MODs, macros osv?

Medlem
MODs, macros osv?

Gillar inte alls att man måste använda så satans många tangenter bara för att använda sina olika combos. Fattar inte varför dom inte gjort det som i ett FPS, dvs man väljer sitt vapen(combo)med scrollhjulet. Jag skulle bli tokig om jag spelade ett vanligt onlineDM-lir där skjutknapparna till de olika vapnen låg utspridda över 13 olika tangenter.. Bara för att WoW har detta ganska idiotiska system betyder inte att det är bäst eller att man måste apa efter..

SÅ nån som vet om spelet går att modda?

I västa fall tänkte jag att man kanske kan använda nån macro, men jag hittar inga sådana heller.


signatur
Medlem

"vanligt onlineDm-lir"? Vet inte vad du spelat men Q3 har 9 vapen i alla fall. Okej BFG kanske inte används så mycket i multiplayer men att hitta binds till ytterligare 4-5 "vapen" känns inte speciellt svårt.

Om du nu spelat Q3 dock så tvivlar jag på att du lirat det genom att använda scroll-hjulet.

Om du spelat wow borde du ha minst lika mycket hotkeyat. Om inte mer(jag vet att jag har mer ).

Tips är att använda SHIFT&CTRL-knapparna vädligt mycket.

Om du, som du verkar säga, är van med FPS-spel så är ännu ett tips att binda bort knapparna Q & E till att svänga och istället hotkey:a dem till den två vanligaste attacker du använder. Kan även slänga in SHIFT/CTRL+Q & SHIFT/CTRL+E till ytterligare vanliga attacker, där har du 4 combos/abilities bindade.

Sedan till det uppenbara, använda Z,X,C,V,F,G,R,T,1,2,3,4 till hotkeys och alla dessa även saker inlagda på SHIT/CTRL(vilken av dem som passar dig bäst). Då borde 13 hotkeys vara riktigt simpelt att få ihop. Även fast du inte bindar dessa till SHIFT/CTRL så får du ihop 3 hotkeys

Efter ett fåtal minuters sökning hittade jag detta för addons: http://aoc.curse.com/

Medlem

Håller med föregående talare. Sen är det ju så att när man väl är 80 eller liknande vet man vilka attacker etc man använder. Dvs man hotkeyar de viktigaste till snabba knappar. De man inte använder så ofta får ligga och skräpa på en bar där borta eller liknande. Tvivlar på att man aktivt kommer använda 10+ attacker etc.

Medlem
Skrivet av Zeblon:

"vanligt onlineDm-lir"? Vet inte vad du spelat men Q3 har 9 vapen i alla fall.

Med 13 menade jag mer att jag behöver 13 keys i just detta spel (för tillfället)..

Men man lär sig väl, bra tips för övrigt. I WoW klarade jag mig nog med runt 4 knappar i strid för det mesta. Men antar att i början är det lite svårt att veta vilka combos man kan leva utan osv.

Känns ibland lite som detta spel kommer bli "best macro wins", blir väl tyvärr kanske lite upplagt för det med alla moves/combos.

Ska kolla in MOD'sen... kanske är lite sparsmakat nu precis vid launch dock.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Zeblon:

"vanligt onlineDm-lir"? Vet inte vad du spelat men Q3 har 9 vapen i alla fall.

Med 13 menade jag mer att jag behöver 13 keys i just detta spel (för tillfället)..

Men man lär sig väl, bra tips för övrigt. I WoW klarade jag mig nog med runt 4 knappar i strid för det mesta. Men antar att i början är det lite svårt att veta vilka combos man kan leva utan osv.

Känns ibland lite som detta spel kommer bli "best macro wins", blir väl tyvärr kanske lite upplagt för det med alla moves/combos.

Ska kolla in MOD'sen... kanske är lite sparsmakat nu precis vid launch dock.

4 knappar i strid?
Inte konstigt att det är lätt att ha ihjäl folk i WoW

Medlem
Skrivet av Kawazu:

4 knappar i strid?
Inte konstigt att det är lätt att ha ihjäl folk i WoW

Lätt och lätt, det är samma förutsättningar för alla i spelet. Men visst hjälper det att ha tangentbordskommandon (runt A,W,S,D te.x) så man kan agera snabbt och inte behöver ägna en halv sec. åt att hitta rätt ikon.


signatur
1
Skriv svar