VAd tråkigt det blev när man lämnade tortage =(

Inaktiv
VAd tråkigt det blev när man lämnade tortage =(

Det som var så imba med spelet var att npc snackade man fastnade och kunde följa storyn det var asbra men allt detta tappades när man kom till sin hemstad och hade varit bortskämd och inte behöva läsa. Nu är det bara ett vanligt mmo mitt i bland de alla.

Kalla mig lat för att inte orka läsa men även om man läser så blir det inte med samma inlevelse som när de snackar med en.

Har skapat en ny gubbe och tagit han till 20 och det var nästan lika grymt andra gången också men allt verkligen dör vid level 20.

=(

Kommer nog inte att förnya min subscription.
(Det var helt klart värt pengarna för de första 20 levlarna) jag önskar bara att det tagit det som var så imba med spelet lite längre.

Jo jag inser hur mycket jobb det är med att npcerna skall snacka och hur mycket pengar det skulle kosta men det hade varit så bra.

Samtidigt som jag är glad över att ha spelat det och är nöjd i stort sett. Men jag är besviken på att det tappar det bästa med spelet vid level 20.

De flesta andra spel är bra och blirbättre ju mer tid man investerar och ju längre man spelar men aoc är då här:

waow va nice, WAOW IMBA SUPERNAJS. och sen öööööhhh???? why ?

Slutligen:
Bra jobbat Funcom men mycket bättre kan ni då ni visar det den första biten av spelet.

I AoC2 eller vad nästa spel kommer heta, skall alla npc snacka hela tiden.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Sen när spelar man mmorpgs för att ha underhållande pratstunder med Npc's? Det låter som att Oblivion skulle falla dig mer i smaken.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Öh, hur kan du klaga på detta när du speler eve (syftar på din avatar) där ingen av npc'erna snackar.

Medlem

Håller med om rösterna till NPCerna, men är så skadad sen man lirat planescape torment och Baldur's Gate så man har lärt sig att leva med det ;P

Men håller helt med dig, även fast jag inte tänker gå så långt och sluta spela enbart för att NPCerna inte fortsätter att ha röster hehe

Inaktiv

Det är det jag menar det hade kanske varit bättre om ingen snackade då hade jag inte förväntat mig något annat. Innana AoC trodde jag inte det var möjligt eller att det skulle bli bra att ha npc som snackade i mmo men nu när de visar hur bra det kan vara så käns det fattigt när de slutar. (Alla mmo's kanske känns fattiga nu)

PS har inte spelat eve på länge


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Ni kan ju inte påstå att spelet blir bättre när de slutar att använda röster. Eller?


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

uh, jag förstår inte?
Vad var det som var obalanserat med att NPC'erna snackade?
Du pratar om "imba" hela tiden, vilket är slang för "imbalanced" så jag blir lite brydd :/

Inaktiv

Eller för den delen lika bra när de slutar använda tal?


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

uh, jag förstår inte?
Vad var det som var obalanserat med att NPC'erna snackade?
Du pratar om "imba" hela tiden, vilket är slang för "imbalanced" så jag blir lite brydd :/

Imba har sedan länge använts som en beskgrivning på att något är bra (alltså att något är så bra att det inte är i balans med annat eller andra spel)

Förstår du?


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

hehehe, har faktiskt inte ens märkt att dem inte snackar längre, tills jag läste denna tråden (lvl 30)

Medlem

Dom pratar bara i destiny questen.

1-20
30
50 och 80 skulle jag tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

japp dom pratar bara i destiny quest. Var lite synd att dom inte har röster till alla...men fatta vad dyrt det skulle vara. men att spelet blir sämre utan röster? haha knappast XD

Medlem

Det som är jobbigt dock är att man alltid ska byta vinkel och zooma in på varje snubbe när man snackar. Tycker det är jobbigt att läsa texten när den ligger där nere jämfört med att ha en liten ruta/pratbubla typ. Orkar oftast inte läsa nåt och lyssnade inte på vad gubbarna sa i Tortage heller, förutom destiny questen, så jag tycker inte det gör så mycket att ingen säger nåt

Medlem

Ska du strunta i spelet bara på grund av det faktumet? Det är ju totalt omöjligt att realisera ett mmo där precis alla npcs pratar med inspelade röster. Betänk den enorma lagringskapaciteten detta skulle uppta, för att inte prata om kostnaderna av att spela in allt, svårigheter i att lägga till och/eller ändra quests med mera så förstår du nog det själv. Vill du ha ett sådant mmo kommer du få vänta enormt länge. Vi andra håller tillgodo med destinyquesten och allt annat innehåll som öppnas upp vid 20 och framåt, exempelvis guildstäder, siege battles, instanser, djupare klassklättring med mera.

