Anita Sarkeesian gör filmer om bra kvinnliga spelkaraktärer

Medlem

Måste ni rapportera om henne. DON'T FEED THE TROLL!!! För troll är vad hon är.

Medlem

Måste ni rapportera om henne. DON'T FEED THE TROLL!!! För troll är vad hon är.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hon får alltid mycket kritik verkar det som - är detta bara från män?

nope, här är bara ett exempel utav många kvinnor som inte håller med anita -


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Avtr:

Jag tycker det är intressant att det fortfarande är så många endast kritiserar henne och aldrig rör vid vad hon faktiskt säger. För det mesta håller jag helt med i vad hon tar upp och det är synd att så många människor har svårt att se att hennes åsikter är väl grundade.

Men det verkar vara lättare att bara kritisera henne och helt bortse allt hon säger istället för att faktiskt försöka hitta argument för och emot det som tas upp.

Hahaha, bra trollat :)...Eller?

Om du inte trollar nu så finns det säkert mellan 20-40 videos som steg för steg motbevisar med väl underbyggda argument nästan allting hon påstår i tropes vs women videorna.
Ta en titt på dom vet ja.

Medlem

"Anita borde sluta klaga och ge exempel på bra kvinnliga spelkaraktärer istället!"
*Anita gör en serie om bra kvinnliga spelkaraktärer*
"NEJ INTE SÅ DÄR [diverse spott-och-fräs-ljud]"

Medlem
Skrivet av Berrabub:

Hur kommer det sig att killar inte gnäller om att de flesta manliga hjältar extremt trimmade och snygga? Har killar bättre distans till fiktion? Eller lider de i tystnad under det patriakala förtrycket? (LoL nej den sista frågan är inte seriös )

Vi spelar bara fems när male animationerna suger?

Medlem

För det första, så är hennes val konstig. Varför välja denna karaktär? Kolla bara på den

Jag är inte förvånat över att hon valde någon som är helt könslös och inte har några femina drag. Hon hatar ju Bayonetta för att hon är sex positive. För det andra, hon har kontakt med skaparna av spelet och är vän med de. Inte säger hon det någonstans i video.
För det tredje, på tiden att hon inte har samma skjorta hela tiden på sig.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hon får alltid mycket kritik verkar det som - är detta bara från män?

Ja, män är onda, och som organiserat patriarkat försöker de (vi) trycka ner henne, förstöra för henne och allmänt terrorisera henne, endast för att hon är kvinna.

Att hon är en skvatt galen lögnare har inget med saken att göra.


signatur

I drank what?

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Att denna lögnande scam artistens påfund fortfarande rapporteras.

Jag tycker snarare det stora problem är sådana kommentarer. Det hade varit mycket bättre om man hade möts i diskussioner som vuxna människor så kunde man kommit fram till vettiga slutsater. Alla har rätt till en åsikt, glöm inte det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

RHK
Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Hens=hönor

Mycket riktigt. Och engelska ordet för höna i singular låter ju precis som vårt svenska hen som då är ett personligt pronomen. Bra nu har vi rätt ut det, känns tryggt.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

"Anita borde sluta klaga och ge exempel på bra kvinnliga spelkaraktärer istället!"
*Anita gör en serie om bra kvinnliga spelkaraktärer*
"NEJ INTE SÅ DÄR [diverse spott-och-fräs-ljud]"

Den pixelklump hon presenterar är ingen karaktär, och hon valde den för att gynna utvecklarna. Vänligen förklara hur hon följde sina motståndares önskningar.

Medlem

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Att denna lögnande scam artistens påfund fortfarande rapporteras.

Jag tycker snarare det stora problem är sådana kommentarer. Det hade varit mycket bättre om man hade möts i diskussioner som vuxna människor så kunde man kommit fram till vettiga slutsater. Alla har rätt till en åsikt, glöm inte det.

