Spana in Skyrims absolut största mod

Robot
Spana in Skyrims absolut största mod

Tyska tokfans visar var mod-skåpet ska stå.


Medlem
Spana in Skyrims absolut största mod

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

De flesta gillar Skyrim.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Du skulle helt klart tycka om spelet sen hur mycket, måste du nog undersöka själv

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Jag tror absolut du skulle gilla spelet. Blir absolut att testa den här modden.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Är inte allts stort och sätta sig in i lika avancerat som Tetris !

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Dragon Age har jag inte testat men jag tycker Fallout spelen är bättre än Oblivion och Skyrim.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Alla gillar olika, Fallout3/NV kan jag hålla med är bland favoriterna topp3 men gillar inte skyrim, jag köpte det för att försöka modda sönder det, vilket var ganska kul spelet är väldigt stelt..
Men det e billigt så prova det


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Du kommer älska skyrim! Enkelt att sätta sig in i tro mig, och oändligt mycket att utforska!

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Skyrim är trist. Tråkig och klumpig combat, onödigt stort, kass story.

Medlem

Jag tycker personligen att Skyrim är ett riktigt bottennapp som kan göras till ett riktigt höjdarspel med hjälp av moddar.

Jag är nöjd med mitt Skyrim nu men det krävdes 255 moddar, totalt tar Skyrim upp 44 GB på min hårddisk hehe.

Medlem

"Enderals hemsida" står det i nyheten. Nej, det stämmer inte. På ModDB hittar man nada vettigt. Officiella hemsidan är denna: http://sureai.net/projects/enderal/?lang=en#

Ganska fattigt med information dock. Raser? Unika nya gameplay-grejer? Enderal verkar vara en uppföljare till Nehrim - At Fate´s Edge (Oblivion-mod) som hade alver, människor och nån dvärgliknande ras. Här en Q/A i forumet: http://sureai.net/forum/viewtopic.php?f=140&t=7011

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Ja, du kommer att gilla Skyrim helt klart. Det är Fallout i ett annat tema bara, i stort sett.

Medlem

Häftigt, men samtidigt synd.
Om de hade lagt ned tid på att göra en egen titel utav det, så hade de kunnat tjäna pengar på den.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Häftigt, men samtidigt synd.
Om de hade lagt ned tid på att göra en egen titel utav det, så hade de kunnat tjäna pengar på den.

Finns en hel del mod folk som får jobb i spelindustrin efter att de har släppt sina moddar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Beror på vad du är ute efter. Snudd på all story i spelet är värdelös (inte minst main questen), men friheten och de löjligt många och ambitiösa moddarna väger upp för de flesta.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Det är definitivt en häftig upplevelse i början! Jag upplever att spelet blir väldigt platt efter en stund - jag tycker världen känns väldigt öde och jag känner att det saknas "character progression" där du måste göra beslut snarare än att bli en mästare i precis allt, men det är inget som moddar inte kan ordna!

Oavsett, när jag först började var det häftigt. Det är definitivt värt det.

Medlem

Folk bashar ner på vanilla Skyrim. Ta dom inte för mycket på orden. Jag körde det omoddat och stortrivdes. Sen kan säkert vissa små saker förbättras och tweakas, men det är verkligen ett spel som kan suga tag i en.
Ganska många gånger man bara är på väg till ett ställe och råkar springa förbi en grotta, eller att man ser ett skumt landmärke i fjärran och springer dit och VIPS så har det gått 2-3 timmar i nån ny dungeon eller questline.

edit: skulle vara till han som postade om han skulle gilla spelet eller ej.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Folk bashar ner på vanilla Skyrim. Ta dom inte för mycket på orden. Jag körde det omoddat och stortrivdes. Sen kan säkert vissa små saker förbättras och tweakas, men det är verkligen ett spel som kan suga tag i en.
Ganska många gånger man bara är på väg till ett ställe och råkar springa förbi en grotta, eller att man ser ett skumt landmärke i fjärran och springer dit och VIPS så har det gått 2-3 timmar i nån ny dungeon eller questline.

edit: skulle vara till han som postade om han skulle gilla spelet eller ej.

Det är ju såklart en smaksak men jag tror att många av oss som spelat Elder Scrolls länge känner att vi är vana vid mycket högre klass och djup.
Skyrim är utan tvekan snyggast och har en helt fantastisk motor men samtidigt är det väldigt ytligt jämfört med Morrowinds kreativa design och djupgående rollspelsystem.
När man ser vad mods kan göra för spelet inser man tyvärr även hur mycket bortkastad potential Skyrim har.

Jag vill dock tillägga att Skyrim erbjuder mycket mer än Oblivion, som var en ännu större besvikelse innehållsmässigt när första intrycken av den då fantastiska grafiken hade lagt sig.

Medlem

Imponerande utan tvivel, undra hur innehållet är.

