Medlem
The Quest...

...är ett (för plattformen) gigantiskt rpg för iPhone, iPod touch, Pocket PC och Palm.

Någon som har provat det?
Själv har jag det och älskar det - och rekommenderar det varmt till ägare av någon av ovanstående plattformar.

Det är lite likt Morrowind/Oblivion i spelstil - mycket mindre förstås men det finns väsentliga likheter.

Otroligt fängslande för ett handdatorspel/mobilspel (även om jag inte skulle kalla det ett mobilspel eftersom detta ger negativa vibbar - det är trots allt bara för Pocket PC, palm och iPhone )

Skulle vara intressant att diskutera det

Om ni har det - eller funderar på att köpa det - vil jag tipsa om en nystartad fansida:
www.thequestredshift.webs.com
Där man kan få information om spelet, hjälp med quests, items etc.

Och nej, jag står inte bakom sidan, men är dock medlem

Medlem

pocket pc, så det funkar till HTC diamond touch? och om det gör det, vet du om det är jobbigt att använda pekaren för navigera och spela?

Medlem

Det fungerar alldeles utmärkt till HTC Diamond Touch

Man behöver använda stylusen(pennan) till vissa funktioner. Man kan spela med bara pennan om man vill, men man kan också använda styrkors av något slag för att gå runt i spelvärlden om man vill. Själv använder jag en kombination - styrkors för att navigera runt i världen och pennan för allt annat (attackera, gå in i character screen, inventory, använda items, osv.).

Om du är osäker på kontrollerna kan du ladda ner ett demo av spelet här:
http://www.clickgamer.com/download.htm?pvid=5971

EDIT: Åh, och för er som vill ha lite mer information, finns det gär en utmärkt recension som jag tycker ger en mycket rättvis bild av spelet. Lite TLDR-varning, men ändå:
[http://palmaddict.typepad.com/palmaddicts/2007/04/my_review_o...]

Medlem

Bumpar upp den här tråden lite

Inte igen, jag lovar

Medlem

Söker för tillfället betatestare - jag utvecklar ett expansionspaket till ovan nämda spel (har inte utvecklat huvudspelet) och skulle ha stor hjälp av frivilliga testare.

Om någon är intresserad, skicka ett PM

1
Skriv svar