Medlem

Det är ju efter Tortage äventyret börjar!

Medlem

spelet slutar på lvl 20? haha. Mmo's börjar på max level för fan imo

Man är väl olika och kan tycka vad man vill men jag skulle inte höjt ögonbrynet om npc's tappade sina röster Låååååångt ifrån därför jag skulle spela aoc.

Om du gillar att npc's pratar med dig.... tänk dig hur det blir när man har byggt en hel stad tillsamans med sin guild och ska försvara den mot en hel annan guild som attackerar. Eller ännu bättre, att jämna en annan guilds stad med marken helvete vilken jävla känsla i att göra det! kan knappt föreställa mig

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Dom pratar bara i destiny questen.

1-20
30
50 och 80 skulle jag tro.

Vad snackar du om? Har du spelat questerna som inte tillhör desteny mode mellan 1-20?
Dom snackar i alla quester där.

Skrivet av Hannu87:

japp dom pratar bara i destiny quest. Var lite synd att dom inte har röster till alla...men fatta vad dyrt det skulle vara. men att spelet blir sämre utan röster? haha knappast XD

Om du läst hela mitt inlägg så hade du sett att jag skrev att jag fattar att det skulle bli asdyrt och ta mycket längre tid.

Självklart blir det sämre utan röster. Om du fick välja skulle du köra med eller utan röster vad skulle du välja?
Jag inser att röster betyder mer eller minder för olika personer men ni kan ju inte mena att det är bättre eller lika bra utan röster.

Tykcer du bättre om stumfilm är bra eller sänker du ljudet på en film och läser texterna istället får att lyssna på vad skådespelarna säger?

Edit:
Du säger ju imot dig själv. Först tycker du det är synd att alla inte har röster alltså att det är bättre med röster sedan säger du "men att spelet blir sämre utan röster? haha knappast XD" hur skall du ha det?

Skrivet av Morkrah:

Ska du strunta i spelet bara på grund av det faktumet? Det är ju totalt omöjligt att realisera ett mmo där precis alla npcs pratar med inspelade röster. Betänk den enorma lagringskapaciteten detta skulle uppta, för att inte prata om kostnaderna av att spela in allt, svårigheter i att lägga till och/eller ändra quests med mera så förstår.....

Ännu en som inte läst hela mitt inlägg Jag vet att det jag begär är kanske inte omöjligt men dyrt och kanske inte kostnadsefektivt.

Men jag tycker fortfarande att utan rösterna så är det som ett mmo mitti bland alla andra. Det har sina nicher som alla mmos har.
Det är som om det jag sa att man blir överväldigad av all när man börjar spela sedan tar de (mer eller mindere) bort de stora bra sakerna med spelet.

Edit: La till om Hannu87's motsägelser av sig själv då jag inte såg det för en effter jag postat svaret.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Gen
Medlem

Jag undrar en sak. Är det så att du kom till Old Tarantia, pratade med några NPCs, upptäckte att ingen voice acting finns, loggade ut och avslutade till account?

Om det är så så ger du verkligen inte spelet en chans. Visst, Tortage var underhållande men Cimmeria och Stygia områderna har verkligen vart riktigt skoj. Många roliga quests, fantastiska landskap, professions och tonvis med story, nya items, nya instanser o.s.v. Körde min första dungeon igår (Sanctum of the Burning Souls) och tyckte det var riktigt skoj.

Jag kan förstå att folk tycker olika om allt, men att tycka spelet är kasst bara för att första NPCn man pratar med inte säger något är lite väl överdrivet. Jag blev själv besviken när jag märkte att NPCs inte pratar efter lvl 20 men kom snabbt över det när jag såg Khemi för första gången

Medlem

Låter som om att de hent enkelt inte hunnigt med andra levels quests och kommer att patcha till det senare.