Medlem

Gillade själv aldrig skyrim eller obivion.
tycker alltid elder scrolls spelen känns handikappade på nåt sätt gameplay mässigt.
då provade jag även moddar som skulle fixa det bättre för PC och mindre konsoligt men det blev som inte bra endå
Däremot fallout 3 och NV gillade jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag ser fram emot en Skyrim-mod som gör det mer öppet. Jag tycker inte drakstoryn och magiska skrikandet är så spännande. Känns jobbigt att fightas med drakar hela tiden. Kul dom första gångerna, sen enformigt...

Skyrim vore t.ex. kul som handelssimulator; köpa billigt nånstans och sälja dyrare på ett annat ställe. En vettig ekonomi vore också kul så att det verkligen känns svårt att få ihop till mat eller en häst eller vad det kan vara. Så småningom bygga upp en gård på nåt häftigt ställe. Verkligen bli glad när man slår upp en kista och hittar 100 guldmynt. Jag vet att det finns moddar som gör det här, men varje liten mod gör sin lilla grej och det är ett extremt tweakande innan man får det bra. Jag ägnade en hel dag och det blev inte bra, och det upptäckte jag först efter typ 50-100 timmars spelande... Ska jag tweaka om och börja om från början nu?

Jag tror jag lägger Skyrim på is i några år till. Då kanske det kommit några riktigt stora moddar som får allt i stort sett som man vill ha det.

Skrivet av Ahris:

Jag tycker personligen att Skyrim är ett riktigt bottennapp som kan göras till ett riktigt höjdarspel med hjälp av moddar.

Jag är nöjd med mitt Skyrim nu men det krävdes 255 moddar, totalt tar Skyrim upp 44 GB på min hårddisk hehe.

Gud, hur orkar du...

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Jag är nog en av de få som inte gillade skyrim. Tycker att grundutbudet var alldeles för trasigt/tråkigt/tunnt. Och även om jag flitigt moddade de tidigare TES spelen så bara är det inte samma sak med Skyrim. Jag orkar inte modda saker som borde ha fungerat redan från början.

Medlem

Tack för alla svar! Denna tråden bevisar återigen att FZ har bästa communityt!

Blir nog att ge det ett försök ändå och bilda mig en egen uppfattning.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Jag köpte Skyrim på rea för några månader sedan, har haft det i min inventory för att jag också tyckt att det kändes för "stort" då jag helt enkelt hade tillräckligt med skola och Dota. Men så började jag spela det på någon fredag och det var underbart därför att jag levde mig in i det så mycket. Är man inte en sådan person så finns det iallafall massor att göra; utforska, massor med fiender (försökte döda ett frost troll på lvl 6, ehe), mycket quest sequels och väldigt mycket skills som man kan levla upp.

Medlem
Skrivet av Namm:

Jag ser fram emot en Skyrim-mod som gör det mer öppet. Jag tycker inte drakstoryn och magiska skrikandet är så spännande. Känns jobbigt att fightas med drakar hela tiden. Kul dom första gångerna, sen enformigt...

Skyrim vore t.ex. kul som handelssimulator; köpa billigt nånstans och sälja dyrare på ett annat ställe. En vettig ekonomi vore också kul så att det verkligen känns svårt att få ihop till mat eller en häst eller vad det kan vara. Så småningom bygga upp en gård på nåt häftigt ställe. Verkligen bli glad när man slår upp en kista och hittar 100 guldmynt. Jag vet att det finns moddar som gör det här, men varje liten mod gör sin lilla grej och det är ett extremt tweakande innan man får det bra. Jag ägnade en hel dag och det blev inte bra, och det upptäckte jag först efter typ 50-100 timmars spelande... Ska jag tweaka om och börja om från början nu?

Jag tror jag lägger Skyrim på is i några år till. Då kanske det kommit några riktigt stora moddar som får allt i stort sett som man vill ha det.

Skrivet av Ahris:

Jag tycker personligen att Skyrim är ett riktigt bottennapp som kan göras till ett riktigt höjdarspel med hjälp av moddar.

Jag är nöjd med mitt Skyrim nu men det krävdes 255 moddar, totalt tar Skyrim upp 44 GB på min hårddisk hehe.

Gud, hur orkar du...

Jag gillar tweakande

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag är lite efter, har fortfarande inte ens testat Skyrim. Verkar vara så stort o sätta sig in i. Fallout 3/NV och Dragon Age Origins tillhör dom bästa spelen någonsin i min mening. Skulle jag gilla Skyrim?

Ja, utan tvekan. Skyrim är ju Fallout 3/NV fast vikingafantasy, ungefär. Tips är att skaffa lite intressanta moddar med survivalinslag osv. Frostfall är en grym sådan mod, gör det hela lite mer intressant iochmed att man kan frysa ihjäl om man trillar ner i ishavet/fastnar i en snöstorm och sånt kul.

Medlem

Det jag tycker är synd med såhär stora moddar är att spelen hinner bli så jäkla daterade när dom väl är klara.
Många bryr sig inte, men jag tycker det känns gammalt och ofräscht.

1
Skriv svar