Spotify släpps till Playstation idag!

Medlem

Att de inte skaffat stöd för chromecast förstår jag inte

Medlem
Skrivet av Zero303:

layouten e knas. ingen random play knapp, och att hitta en låt på en lista som ligger sist av 700 låtar genom att scrolla fick mig att skita i detta .

Tyckte också att det var lite halvtaskig layout. Grejen med låt letandet löser man bäst genom att ha Spotify på telefonen och styr därifrån


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av ivanhoe68:

Läser vi samma artikel?

Min fundering över att strömma något överhuvud taget som inte är spelet jag spelar.

Spotify, strömma musik medan du spelar annat - ringer det en klocka.

Stora Big Ben ringer för mig som varning i alla fall.
Xbox360 - allt i bakgrunden jag provat har varit källa till problem - som jag beskrev.

Inte så man skulle göra vågen över att Spotify skulle finnas på Xbox i alla fall. Kanske Sony är bättre på det.

Men snälla nån, du kan väl inte jämföra xbox360 med Playstation4? Xbox360 släpptes i Maj 2005......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Men snälla nån, du kan väl inte jämföra xbox360 med Playstation4? Xbox360 släpptes i Maj 2005......

Ja, och den borde vara stabil vid detta laget.
Det var min poäng.

Buggigt som tusan...och efter så många år, på några av de enkla grundfunktioner de erbjuder - bakgrundnedladdning av videor medan du tittar runt bland flera trailers. Efter 3-4 st sådana börjar det krångla - frontbilder på videor visas inte mer, knyckigt varje moment du gör - uppenbarligen ligger cpu och stör med något kvar i bakgrunden trots att alla videor är nerladdade.

Om X1 buggar, det kan man förstå efter ett år på marknaden.

Grundfrågan är - vill man ha musiktjänster rullande i bakgrunden när man spelar spel. Kan vara en smakfråga hur man använder musik - men det jag förmodar ingen vill äventyra är stabilitet av konsollen så spelet fryser eller liknande - för att rulla musiktjänst samtidigt.

Därav min kommentar till att Spotify släpps på PS.
Rör inte min xbox säger jag bara, om de skulle planera för det där också.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Taylor Swift och flera andra har slutat på Spotify. Taylor säger att hon inte fick tillräckligt med pengar (hon fick faktiskt en halv miljon dollar förra året!). Visst, Spotify säger att de betalade ut en halv miljon dollar till hennes skivbolag bara för sista månaden, men självklart ljuger Spotify om siffran. Hur ska vi förväntas kolla upp det? Spotify kan ju säga precis vad de vill och hitta på vadsomhelst. Maken till girighet.
http://time.com/3581487/taylor-swift-spotify-borchetta/

En del säger att skivbolagen är giriga, men det fattar man väl att medieföretagen i Hollywood måste gå runt. Det är dyrt att marknadsföra artister. Artisterna får fortsätta turnera istället om de behöver ännu mer pengar än alla de miljoner de får från mediebolagen (turnepengarna får artisterna behålla själva). Är det någon som är girig, är det ju Spotify och alla artister som Taylor Swift mfl. De säger ju "piratkopiering är stöld, vi vill ha ordentligt betalt för vårt arbete" - så är det nån som är girig, så är det, de.

På vilket sätt är Spotify giriga om inte skivbolagen är det? Finns ingen som helst logik i det uttalandet. Hela musikbranschen är ju upp-och-nedvänd.

Skivbolagen lägger inte ut några som helst pengar om det inte genererar mängder mer i intäkter senare. Exempelvis är det ju bara de artister som tjänar miljarder kronor som får saker som marknadsföring och albumproduktion av skivbolagen. Jag känner många signade musiker som inte är så stora att dem spelas dagligen på radio, och inte fan skulle ett skivbolag lägga några större pengar på att hjälpa dem hitta ut... eller för den delen bekosta albumproduktion.

Skivbolagen är ju totalt passé idag. Det enda dem gör är att inkassera pengar på andra människors slit. Det köps inga större mängder cd-skivor idag och det mesta kan man göra precis lika bra själv i och med social media och dylikt. En agent eller manager gör 10 gånger mer än vad bolagen gör.

Om nu skivbolagen får tjäna 90% av alla pengar som en artist drar in, och du säger att det är okej för de måste ju gå runt, på vilket sätt skulle Spotify som fortfarande inte genererat någon vinst direkt, vara mindre angelägna att få det att gå runt. Vi har alltså ett bolag som mer eller mindre stjäl pengar och massor av det, men det är okej för det är ju ett stort bolag i Hollywood (de brukar ju inte redan ha enorma resurser liksom), medan ett annat bolag tagit världen med storm och revolutionerat hur vi lyssnar på musik och dessutom gett en gigantisk känga åt piratkopieringen, knappt har råd att överleva, men betalar ändå ut en halv miljon dollar (kan lika gärna vara Swift som ljuger, det hade inte varit första gången) till stora artister som aldrig hade behövt jobba en timme till i sitt liv om dem så ville. Kan du förklara det för mig, för jag förstår verkligen inte? Jag hade förstått det om Spotify drog in 6 miljarder dollar i intäkter per kvartal och inte betalade ut några pengar till artisterna. Men som det är nu drar dem inte in några pengar och betalar betydligt mer än exempelvis radio.

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Är det någon som kan spela musik via Spotify medan man spelar på PS3 eller är det dött lopp som med music unlimited???

Jag tror dessvärre man bara kan lyssna på musik på ps3an så länge du har spotify fönstret igång kan man säga. Annars måste man stänga av innan man gör andra saker. Lite trist men i ps4an fungerar det fin fint att köra det i bakgrunden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar