Blåst på collectors edition?

Inaktiv
Blåst på collectors edition?

Nån fler som har betalat elgiganten för nått dom inte kommer att få dom närmaste veckorna även om det "fanns" i lager v20??? Förbannade skitstövlar
Tur att jag köpte en på game också.

Gen
Medlem

Verkar lite halvfarligt att handla sådant från El-giganten och dyl. De enda två butikerna jag verkligen litar på och som verkar ta spel seriöst är CDON.com och framför allt Webhallen.se.

Medlem
Medlem

Webhallen är i min mening sämre än CDON. En gång när jag beställde 2 saker från Webh., en som de hade inne och en som var bokningsvara så debiterade de frakt 2 ggr bara för de skickades separat, det skulle aldrig CDON gjort.

Aja, on topic; vet inte om du kan göra ngt om det, mer än att inte beställa från Elgig. fler gånger. Lite skumt agerande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har inge vidare erfarenheter av webbhallen när det kommer till garanti ärenden sen var dom iaf tidigare slöa att skicka det man beställt.
Däremot är Discshop mitt 1a val som alltid skickat direkt det funnits och har man förbokat har man haft det på premiärdagen varje gång


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Pratade med en idag om det där med förhandsbokningar osv, det ligger på utgivaren och inte butiken/kedjan. Den jag snackade med så hade hans butik fått in 36 av ca 90 förhandsbokningar de hade fått in. Deras kedja (med fler andra större) hade skickat in en lista till utgivaren och sagt att vi har X antal förhandsbokningar sen fått 1/3 av de. Han muttrade lite surt om att de kändes som om de hade försökt skapa en hype genom att inte släppa ex så det räckte...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Såhär skrev en annan kille angående beställningar från el-giganten:

Skrivet av kott3n_94:

Jag kontaktade dom och dom sa att dom inte fått in det på lagret än. Dom skulle få in det om 1-2 veckor. Jag frågade om man kunde avbeställa när man har betalat och allting, och det kunde man! Tänker samma som du, vrf boka om man inte får de på release dagen?

Själv förbeställde jag ifrån El-giganten eftersom att dem första spontana affärerna var fullbokade redan på collectors edition. Såg när jag beställde att det stod något i stil med "Spelet skickas ut inom 2 veckor efter release" klart och tydligt. Jag accepterade det eftersom jag trott att jag kunde köpa early access och sedan betala vanligt till funcom med kreditkort tills jag fick spelet hem.

Gick ett par dagar efter beställningen och det var 1-2 dagar innan early access skulle släppa och jag hade inte fått någon aktiveringskod mailad som man skulle fått. Ringde och frågade och det tog ett tag men fick den till slut mailad till mig. Early access hade utanförvarning sålt slut.... tack funcom för att varna....

Jag har endast varit inne och snackade med någon amatör inne i en lokal El-giganten affär när jag ändå hade ärenden nära. Självklart som jag förstod själv så är felet vid funcom att dem skickat ut för få exemplar gentemot antalet förbeställningar till dem. Frågade hur andra affärer som webhallen o.s.v. klarade då av att ge ut sina spel i tid och det hade dem inget bra svar på.

Men som sagt, det stod klart och tydligt att man får vänta inom 2 veckor efter release på spelet och enda anledningen att jag gick med på det var för att jag hade förstått det som man kunde lira på sin early acess-nyckel sålänge.

1
Skriv svar