EU vill stoppa regionlåsningar

Robot
EU vill stoppa regionlåsningar
Medlem
EU vill stoppa regionlåsningar

Nått bra kan dom göra iaf : )

Medlem

Nu börjar företagen vakna till lite:
"– Nyckelorsaken till en del av piratandet är att folk inte kan komma åt innehållet. Det är något vi kan fixa. En del piratkopiering är dock på grund av att folk inte vill betala. Det är svårare men som industri måste vi fixa globalt innehåll."

Det har vi ju vetat hela tiden Det är ju en av orsakerna i alla fall. Folk betalar gärna för en bra tjänst. Se bara på nedladdning av mp3, spotify/andra musiktjänster är ju sååå mycket smidigare än att sitta och tanka mp3s från piratsidor och är lätt värt pengarna.

Fixar de till film/tv streamingtjänsterna så kommer det få samma effekt där.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det vore på tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Testa Netflix i somras och var inte vidare imponerad samt väldigt outdated innehåll. Jag laddar ner serier för dom inte går i Sverige inom rimlig tid så industrin får skylla sig själva för sin idioti.

Jag betalar för min musik genom Spotify så kan dom leverera en tjänst som lever upp till mina behov inom serier/film så har dom mig som kund.

Medlem

Frågan är ju hur bra detta skulle bli? Om det ska bli samma spel i alla regioner så slutar det väl med att spelen blir hårt censurerade pga att de ska passa alla regioner.

Medlem

Kommission? Det är väl bara att låta bli att regionskoda? Sluta lägg miljarder på att försöka begränsa folks tillgänglighet till det dom vill ha så slipper vi "pirata".

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Frågan är ju hur bra detta skulle bli? Om det ska bli samma spel i alla regioner så slutar det väl med att spelen blir hårt censurerade pga att de ska passa alla regioner.

Syftas antagligen på begränsningar inom EU.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Frågan är ju hur bra detta skulle bli? Om det ska bli samma spel i alla regioner så slutar det väl med att spelen blir hårt censurerade pga att de ska passa alla regioner.

Lokala censurer kommer man väl inte ifrån även om det fortsätter som det alltid gjort eller ändras enligt förslag tänker jag. Så det känns inte lika relevant som faktumet att geo-blocks försvinner och bortsett från ev lokala restriktioner så har alla samma utbud oavsett vart du bor.
Infoflödet som suddat ut geografiska begränsningar idag gifter sig inte så bra med en förlegad geo-restriktiv marknad.

Kommer alltid uppstå barnsjukdomar med sådana här satsningar såklart men i långa loppet gissar jag på vinst snarare än förlust

Inaktiv

"Bilden vi fick fram när vi googlade "internet"".

Det är Microsofts "Ninja cat on a unicorn". Finns att köpa som klistermärken.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Nu börjar företagen vakna till lite:
"– Nyckelorsaken till en del av piratandet är att folk inte kan komma åt innehållet. Det är något vi kan fixa. En del piratkopiering är dock på grund av att folk inte vill betala. Det är svårare men som industri måste vi fixa globalt innehåll."

Det har vi ju vetat hela tiden Det är ju en av orsakerna i alla fall. Folk betalar gärna för en bra tjänst. Se bara på nedladdning av mp3, spotify/andra musiktjänster är ju sååå mycket smidigare än att sitta och tanka mp3s från piratsidor och är lätt värt pengarna.

Fixar de till film/tv streamingtjänsterna så kommer det få samma effekt där.

AMC och Netflix har fattat galoppen och laddar upp nya avsnitt av Better Call Saul till europeiska Netflix dagen efter tevesändningen i USA. Jag gillar utvecklingen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Inte nog med det!
I samma pressrelease skriver de även om ambitionen att modernisera upphovsrätten - ge privatpersoner ökad tillgång till kultur, samtidigt som upphovsmännen får ökad möjlighet att driva in betalning. Undrar hur det går ihop och exakt hur de tänkt där.
Min förhoppning är att slå hårdare mot företag som stjäl andras verk, samtidigt som privatkopiering torde vara mer ringa brott. Framför allt borde den hutlösa livslängden om livstid+70 år ses över. Verk från döda upphovsmän borde om något anses fria att användas och konsumeras!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Milky_81:

Nu börjar företagen vakna till lite:
"– Nyckelorsaken till en del av piratandet är att folk inte kan komma åt innehållet. Det är något vi kan fixa. En del piratkopiering är dock på grund av att folk inte vill betala. Det är svårare men som industri måste vi fixa globalt innehåll."

Det har vi ju vetat hela tiden Det är ju en av orsakerna i alla fall. Folk betalar gärna för en bra tjänst. Se bara på nedladdning av mp3, spotify/andra musiktjänster är ju sååå mycket smidigare än att sitta och tanka mp3s från piratsidor och är lätt värt pengarna.

Fixar de till film/tv streamingtjänsterna så kommer det få samma effekt där.

AMC och Netflix har fattat galoppen och laddar upp nya avsnitt av Better Call Saul till europeiska Netflix dagen efter tevesändningen i USA. Jag gillar utvecklingen.

JUST JA DET ÄR TISDAG IDAG! NYTT AVSNITT!!!!

Inaktiv

Kör hårt!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

MEG
Medlem

Låter bra, hoppas att de lyckas....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Jag laddar ner serier för dom inte går i Sverige inom rimlig tid så industrin får skylla sig själva för sin idioti.

Vilka serier kikar du på då?

Medlem

Börjar bli sent nu, godnatt Internet

Medlem

Problemen med regionlåsning är inte så lätt att komma runt som man kan önska. Varje land har egna aktörer för både vanlig tv och streaming, Därför får varje land olika utbud på de olika tjänsterna. T.ex. Viaplay har hårdsatsat på pixar-filmer och förmodligen betalat dyrt för att ha Frozen på rullning. Disney gillar pengar, så de ger rättigheterna till de som betalar bäst.

Jämför med konsolmarknaden. Sony betalar From software dyra pengar för att få exklusivitet. Konsolmarknaden har dock en handfull aktörer i världen, medans tv-branschen har en handfull aktörer i varje land.

Med andra ord, för att råda bukt på det här krävs lagstiftning på högsta ort (EU eller något globalt avtal ). Lagstiftning som inte kommer tas emot väl av någon i branschen förutom de 2-3 största streamingaktörerna som kommer kunna äta upp småkonkurrenter. Alla andra aktörer och alla rättighetsägarna kommer motsätta sig lagen. Och vi vet ju hur det brukar gå.

Skrivet av electric8:
Skrivet av DeFeCT:

Frågan är ju hur bra detta skulle bli? Om det ska bli samma spel i alla regioner så slutar det väl med att spelen blir hårt censurerade pga att de ska passa alla regioner.

Syftas antagligen på begränsningar inom EU.

och eftersom den tyska marknaden är störst så kommer bara spel med grönt blod ,regnbågar och enhörningar i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av electric8:
Skrivet av DeFeCT:

Frågan är ju hur bra detta skulle bli? Om det ska bli samma spel i alla regioner så slutar det väl med att spelen blir hårt censurerade pga att de ska passa alla regioner.

Syftas antagligen på begränsningar inom EU.

och eftersom den tyska marknaden är störst så kommer bara spel med grönt blod ,regnbågar och enhörningar i fortsättningen.

Men med tillräckligt press ifrån folket så kan väldigt mycket hända då :), personligen ifall någon skulle gjort det på spelen jag älskar så skulle jag skicka en kuvert med bomb i till den ansvarige


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

1
Skriv svar