Anita Sarkeesian gör filmer om bra kvinnliga spelkaraktärer

Robot
Anita Sarkeesian gör filmer om bra kvinnliga spelkaraktärer
dmn
Medlem
Anita Sarkeesian gör filmer om bra kvinnliga spelkaraktärer

Trams.

FM-guru
F.d. Sisyr

Soft med gratis reklam för Sword & Sorcery, bra spel.

Skrivet av dmn:

Trams.

Skönt att du balanserar upp det hela med din djuplodande kommentar.

Att denna lögnande scam artistens påfund fortfarande rapporteras.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Soft med gratis reklam för Sword & Sorcery, bra spel.

Skrivet av dmn:

Trams.

Skönt att du balanserar upp det hela med din djuplodande kommentar.

Ja det heter ju i och för sig att "all PR är bra PR", men att hon ska trolla hela internet är kanske regeln som bekräftar undantaget.
Som tur är så verkar den här videon faktiskt inte ta resonemanget ut för ett stup som annars är vad man kan förvänta sig av Sarkeesian.

Medlem

Lol. Videon var väl för en gångs skull okey. Men varför kan hon inte göra en video där hon hyllar spel på löpande band så som hon gjort videos där hon bashar spel (män) på löpande band? Så få spel med starka, bra kvinnliga karaktärer finns det inte. Finns en uppsjö lilla gumman.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Soft med gratis reklam för Sword & Sorcery, bra spel.

Skrivet av dmn:

Trams.

Skönt att du balanserar upp det hela med din djuplodande kommentar.

Ja det heter ju i och för sig att "all PR är bra PR", men att hon ska trolla hela internet är kanske regeln som bekräftar undantaget. Som tur är så verkar den här videon faktiskt inte ta resonemanget ut för ett stup som annars är vad man kan förvänta sig av Sarkeesian.

Det var lite min poäng. Killen hade uppenbarligen inte sett videon utan bashade bara direkt, eftersom det är stollen Sarkeesian som gjort den. Då kan man lika gärna skita i att kommentera och fortsätta pilla navelludd, kan jag tycka.

Medlem

Den förra serien var till större delen cherry-picking och ogenomtänkt resonemang. Har inte sett detta än, men det ser positivt ut på pappret.

Medlem

Mycket bra video och jag älskar seriekonceptet. Kul också att hon gör just ett avsnitt om The Schytian som är en av mina favoritkaraktärer.

Medlem

Hon hyllar bara den här karakträren eftersom en utvecklare uttalat sig positivt om Sarkeesian och gett henne pengar via Kickstarter. Det finns ju inget positivt att säga om den karaktären, utom att den är könlös, om man tycker det är en positiv sak.

En person från Capybara Games var också med om att starta IndieFund (många kopplingar till Quinn/Sarkeesian/Maya Kramer), och investera pengar i Fez och sedan låta Fez vinna priser, så att de tjänade massor med pengar:

https://www.youtube.com/watch?v=1ON-oL4Mlks&feature=youtu.be&...

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Lol. Videon var väl för en gångs skull okey. Men varför kan hon inte göra en video där hon hyllar spel på löpande band så som hon gjort videos där hon bashar spel (män) på löpande band? Så få spel med starka, bra kvinnliga karaktärer finns det inte. Finns en uppsjö lilla gumman.

inte enligt Anita. Karaktärer som Bayonetta, Samus Aran och den nya Lara Croft har gjort den oförglömliga synden av att vara attraktiva. sen att de prickar av de flesta punkter på hennes egen lista över vad som är typiska positiva karaktärsdrag för manliga karaktärer spelar ingen roll


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Hur kommer det sig att killar inte gnäller om att de flesta manliga hjältar extremt trimmade och snygga? Har killar bättre distans till fiktion? Eller lider de i tystnad under det patriakala förtrycket? (LoL nej den sista frågan är inte seriös )

Inaktiv
Skrivet av Smoo87:

Lol. Videon var väl för en gångs skull okey. Men varför kan hon inte göra en video där hon hyllar spel på löpande band så som hon gjort videos där hon bashar spel (män) på löpande band? Så få spel med starka, bra kvinnliga karaktärer finns det inte. Finns en uppsjö lilla gumman.

Om jag får komma med ett rationellt inspel här, lika mycket riktad till dig som alla andra, så det är inte meningen att ni ska godta vad jag säger på rak arm men som ni kan kontemplera: Kanske vad du tycker är nervärderande för kvinnor inte helt representerar vad som *faktiskt* är nervärderande för målgruppen i fråga. Ibland krävs det att man ser på de som har det sämst, som är mest utsatta, som blir påverkad mest. Hon har aldrig bashat män som du säger, det är bara hennes framtoning och personlighet som verkar sjukt överlägsen att du känner dig attackerad. Hon är en kall och otrevlig person, men budskapet hennes är sunt -- Vi borde kunna omvärdera vår syn på samhället genom kritik, annars är vi lika galna som ISIS.

Medlem

Hon säger emot sig själv med denna videon rätt kraftigt. Dels så är det som om de kvinnliga karaktärerna inte var bra innan. Hon är sjuk i huvudet och en bedragare utan like. Nej, den som väljer att tro på det hon säger är dum och borde dras bakom ett skjul och skjutas. Jag är sarkastisk om ni inte fattar det där sista.

Medlem

Hon får alltid mycket kritik verkar det som - är detta bara från män?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

FZ borde gräva lite djupare innan de hjälper henne få spridning på sin dynga.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Hon hyllar bara den här karakträren eftersom en utvecklare uttalat sig positivt om Sarkeesian och gett henne pengar via Kickstarter. Det finns ju inget positivt att säga om den karaktären, utom att den är könlös, om man tycker det är en positiv sak.

