Age of Conan med Pentium 4 2.8 Ghz Hyperthreadingprocessor

Inaktiv
Age of Conan med Pentium 4 2.8 Ghz Hyperthreadingprocessor

Tjena,

Som topic säger; klarar jag AoC med en

Pentium 4 2.8 GHz Hyperthreadingprocessor?

Resten av kraven uppfylls med marginal.

Medlem

Vilket grafikkort?

En komponent spelar ingen roll om resterande är skit, dock säger du att du uppfyller kraven men du kan ju ändå skriva vad du har så man får se en helhet.

Inaktiv

Grafik: ATI Radeon X1550 Pro 512 mb
Internminne: 2GB
Hårddisk: 120GB

Medlem

Haha, jadu.
Det kommer inte vara en rolig upplevelse, skulle bli förvånad om du ens får en trevlig upplevelse med allt på low.

Förstår dig inte när du säger att du uppfyller kraven med marginal för det gör du inte.

Medlem

kör med samma prolle fast på 3,20 ghz istället och det flyter på ganska fint på low/medium 1280x1024, om det säger något


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Inaktiv

Finns redan 2 st trådar om grafik+ Conan, varfer dra upp en till ?
Seriöst, använd sök.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Finns redan 2 st trådar om grafik+ Conan, varfer dra upp en till ?
Seriöst, använd sök.

det e ju överkurs


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Jag är i processen att köpa en ny dator just för att kunna spela Age of Conan. Minimum inställningar duger bra så länge jag kan spela utan grovt lagg.

Vad jag själv lyckats komma fram till är att ATI Radeon X1550 Pro 512 mb inte är mycket att hänga i julgranen.

Klarar ATI Radeon X1550 Pro 512 mb AoC under några omständigheter?

Medlem
Inaktiv

Jag antar att ett lite mer detaljerat svar inte går att begära?

Medlem

Jag körde innan med ett x1900xt och jag låg på ca 20-30 fps på 1280x1024 med allt på medium, i städerna låg jag runt 10 fps.

Ditt kort är enormt mycket sämmre än mitt x1900xt så jag skulle inte ens vilja tänka på vilken apocalyptisk upplevelse du kommer få uppleva. Så fort jag mötte en annan spelare i pvp så var det knappt så jag kunde styra min karaktär pågrund av den låga fps jag fick.

Men känner du för det så kan du testa men som sagt jag är mycket tveksam att du kommer få någon rolig upplevelse.

Inaktiv

Okej, jag får tacka så hjärtligt för svaret. Jag antar att jag helt enkelt får prova annars blir det till att köpa ett nytt grafikkort, inte mer med det.

Jag har sett folk som lirat Crysis med ATI Radeon X1550 Pro 512 mb, men det är väl kanske annorlunda?

Medlem

[quote="Spoofer"
Jag har sett folk som lirat Crysis med ATI Radeon X1550 Pro 512 mb, men det är väl kanske annorlunda?[/quote]

Jag har sett bilar som har försökt ta sig igenom en bergvägg, det betyder inte att det gick bra

Inaktiv

Hehe jo, några maxinställningar lär det väl inte ha varit.

http://www.youtube.com/watch?v=NefVp4NKsK0

Såg den och några andra liknande med UT 3 osv. Nja tänkte bara höra men som sagt, jag får prova och se hur det funkar

Medlem

Polarn försökte spela med sin P4 3,6Ghz. det gick ju inte alls laggade som faen, två stycken polare tom med samma problem, båda fick upgradera till dual core. då fungerade det klockrent. Båda har 9800GTX.

Gen
Medlem

Lånar tråden lite och frågar om min kompis dator :
Athlon64 X2 3800+
GeForce 7600GS
1GB RAM

Undrar själv om spelet alls kommer att komma igång...men om man tar allt på minimum så? Vad tror ni?

Medlem

Och vad tror ni om den här? lol.

Processor: AMD Athlon 64 X2 6400+ AM2

Minne: Corsair Dual Channel 4x1024 MB 800MHz CL4

Hårddisk: Western Digital Caviar 500 GB S-ATA II 7200rpm/16mb

Grafikkort: NVIDIA® GeForce? 9600GT 512MB DDR3 PCI-E

Moderkort: GA-M56S-S3, NVIDIA nForce® 560 Chipset, 2000 MT/s, 4 x 240-pin DIMM,
4 x Serial ATA 3.0Gb/s, Gigabit LAN, 8 channel High Definition Audio, 8 x USB 2.0

Chassi: Cooler Master Elite 330 / ATX 520W

Jag är så dålig på sånt är så är tvungen att fråga...

Sen vet jag inte om jag skrivit fram rätt grejer t.ex chassi, vet inte om jag skulle skriva up det men saksamma.:):):)


signatur

Wai

Inaktiv

HAHAHAHA :D:D LOL
...

Ja det är klart det fungerar..

Skrivet av Gen:

Lånar tråden lite och frågar om min kompis dator :
Athlon64 X2 3800+
GeForce 7600GS
1GB RAM

Undrar själv om spelet alls kommer att komma igång...men om man tar allt på minimum så? Vad tror ni?

Processorn är bra nog även för High om man säger så. Dock så behövs ett nytt grafikkort samt gärna 1 gig minne till. Men det kan du få för runt 1400 :-, Köp ett 9600GT och 1 gig minne så är det lugnt även på High grafikinställningar.

1
Skriv svar