Om detta inte är fallet låter det faktiskt lite väl konstigt att bara ha det i de första questen men inte senare.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

1, 1, 1, 1, 1, 1 så slipper man lyssna på gnället, för att höra röster kan man lyssna på vent/ts


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Gen
Medlem
Skrivet av Naraccas:

Låter som om att de hent enkelt inte hunnigt med andra levels quests och kommer att patcha till det senare.

Om detta inte är fallet låter det faktiskt lite väl konstigt att bara ha det i de första questen men inte senare.

Kanske, men jag tror att de började med voice-acting och insåg efter Tortage vilket enormt projekt det var och hur mkt tid och pengar det kostade. Så de beslöt att bara köra voice-acting på Destiny post lvl 20.

Spelet ligger redan på 24,9GB. Vill inte ens gissa hur stort det hade vart om alla NPCer hade haft voice-acting

Medlem

mm, eller så var det som så att Tortage level 1-20 starten är den enda biten i spelet som faktiskt testades genomgående för att den var deras marknadsföring.

Oj vi behöver lite mer tid o pengar... (skickar ett test för att få sponsor pengar) Här får ni testa 20 levels i spelet. Titta så bra och kul det är... här får ni se lite screens på miljöerna som ni kommer kunna se efter level 20.

*CASHING* ;P

Ja jag vart också lite less på att kvaliten störtade efter level 20. Jag spelat fortfarande men endå. Grymt hopp i kvalitee och upplevelse.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Jag kan förstå att folk tycker olika om allt, men att tycka spelet är kasst bara för att första NPCn man pratar med inte säger något är lite väl överdrivet. Jag blev själv besviken när jag märkte att NPCs inte pratar efter lvl 20 men kom snabbt över det när jag såg Khemi för första gången

Ännu en person som inte läst min post eller hela min post inan de svarar.

Detta skrev jag:

"Bra jobbat Funcom men mycket bättre kan ni då ni visar det den första biten av spelet. "

Jag har alldrig skrivit att spelet var kasst.

Du borde kanske läsa vad som står under min smily.

Jag har skrivit flera gånger i denna tråd att spelet inte är kasst utan om man tar bort rösterna så är det ett i mängden. Det är inget specielt med spelat visst det har sin nich men inget specielt som det var fram tills rösterna försvan.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Gen
Medlem
Skrivet av Matelm:
Skrivet av Gen:

Jag kan förstå att folk tycker olika om allt, men att tycka spelet är kasst bara för att första NPCn man pratar med inte säger något är lite väl överdrivet. Jag blev själv besviken när jag märkte att NPCs inte pratar efter lvl 20 men kom snabbt över det när jag såg Khemi för första gången

Ännu en person som inte läst min post eller hela min post inan de svarar.

Detta skrev jag:

"Bra jobbat Funcom men mycket bättre kan ni då ni visar det den första biten av spelet. "

Jag har alldrig skrivit att spelet var kasst.

Du borde kanske läsa vad som står under min smily.

Jag har skrivit flera gånger i denna tråd att spelet inte är kasst utan om man tar bort rösterna så är det ett i mängden. Det är inget specielt med spelat visst det har sin nich men inget specielt som det var fram tills rösterna försvan.

Nåväl, skulle utlämnat ordet "kasst". Men du har fortfarande inte svarat på frågan "om du spelat vart utanför Old Tarantia eller spelat över lvl 20"?

Medlem

Tycker det är skönt utan röster. Går fortare

Samt så bröt dem nå hemskt.

Inaktiv

Jag har spelat till level 24 med den ena och 21 med den andra men även om jag inte spelatå långt utöver de första tjugo levlarna så påverkar det ju inte mitt påstående. (Att spelet blir sämmre utan röster)


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av Proppen:

Tycker det är skönt utan röster. Går fortare

Samt så bröt dem nå hemskt.

Inge fel när dom bryter Ger mer kännsla då Tortage är en "multinationell" hamnstad

Medlem

och jag som letar var man kan stänga av npc snacket


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

QRT
Medlem

Spela Mass Effect

Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Proppen:

Tycker det är skönt utan röster. Går fortare

Samt så bröt dem nå hemskt.

Inge fel när dom bryter Ger mer kännsla då Tortage är en "multinationell" hamnstad

Känns ju som det inte fanns några infödingar alls

12
Skriv svar