En person från Capybara Games var också med om att starta IndieFund (många kopplingar till Quinn/Sarkeesian/Maya Kramer), och investera pengar i Fez och sedan låta Fez vinna priser, så att de tjänade massor med pengar:

https://www.youtube.com/watch?v=1ON-oL4Mlks&feature=youtu.be&...

Kanske var därför hon attackerade Gamer-Gate för att ta bort fokusen på korruptionen och istället göra det till sexism på något konstigt vis...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hon får alltid mycket kritik verkar det som - är detta bara från män?

Nej, många kvinnor kritiserar henne likaså.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Soft med gratis reklam för Sword & Sorcery, bra spel.

Intressant spel, köpte det precis Hoppas den e bra då jag älskar Zelda spelen

Medlem

Jag tycker det är intressant att det fortfarande är så många endast kritiserar henne och aldrig rör vid vad hon faktiskt säger. För det mesta håller jag helt med i vad hon tar upp och det är synd att så många människor har svårt att se att hennes åsikter är väl grundade.

Men det verkar vara lättare att bara kritisera henne och helt bortse allt hon säger istället för att faktiskt försöka hitta argument för och emot det som tas upp.

Medlem

Mycket snack om Sarkeesian och det behöver ju inte vara något fel i sig. Kontroveriell person, kommer få mycket klicks och många kommentarer.

I get it.

Men seriöst, vart är balansen?

Till att börja med finns ju hur många kvinnliga gamers där ute som helst, med olika kanaler, åsiker och smaker.

Tex RPGMinx

Som jag ironisk nog först vet reda på via DP podcast, som troligtivs många pappskallar skulle vilja påstå är "kvinnofientliga".

Dock får man ju sällan eller aldrig reda på att dessa personer och åsiker finns via "normala nyhets" kaneler. Pga att dessa personer kanske inte anses lika kontriversiella eller har samma onyanserade enspåriga agenda, som genererar lika många klicks och kommentarer.

Sen utöver detta finns det ju klart mycket bättre matrial där ute. Tex utöver hundratals andra intressanta videos, har ju Extra Credits en hel playlist med Diversity in Games
https://www.youtube.com/playlist?list=PLhyKYa0YJ_5D1MIqXOJgIB...

Visst även en journalist har ju begränsat med tid och resurser men det börjar bli larvigt nu hur lite nyans man ser när det kommer till dessa ämnen.

Vilket nog är det största problemet i hela den här sarkisan/gamersgate fiaskot.

Medlem
Skrivet av Avtr:

Jag tycker det är intressant att det fortfarande är så många endast kritiserar henne och aldrig rör vid vad hon faktiskt säger. För det mesta håller jag helt med i vad hon tar upp och det är synd att så många människor har svårt att se att hennes åsikter är väl grundade.

Men det verkar vara lättare att bara kritisera henne och helt bortse allt hon säger istället för att faktiskt försöka hitta argument för och emot det som tas upp.

Jag gissar att det beror på att hennes argument redan bemötts och att hon ignorerat svaren. Nu tycks taktiken vara att argumentera ad hominem i hopp om att hon antingen slutar göra videos eller slutar tas på allvar av journalister på det sätt hon gjort.

Medlem

Tråkigt att FZ ger extremister en platform.

Skrivet av Hipshot:

Hon får alltid mycket kritik verkar det som - är detta bara från män?

Absolut inte. Alla som kan tänka rationellt kritiserar Anita. Det är inte bara hennes videos som är värdiga av kritik, utan hennes åsikter och beteende i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Avtr:

Jag tycker det är intressant att det fortfarande är så många endast kritiserar henne och aldrig rör vid vad hon faktiskt säger. För det mesta håller jag helt med i vad hon tar upp och det är synd att så många människor har svårt att se att hennes åsikter är väl grundade.

Det finns oändligt många videor och artiklar som genomförligt dekonstruerar Anitas argument och pekar ut alla faktafel i hennes videos. Det behövs inte fler.

RHK
Medlem
Skrivet av Berrabub:

Hur kommer det sig att killar inte gnäller om att de flesta manliga hjältar extremt trimmade och snygga? Har killar bättre distans till fiktion? Eller lider de i tystnad under det patriakala förtrycket? (LoL nej den sista frågan är inte seriös )

Tur att den sista frågan inte var seriös med tanke på att den bygger på att du inte skulle ha förstått ett dyft om vad patriakalt förtryck är. Om man inte ser vilket hets det är kring kvinnors kroppar och hur de ska se ut så är man nog blind. Ta t.ex. all uppståndelse det blev kring hon som hade orakade armhålor i melodifestivalen något år, hur många män blir utsatta för det?

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av RHK:

Tur att den sista frågan inte var seriös med tanke på att den bygger på att du inte skulle ha förstått ett dyft om vad patriakalt förtryck är.

Dvs, en feministisk vanföreställning.

Skrivet av RHK:

Om man inte ser vilket hets det är kring kvinnors kroppar och hur de ska se ut så är man nog blind.

Samma hets för män.

Skrivet av RHK:

Ta t.ex. all uppståndelse det blev kring hon som hade orakade armhålor i melodifestivalen något år, hur många män blir utsatta för det?

Det motsatta är män med rakade armhålor. Ja, många män skulle bli attackerade för det.

Medlem

Tyckte videon var bra, inte min typ av spel dock

Skriv svar