkar smart.

Medlem

Var inte problemet med Order 1886 dock att spelarna inte precis försökte speedrunna och de klarade det väldigt snabbt ändå?

Speedrun krävs ju ändå väldigt mycket practice osv. Jag undrar hur många timmar och dagar de har lagt ner på att lära sig spela spelet såhär...

Medlem
Skrivet av Zerdus:

Det var ju fusk. inget att vara stolt över.

Nej, det var det inte. Att utnyttja buggar är inte fusk eftersom det är standard när det gäller speedruns och i många fall vad som gör det roligt.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Zerdus:

Det var ju fusk. inget att vara stolt över.

Nej, det var det inte. Att utnyttja buggar är inte fusk eftersom det är standard när det gäller speedruns och i många fall vad som gör det roligt.

Det är iaf inte som DS2, rekordet Any% ligger på 15min, men det är MASSOR med out of bounds och andra glitches. Any% brukar vara de roligaste att kolla på men denna typ av spel är oftast bara massor med glitches så inte överdrivet roligt att kolla på. Sen får man se om det är för mycket glitches så kommer det alltid en "No glitch / No OOB any%" run snart också.

SoL
Medlem
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte, man gör ett kort spel och gör svårighetsgraden mördande svår för att ge dig illusionen av att spelet är längre än vad det är. Eller?

Enligt väldigt, väldigt många spelare, kritiker, journalister är dom spelen jäkligt bra med riktigt höga betyg i bagaget. Storleken på deras spel spelar ingen roll det är ju innehållet i dom som gör dom så bra.

Medlem
Skrivet av ohGr:

44 minuter? Ungefär den tiden det tog att installera, uppdatera, skapa karaktären, och dö några gånger med hemska laddningstider innan jag gav upp...

Långa laddningstider borde inte förekomma 2015. Trodde det var en svunnen era :-/

Medlem

Jag tycket det är rätt ballt. Klara spelet snabbast, gör vad du vill. Reglerna är reglerna och den som är bäst är bäst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"#%!¤! autoplay... Plötsligt skrek det ur högtalarna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte....

Här. Och det hade inte med DS2 att göra. Utan spel generellt som folk gör speedruns av.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Var inte problemet med Order 1886 dock att spelarna inte precis försökte speedrunna och de klarade det väldigt snabbt ändå?

Speedrun krävs ju ändå väldigt mycket practice osv. Jag undrar hur många timmar och dagar de har lagt ner på att lära sig spela spelet såhär...

Sure, men om de redan är nere på en sån tid så kommer de säkert få ner tiden ännu mer i veckorna. Order 1886 var verkligen extremt kort, det var snyggt men inte värt fullpris.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte....

Här. Och det hade inte med DS2 att göra. Utan spel generellt som folk gör speedruns av.

Lär dig vad diskutera betyder innan du slår på fan boy mode.

Att de redan bara någon vecka efter release är nere på tider som ligger under spel som Shovel Knight visar att spelet är extremt kort, Souls spelen är inte långa, de blir långa eftersom att man måste farma och springa tillbaka till bossarna varje gång man dör så när man väl lärt sig bossarna och vet vart alla fiender står så visar det sig att det är kort.

Det betyder inte att utdragna skitspel som Final Fantasy X - XIII är bättre, men att inte kritisera dessa spel för dess faktiska längd är fegt, för majoriteten av recensenterna är antingen fans redan och då spelar det ingen roll vad de släpper, eller är rädda för fansen av spelen eftersom att de blir helt jävla rabiata om man yttrar sig om att spelen inte är gudsgåva till spelvärlden.

Medlem

Hade inte en del av inläggen här postats redan igår hade jag trott att de var aprilskämt.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av brandter:

Skulle säga att det är nog dags att diskutera hur vidare Souls spelen är bra eller inte....

Här. Och det hade inte med DS2 att göra. Utan spel generellt som folk gör speedruns av.

Lär dig vad diskutera betyder innan du slår på fan boy mode.

Att de redan bara någon vecka efter release är nere på tider som ligger under spel som Shovel Knight visar att spelet är extremt kort, Souls spelen är inte långa, de blir långa eftersom att man måste farma och springa tillbaka till bossarna varje gång man dör så när man väl lärt sig bossarna och vet vart alla fiender står så visar det sig att det är kort.

Det betyder inte att utdragna skitspel som Final Fantasy X - XIII är bättre, men att inte kritisera dessa spel för dess faktiska längd är fegt, för majoriteten av recensenterna är antingen fans redan och då spelar det ingen roll vad de släpper, eller är rädda för fansen av spelen eftersom att de blir helt jävla rabiata om man yttrar sig om att spelen inte är gudsgåva till spelvärlden.

Vad snackar du om? Fanboy? Jag har knappt spelat Dark Souls 2 och inte spelat Bloodbourne alls. Min poäng är att dom som klarat Bloodbourne och Dark Souls har glitchat eller använt buggar eller vägar som inte varit menade för att ta sig fram. Vilket effektivt kortat eller skippat vissa områden/bossar. Det finns massor av spel som har sånt. Tro fan inte att dom har vetat att buggarna fanns just där med en gång. Dom provar i timmar att få fram glitchar och buggar för att ta sig fram. Spelar man spelen som det är tänkt utan att ha fokus att bryta spelets ramar så har du full speltid. Jag vill att du nu klarar Bloodborne på 45min, jag ger dig en extra minut. Men du får inte titta på guider eller använda andras tricks. Du vet ju redan hur "lätt" det är att glitcha sig igenom spel för speedrunning.

1
Skriv svar