Medlem
Klass förslag

Jag har spelat upp en assassin nu till lvl 24 men börjar bli sugen på att testa en ny klass. Jag har funderat på någon tank inriktad klass med svärd som känns riktigt manlig. Av det jag läst i instruktionsboken så verkar Guardian rätt intressant, är det någon som har erfarenhet av guardian som kan svara på om klassen är rolig och spela och om den är användbar senare i spelet?

Eller tycker ni någon annan klass är bättre för mina ändamål?


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Guardian är riktigt fin som tank Sjukt mycket HP och talent trees ser riktigt fina ut för tanking.

Har en conqueror också och det är mer en buffklass. Kan tänka mig att dom blir bra offtanks och rätt vettigt skada med 2h vapen

Medlem
Skrivet av pimpim2:

Guardian är riktigt fin som tank Sjukt mycket HP och talent trees ser riktigt fina ut för tanking.

Har en conqueror också och det är mer en buffklass. Kan tänka mig att dom blir bra offtanks och rätt vettigt skada med 2h vapen

Ska ta och prova guardian då Ser trevligt ut, såg dig precis på swebits tråden om AoC förresten. Antar att det är du eftersom pimpim2 kanske inte är världens vanligaste nick

Hur har guardians det med dps förresten? Är det slött eller helt okej?


signatur

En styck signatur.

Medlem

Guardians har (som alla soldiers tror jag) en defensive-stance och en Frenzy-stance.

Med defensive så tål du rejält med stryk från flera mobs samtidigt men man gör då naturligtvis lite i skada och man kan stå och mala ett tag innan fienden dör.
Kör man med Frenzy så gör man grymt mycket mer i dps men man tål i stort sett ingenting och man riskerar att bli mosad som en fluga om man möter mer än 2st mobs samtidigt.

Lite mossigt med skills överlag, man har ett knippe med olika melee-combos som gör skada/genererar aggro och 3st AoE-attacker med Polearm som inriktning.

Men som sagt, guardians är vääldigt stryktåliga om man kör den passiva vägen och man tar lätt upp till 3mobs, ibland 4-5 beroende på typen av fiender.

Fast det är nog inte förren vid lvl 30 som jag är nu som man börjar känna sig som en riktigt tank, eftersom det är först nu man kan spela med Heavy-Armour och inte med en skinn-overall...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Dual wielding conqueror...finns ingen bättre soldat....fet dps och bra skydd

1
Skriv svar