Som jag förstått det har hon underlåtit sig att svara på motargument och istället fokuserat på att skrika om trakasserier från trolls som inte har något att göra i någon diskussion. Därefter förkunnade hon att alla hennes motståndare var trolls och att ingen diskussion kan föras. Vad hon skulle bidra till en potentiell diskussion kan jag därför inte se, i likhet med de flesta av hennes kritiker.

Medlem

Hom är den manliga varianten av Hen

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:

"Anita borde sluta klaga och ge exempel på bra kvinnliga spelkaraktärer istället!"
*Anita gör en serie om bra kvinnliga spelkaraktärer*
"NEJ INTE SÅ DÄR [diverse spott-och-fräs-ljud]"

Den pixelklump hon presenterar är ingen karaktär, och hon valde den för att gynna utvecklarna. Vänligen förklara hur hon följde sina motståndares önskningar.

Ja precis haha hur fan skulle man kunna göra en karaktär av PIXLAR lol dumma fruntimmer =D

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Att denna lögnande scam artistens påfund fortfarande rapporteras.

Jag tycker snarare det stora problem är sådana kommentarer. Det hade varit mycket bättre om man hade möts i diskussioner som vuxna människor så kunde man kommit fram till vettiga slutsater. Alla har rätt till en åsikt, glöm inte det.

Som jag förstått det har hon underlåtit sig att svara på motargument och istället fokuserat på att skrika om trakasserier från trolls som inte har något att göra i någon diskussion. Därefter förkunnade hon att alla hennes motståndare var trolls och att ingen diskussion kan föras. Vad hon skulle bidra till en potentiell diskussion kan jag därför inte se, i likhet med de flesta av hennes kritiker.

glöm inte heller att hon vägrar vara med på någon debatt. Hon vet att hennes argument inte skulle hållas i en debatt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:

"Anita borde sluta klaga och ge exempel på bra kvinnliga spelkaraktärer istället!"
*Anita gör en serie om bra kvinnliga spelkaraktärer*
"NEJ INTE SÅ DÄR [diverse spott-och-fräs-ljud]"

Den pixelklump hon presenterar är ingen karaktär, och hon valde den för att gynna utvecklarna. Vänligen förklara hur hon följde sina motståndares önskningar.

Ja precis haha hur fan skulle man kunna göra en karaktär av PIXLAR lol dumma fruntimmer =D

Vad jag, i min uppfattning helt uppenbart, menade var att den som många här redan nämnt inte kan identifieras som kvinnlig och alltså inte rimligtvis kan representera en stark kvinnlig karaktär. Det faktum att den är den "kvinnliga" motsvarigheten till Gordon Freeman hjälper inte.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:

"Anita borde sluta klaga och ge exempel på bra kvinnliga spelkaraktärer istället!"
*Anita gör en serie om bra kvinnliga spelkaraktärer*
"NEJ INTE SÅ DÄR [diverse spott-och-fräs-ljud]"

Den pixelklump hon presenterar är ingen karaktär, och hon valde den för att gynna utvecklarna. Vänligen förklara hur hon följde sina motståndares önskningar.

Ja precis haha hur fan skulle man kunna göra en karaktär av PIXLAR lol dumma fruntimmer =D

Vad jag, i min uppfattning helt uppenbart, menade var att den som många här redan nämnt inte kan identifieras som kvinnlig och alltså inte rimligtvis kan representera en stark kvinnlig karaktär. Det faktum att den är den "kvinnliga" motsvarigheten till Gordon Freeman hjälper inte.

Berätta för mig vad en "kvinna" är, har hört talas om dem och du verkar veta.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Måste ni rapportera om henne. DON'T FEED THE TROLL!!! För troll är vad hon är.

