Quantum Break försenas till 2016

Robot
Medlem
Quantum Break försenas till 2016

Det verkar som förra årets buggiga, ofärdiga och undermåttliga spel har seriöst gjort utvecklare rädda. Men kvalitet före kvantitet, oavsett om vi får vänta länge.

Medlem

Givetvis handlar inte uppskjutandet om att dom har för många bra spel som kommer i år. Det är ju en vals man drar för aktieägarna så att aktierna inte skall falla.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Remedy har inte direkt gjort sig kända för att arbeta snabbt.

Har de arbetat med detta sedan Alan Wake (som också tog ett tag)?

Medlem

DX12 windows 10 kanske?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Det verkar som förra årets buggiga, ofärdiga och undermåttliga spel har seriöst gjort utvecklare rädda. Men kvalitet före kvantitet, oavsett om vi får vänta länge.

Tror tyvärr det är något man får förvänta sig från ett 1:a gen spel för en ny generation. Tror inte heller det kommer spela så stor roll om de väntar ett år till eller inte.

Vad jag sett så ser spelet ärligt talat väldigt tråkigt ut, ett par minuter av lam covebase shooting följt av lam cutscene, sedan upprepa. Inget flöde alls, tråkig design, sett det, gjort det 100gånger.

Det är av de här anledningarna AA-spel borde finnas. Pumpa ut ett enkalare spel först, så man dels lär sig konsolen och dels vågar exprementera lite mer. Sedan börja jobba på större titlar och/eller uppföljare.

Medlem

FZ-standard: Jävla MS och finnar, ni har förstört mitt liiiiiv och jag tänker aldrig köpa ett spel från er igen!

Egentligen: Alan Wake blev ganska bra. Jobba på.

Medlem

Precis som dom gör i filmbranschen. Tex flyttades nya Mission Impossible till sommaren istället för vinter för att inte krocka med Star Wars. Säkert samma tänk här, man vill maximera vinsten. Och får då utvecklarna mer tid på sig att färdigställa spelet så är det bara win win.

Medlem

Jag har tidigare inte brytt mig om förseningar men faan vad segt det känns. Älskar Remedys spel och hade gärna spelat QB i höst.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Oneone:

DX12 windows 10 kanske?

Skulle inte tro att vi får se en PC-release på ett bra tag. Men den lär nog komma så småningom den också. Alan Wake tog ett tag, men det var det värt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Alla andra kan ju försena sina spel så varför inte MS. Trend som måste fortsättas tycker jag.....

1
Skriv svar