Inaktiv
NHL 10

Har hittat en hel del info om det kommande spelet, för er som är intresserad.
Jag har bara skrivit lite kort om varje grej, och texten har inte en "röd tråd" i sig, så inget tjat om det tack

I NHL 10 så kommer du belönas om du fightas vid rätt tillfälle, och tvärtom om du fightas då det inte behövs. Lagets energi kommer öka rejält vid ett bra slagsmål. Publiken kommer att gå igång. är fighten nära plexiglaset kommer man se hur publiken skriker & viftar handdukar osv, dom kommer även slå i glaset för att försöka pusha upp dig.
Publiken kommer vara jobbiga för borta laget. Om du spelar dåligt kommer publiken bua ut dig. Och om en av motståndarna gjort något dumt, som att skada en i laget så kommer publiken bua varje gång han rör pucken.

I förra NHL så fick du välja vem du ville som fightmotstånd, men i NHL 10 så kommer du måste försöka hitta någon som är villig att slåss.
Man kommer kunna grabba tag i motståndarens tröja och dra den intill sig. Är man en liten spelare kommer det dock vara svårare. Att slåss i NHL 10 kommer nog kännas väldigt verkligt!

Man kan även lägga sig om man inte vill slåss. Man kan bli skadad i en fight, så därför är det inte så bra om t ex Sidney Crosby slåss. Har du en tuff spelare inne på isen som kan skydda honom, kommer den killen ta Crosbys fight istället.
Man kommer alltså behöva tuffa killar i sitt lag för att skydda sina nyckelspelare ifrån att skadas i fighter. För det är spelarna som oftast har pucken, som folk kommer vilja slåss mest med.

Om man är flitig på att forechecka kommer det märkas på motståndarna, dom blir tröttare snabbare och gör misstag.
Till slut kommer motståndarna koncentrera sig mer på att undvika tacklingar än på att passa pucken rätt.
Om ditt lag är dom som blir forecheckade hårt och tappar sitt spel så kan du antingen försöka forechecka hårt själv och hoppas att dom hakar på, eller starta en fight ihopp om att tända laget.

Dumpar du ner pucken i zonen och sen tacklar motståndarna in i sargen så kommer dom lära sig att dom inte vill hämta pucken och fortsätta bli tacklad. Dom kommer spela pucken fort efter sargerna vilket kan leda till spelvändningar.
Det kommer krävas att hela laget är bra för att överleva stanley cup, det är inte bara 1:a kedjorna som ska producera, utan 3-4 måste kunna forechecka effektivt, så att publiken och resten av laget får energi, samtidigt som motståndarna blir trötta.

Men man måste spela smart. Man kan inte bara tackla någon hur som helst för det kommer vara lättare att bli utvisad.

Det här året kommer alla spelare, inklusive målvakter, att reta upp varandra även efter avblåsningarna. Det kommer bli en helt annan efter-avblåsning action. Nu kan du inte bara slå spelare efter avblåsningar, du kan bli utvisning om du t ex knuffar in en kille i sargen efter avblåsning. Om du kommer för nära motståndarnas målvakt kan du få en smäll, eller starta en fight, även efter avblåsning.
Om du skjuter en puck på motståndarnas målvakt kan deras "tuffa" kille komma och slå ner dig, vilket kan sluta med utvisning. Du kan även "smyg-slasha" en kille efter avblåsning för att jävlas.

För första gången kommer du kunna matcha din 3 kedja mot motståndarnas första line. Som hemmalag kommer du även kunna vänta tills efter att motståndarna ställt ut sin kedja på isen, och därefter bestämma vilken kedja du vill ha ut som deras motståndare.

Igår släpptes den första trailern till NHL 10. länk: http://www.gametrailers.com/video/e3-09-nhl-10/49809

I år har dom verkligen försökt att utveckla målvakterna. Efter att ha undersökt hur NHL 09 har spelats så har dom märkt att vissa använder samma "moves" för att göra mål på motståndarna så EA SPORTS lovar nu att det garanterat kommer bli svårare att göra mål. Man kommer vara tvungen att vara väldigt kreativ och hitta på nya sätt att göra mål på, i jämförelse med i NHL 09-
Dom har haft en kille som enbart fokuserat på målvakterna och letat efter alla brister. Så det kommer bli stor skillnad där. Dom är tydligen ganska stolta över hur snygga räddningar man ska kunna göra nu. Inte bara 3-4 olika moves, utan mer varierat.

Dom lovar också att de fixat dom stora buggarna som fanns i NHL 09.
Som jag fattat det har dom ett team som sitter och kollar runt efter vilka önskemål vi köpare har till nästa spel och försöker fixa det till NHL 10.
Det lär finnas mer spelinställningar på 10:an också, t ex:
hur agressiva motståndarna ska vara, respektive ditt lags agressivitet.

Det ska även vara svårare att trada till sig spelare i dynasty mode

Om ni vill vara med och rösta fram vilka spelare som ska finnas med i svenska landslaget i NHL 10 så kan ni göra det här: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=299259

Kan försöka gräva fram information om så önskas

Medlem

hoppas målvaktläget blir bra. då vet jag vad jag kommer göra!

Medlem

Låter hur härligt som hällst, NHL 10 kommer blir sjukt bra


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

när kommer nhl 10s hemsida? för fifas kommer ju om 6 dagar

Man kommer ju sitta och nörda nhl fler veckor i sträck när man har köpt det

Inaktiv

hoppas att man kan slås med målvakterna också:D skulle va grymt;) skulle inte vilja möta boogaard i en fight, boogaard är den första jag ska försöka trada

Inaktiv

åh vad jag längtar! hoppas verkligen att de förbättrar spelet, inte bara ändrar det..

Medlem

Någon som vet huruvida det blir möjligt att beskåda vänners matcher?
Vore trevligt under turneringar.

Medlem
Skrivet av Leftfield:

Någon som vet huruvida det blir möjligt att beskåda vänners matcher?
Vore trevligt under turneringar.

Låter lite långsökt tycker jag... Bättre att de lägger kraft på målvakterna eftersom de alltid varit minst verklighetstrogna i alla sportspel (bortsett från publiken)


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Inaktiv

Har läst att det inte kommer till pc.... (Jag har läst det.)

Medlem
Skrivet av mackesam:

Har läst att det inte kommer till pc.... (Jag har läst det.)

Det har ju varit känt hur länge som helst att det inte ska komma till PC...

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av mackesam:

Har läst att det inte kommer till pc.... (Jag har läst det.)

Det har ju varit känt hur länge som helst att det inte ska komma till PC...

Ok visste inte det.

1
Skriv svar