Håller med dig till fullo. Hon är världens sämsta feminist

Medlem

bara män som dissar henne? Probs 99,9% av alla kvinnliga gaimers också

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:

"Anita borde sluta klaga och ge exempel på bra kvinnliga spelkaraktärer istället!"
*Anita gör en serie om bra kvinnliga spelkaraktärer*
"NEJ INTE SÅ DÄR [diverse spott-och-fräs-ljud]"

Den pixelklump hon presenterar är ingen karaktär, och hon valde den för att gynna utvecklarna. Vänligen förklara hur hon följde sina motståndares önskningar.

Ja precis haha hur fan skulle man kunna göra en karaktär av PIXLAR lol dumma fruntimmer =D

Vad jag, i min uppfattning helt uppenbart, menade var att den som många här redan nämnt inte kan identifieras som kvinnlig och alltså inte rimligtvis kan representera en stark kvinnlig karaktär. Det faktum att den är den "kvinnliga" motsvarigheten till Gordon Freeman hjälper inte.

Berätta för mig vad en "kvinna" är, har hört talas om dem och du verkar veta.

Söker du en definition är det könet av människoarten som producerar äggceller. Menar du den formulering jag gjorde med citattecken avsåg den det faktum att karaktären inte kan, fysiskt eller i sin personlighet, identifieras som kvinnlig. Är Anitas önskan att alla kvinnliga karaktärer ska vara omöjliga att identifiera könet hos kan hon åtminstone välja en karaktär med någon form av könsneutral personlighet snarare än en utan personlighet överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Söker du en definition är det könet av människoarten som producerar äggceller. Menar du den formulering jag gjorde med citattecken avsåg den det faktum att karaktären inte kan, fysiskt eller i sin personlighet, identifieras som kvinnlig. Är Anitas önskan att alla kvinnliga karaktärer ska vara omöjliga att identifiera könet hos kan hon åtminstone välja en karaktär med någon form av könsneutral personlighet snarare än en utan personlighet överhuvudtaget.

Mm, jag vet, sjukt svårt att identifiera könet på en karaktär som enbart referras till som "her" i hela spelet. Så jävla tvetydigt, hur fan ska man lyckas lista ut det liksom?

Inaktiv

Ärkelsten är ju den värsta sortens lögnare och uppviglare.
Varje gång jag läser något på FZ om henne blir jag lite ledsen. Jag vill inte veta vad världens jubeldåre håller på med.

Medlem

Ellie (The last of us)
The Boss (MGS3: Snake Eater)
Faith (Mirror's Edge)

Bra mycket bättre val.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av FelixenS:

Söker du en definition är det könet av människoarten som producerar äggceller. Menar du den formulering jag gjorde med citattecken avsåg den det faktum att karaktären inte kan, fysiskt eller i sin personlighet, identifieras som kvinnlig. Är Anitas önskan att alla kvinnliga karaktärer ska vara omöjliga att identifiera könet hos kan hon åtminstone välja en karaktär med någon form av könsneutral personlighet snarare än en utan personlighet överhuvudtaget.

Mm, jag vet, sjukt svårt att identifiera könet på en karaktär som enbart referras till som "her" i hela spelet. Så jävla tvetydigt, hur fan ska man lyckas lista ut det liksom?

Innefattas pronomen i "fysiskt eller i sin personlighet"? Vad som önskades var inte hur man kan skapa praktiskt taget könsneutrala karaktärer utan vilka karaktärsdrag hon vill se i kvinnliga karaktärer, om några, samt hur hon önskar att de ska se ut. Utseendet bör ju dock spegla karaktären, och är denne kvinnlig(och detta av någon anledning bör framhävas) finns alltså ingen anledning för karaktären att se könsneutral ut. Hennes "svar" berör alltså inte den ursprungliga frågan alla ställde henne om hur hon vill att en tydligt kvinnlig karaktär ska porträtteras.

Medlem

Iluminati ligger bakom Estonia-katastrofen och Åskfoten är Jesus, tjejer är äckliga etc. Gäsp. Men fortsätt grisa ner kommentarsfälten för all del. Det börjar bli lite gammalt bara.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Finns ingen anledning att bli så upprörd av Sarkeesian om man inte känner sig hotad av henne på något sätt.
Det är bara en person som uttrycker sina åsikter men en armé av osäkra män har byggt upp en myt om henne som har vuxit sig så stor att folk numera skriker i panik så fort hennes namn nämns.

Bara att kolla reaktionerna i den här tråden för att se vad jag menar. I förhållande till vad artikeln handlar om är det ett ganska bisarrt stort antal negativa kommentarer och länkar till diverse bevis för vilket enormt stort monster den här tjejen är.

Det är bara en tjej med en åsikt.

Inaktiv

Jag älskar denna kvinna, hoppas en dag att jag kan gifta mig med henne. Ta hand om henne, massera henne efter jobbiga arbetsdagar kanske även tappa upp en varmt skumbad åt henne som jag själv avnjuter också. Kanske åker vi till Grekland tillsammans och avnjuter värmen med ett par drinkar i handen vem vet vad framtiden lovar? Vi skulle skaffa fem barn, alla skulle vara kvinnor annars blir det fel, för vi alla vet att män är onda men jag är undantaget, det vet hon.

Tänk om allt det här kunde hända.... Då skulle mitt liv vara fullständigt.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av FelixenS:

Söker du en definition är det könet av människoarten som producerar äggceller. Menar du den formulering jag gjorde med citattecken avsåg den det faktum att karaktären inte kan, fysiskt eller i sin personlighet, identifieras som kvinnlig. Är Anitas önskan att alla kvinnliga karaktärer ska vara omöjliga att identifiera könet hos kan hon åtminstone välja en karaktär med någon form av könsneutral personlighet snarare än en utan personlighet överhuvudtaget.

Mm, jag vet, sjukt svårt att identifiera könet på en karaktär som enbart referras till som "her" i hela spelet. Så jävla tvetydigt, hur fan ska man lyckas lista ut det liksom?

Innefattas pronomen i "fysiskt eller i sin personlighet"? Vad som önskades var inte hur man kan skapa praktiskt taget könsneutrala karaktärer utan vilka karaktärsdrag hon vill se i kvinnliga karaktärer, om några, samt hur hon önskar att de ska se ut. Utseendet bör ju dock spegla karaktären, och är denne kvinnlig(och detta av någon anledning bör framhävas) finns alltså ingen anledning för karaktären att se könsneutral ut. Hennes "svar" berör alltså inte den ursprungliga frågan alla ställde henne om hur hon vill att en tydligt kvinnlig karaktär ska porträtteras.

Okej, om jag för en illa-tilltänkt sekund ska ta den här argumentationen på lite allvar; förklara vad en kvinna är och hur de ska porträtteras. Gör en powerpoint-presentation eller något så kan vi använda den i framtiden för att kolla om kvinnliga karaktärer är tillräckligt kvinnliga eller inte.

Inaktiv
Skrivet av RHK:
Skrivet av Berrabub:

Hur kommer det sig att killar inte gnäller om att de flesta manliga hjältar extremt trimmade och snygga? Har killar bättre distans till fiktion? Eller lider de i tystnad under det patriakala förtrycket? (LoL nej den sista frågan är inte seriös )

Tur att den sista frågan inte var seriös med tanke på att den bygger på att du inte skulle ha förstått ett dyft om vad patriakalt förtryck är. Om man inte ser vilket hets det är kring kvinnors kroppar och hur de ska se ut så är man nog blind. Ta t.ex. all uppståndelse det blev kring hon som hade orakade armhålor i melodifestivalen något år, hur många män blir utsatta för det?

Ja och vilka bryr sig om sådant? Inte fasen är det inga män jag känner till som påpekar sådant. Män förövrigt får ju kommentarer som "han ser ut som en snuskgubbe" när de visar upp sig i TV. Eller ännu bättre, hör med tjejpolarna hur de kommenterar män på dejtingsidor

Skriv svar