Då kan du ladda hem GTA V till pc

Robot
Medlem
Då kan du ladda hem GTA V till pc

Men gud, va härligt! Hallelulia!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

...Eller så blir spelet försenat. Igen. Who knows


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Jag tänker inte sitta här ute i skogen med min sega kopparlina och tanka 65GB. Men sen tänkte jag ändå köpa den fysiska utgåvan för det gör jag nästan alltid om det går.

Medlem

Kommer man undan Rockstar Social Club om man drar ner det via Steam istället för att köpa typ nyckel via e-post??

Uplay, Steam, Origin, Battle.net, Social Club.... Det börjar bli många ställen för spel....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hmm 65GB... det är ganska mycket.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Remus:

Kommer man undan Rockstar Social Club om man drar ner det via Steam istället för att köpa typ nyckel via e-post??

Nej, det är Steam + Social Club. Det kommer dessutom vara någon form av extra DRM utöver det i Steam.

Medlem

knäpp som jag är beställde jag ju den fysiska utgåvan, så jag slipper tanka ner 65gb.

Remus: tror inte att man kommer undan social club, det är väl inte gjort för att köpa spel osv. utan för framförallt multiplayerdelen i GTA; det är ju där man organiserar crews osv. i GTA online.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

knäpp som jag är beställde jag ju den fysiska utgåvan, så jag slipper tanka ner 65gb.

Undrar om det blir 7-8 DVD i boxade utgåvan för PC?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ftmch:

knäpp som jag är beställde jag ju den fysiska utgåvan, så jag slipper tanka ner 65gb.

Undrar om det blir 7-8 DVD i boxade utgåvan för PC?

Synd att blu-ray inte blev standardformat.

Medlem

Nästan 1GB per FPS.

A PC - HOW DOES IT WORK?

Medlem

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag tänker inte sitta här ute i skogen med min sega kopparlina och tanka 65GB. Men sen tänkte jag ändå köpa den fysiska utgåvan för det gör jag nästan alltid om det går.

Du bör tänka på att även om man köper det på skiva så brukar steam vilja ladda ner hela spelet ändå och inte använda skivan.

Medlem
Skrivet av Denglade:
Skrivet av Bennii:

Jag tänker inte sitta här ute i skogen med min sega kopparlina och tanka 65GB. Men sen tänkte jag ändå köpa den fysiska utgåvan för det gör jag nästan alltid om det går.

Du bör tänka på att även om man köper det på skiva så brukar steam vilja ladda ner hela spelet ändå och inte använda skivan.

Retail kopiorna aktiveras inte genom steam så det bör inte vara något problem.

Medlem

väldigt förköpt, boom


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Denglade:
Skrivet av Bennii:

Jag tänker inte sitta här ute i skogen med min sega kopparlina och tanka 65GB. Men sen tänkte jag ändå köpa den fysiska utgåvan för det gör jag nästan alltid om det går.

Du bör tänka på att även om man köper det på skiva så brukar steam vilja ladda ner hela spelet ändå och inte använda skivan.

Retail-kopiorna av GTA5 använder inte Steam överhuvudtaget.

Och jag har aldrig varit med om att Steam laddar ner hela spelet när jag har en retailutgåva. När jag installerar med skiva så laddar Steam bara ner uppdateringarna. Annars gör du något fel.

Medlem

Får ta och rensa SSDn lite x)

Medlem

My bad, kom på att GTA 5 inte är steamworks

Geeks Gaming

SSDn kommer gråta men kommer vara värt de^^

Medlem

65gb inga problem!

Medlem

GTA IV på PC var ju ett fiasko detta kan ju bli en repris så lika bra o hålla hårt i plånboken tills man får se en recension på FZ

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Hmm 65GB... det är ganska mycket.

Ja, hellre det än ~100 GB, som Star Citizen kommer att kräva.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

GMG ger alltid ut sina nycklar på release dagen, som om du köpt produkten i butik. Så har det iaf vart dom gånger jag pre-purchased där.

dmn
Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

GTA IV på PC var ju ett fiasko detta kan ju bli en repris så lika bra o hålla hårt i plånboken tills man får se en recension på FZ

"recension"

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av totte1015:

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

GMG ger alltid ut sina nycklar på release dagen, som om du köpt produkten i butik. Så har det iaf vart dom gånger jag pre-purchased där.

GMG meddelade på sin facebook idag att de just nu har kontakt med Rockstar angående preload och att de hoppas få ut nycklarna till oss kunder så fort som möjligt. Så förhoppningsvis får vi preloada vi också

Källa: https://www.facebook.com/GreenManGaming/posts/101532914837322...

Medlem

De har ju sannerligen höjt PC-versionen till skyarna och man antar efter alla förseningar att porten inte kan bli annat än bra.

Särskilt eftersom de som portat Max Payne 3 har även gjort denna portning.

Men bara för det är så så kommer jag inte att förboka.

Btw, bara jag som tycker att det är ganska märkligt att man kan ladda ner spelet och installera det hela 7 dagar innan man kan spela?

Ser framemot de första intrycken på YT osv osv...

Medlem

ska man behöver köpa en SSD bara till GTA? haha

Medlem
Skrivet av GREY-task:

Btw, bara jag som tycker att det är ganska märkligt att man kan ladda ner spelet och installera det hela 7 dagar innan man kan spela?:)

Det har så kallat dag-0 skydd. Spelet kan inte köras då det inte är 100% komplett eller okrypterat. Låses upp på releasedagen . Det har boxade versionen också, då den kräver internetregistrering efter installation.

Medlem

gillar inte den extra drm rockstars social club skit kan jag vara utan, ska vänta och se vad folk kommer skriva när spelet väl är släppt innan jag köper, tycker steam som drm borde räcka.. giriga rockstar spelet kommer ju sälja bra oavsett..

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av totte1015:

Någon som vet hur GMG ger ut koden eller ej?

GMG ger alltid ut sina nycklar på release dagen, som om du köpt produkten i butik. Så har det iaf vart dom gånger jag pre-purchased där.

När GMG ger ut nycklar är upp till utgivarna, exempelvis Ubisoft är antingewn sega med att ge GMG nycklar eller låter inte GMG ge ut nycklar innan releasedagen.

Man får väl se det lite som priset man får betala för att man vill ha spelen billigare :).

12
Skriv svar