Quantum Break försenas till 2016
Det verkar som förra årets buggiga, ofärdiga och undermåttliga spel har seriöst gjort utvecklare rädda. Men kvalitet före kvantitet, oavsett om vi får vänta länge.
Tror tyvärr det är något man får förvänta sig från ett 1:a gen spel för en ny generation. Tror inte heller det kommer spela så stor roll om de väntar ett år till eller inte.
Vad jag sett så ser spelet ärligt talat väldigt tråkigt ut, ett par minuter av lam covebase shooting följt av lam cutscene, sedan upprepa. Inget flöde alls, tråkig design, sett det, gjort det 100gånger.
Det är av de här anledningarna AA-spel borde finnas. Pumpa ut ett enkalare spel först, så man dels lär sig konsolen och dels vågar exprementera lite mer. Sedan börja jobba på större titlar och/eller uppföljare.
Precis som dom gör i filmbranschen. Tex flyttades nya Mission Impossible till sommaren istället för vinter för att inte krocka med Star Wars. Säkert samma tänk här, man vill maximera vinsten. Och får då utvecklarna mer tid på sig att färdigställa spelet så är det bara win win.
DX12 windows 10 kanske?
Skulle inte tro att vi får se en PC-release på ett bra tag. Men den lär nog komma så småningom den också. Alan Wake tog ett tag, men det var det värt.