Är jag bara Wacky eller lite sjuk?

Är jag bara Wacky eller lite sjuk?

Okej, scenariot är som såhär:

Spelar Mario Party 8 med en vän och en bekant till henne, en amerikansk student, han älskar Mario Party.

Vid Character sellect slås de om vem som ska spela som Yoshi.
Vi sitter alla i samma soffa, liten tresitssoffa så det var ganska trångt då två av oss är av kroppshydda lite större. I alla fall.

Jag sitter där på kanten och stirrar rakt fram, medans de garvar och säger saker som "kom igen nu, va schysst och låt mig vara Yoshi" och "But Youshi is the epitomi of Mario characters, i am always Yoshi".

Då avbryter jag med (fortfarande stirrandes rakt fram) "I would like to play, the Grim Reaper, who comes to collect the souls of the deceased."
Får svaret av honom: "theres no grim reaper in this game".
Jag vänder huvudet mot honom och säger "I can improvise." med samma blick fortfarande.

Hur skulle ni ha reagerat?

För vi reagerade såhär: High fivesoch började chanta: "Ba, Babarian, Ba ba, Babarian"

Om du är ett frågetecken så ska jag förklara, Jag refererade en tecknad Disney show som hete Dave The Barbarian, närmre karaktären Twinkle the marvel horse. Och han snappade upp det fortare än fort! Så genom gemensam nostalgi för en tecknad humorserie så har jag nu en ny vän

här kom referensen ifrån: 1.43 min in i klippet. Men resten är kul det med.

Men jag kan inte låta bli att undra hur det skulle ha uppfattats, hur jag skulle ha uppfattats om reffen hade flugit alla förbi, hade jag setts som Wacky eller sjuk? vad tycker ni?

Oavsett så älskar jag fortfarande Dave the Barbarian.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Är jag bara Wacky eller lite sjuk?

Du hade uppfattats som helt normal av rätt "publik"

Gillar bannern; du är mästare på MS Paint.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror som Walter, att de inte hade brytt sig så mycket. Jag brukar spontanreferera på det där viset med ganska ofta och det händer att folk inte fattar. Men oftast har jag kunnat styra bort det från att verka weird.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar