Gamla godingar som borde få en remake eller en uppföljare: Hidden and Dangerous 2

Medlem
Gamla godingar som borde få en remake eller en uppföljare: Hidden and Dangerous 2

Tillsammans med tre andra elitsoldater smyger du dig genom den norska skogen. Det är vinter och det snö överallt. Dina kläder är vita för att smälta in sig i miljön. Plötsigt ser du något röra sig bland träden!
Du signaler till dina kamrater att de ska ta skydd. Du lägger dig plant på marken, och tar fram din De Lisle karbin och tar sikte på mannen som kommer fram. Det är en tysk soldat med en mausergevär. Han och hans kamrat är mellan dig och ert mål. Du tar ett beslut och trycker av.
Skottet bränns av utan ett ljud och soldaten faller ihop. Hans kamrat står stilla för en sekund, men det är allt som krävs för att han ska bli nerskjuten av en Sten-salva. ni bestämmer er för att fortsätta fram mot er mål.
Välkommen till Hidden and Dangerous 2.

Det här är en klassiker när det kommer till taktiska skjutare. Att få styra sin egen SAS team är underbart. och det är inte bara en utmärkt spel. Det är bland de topp tio när det kommer till Andra världskrigsspel. Det finns ingen riktigt story i spelet men det behöves inte. Allt man behöver veta är att man tillhör SAS; har tillgång till fyra soldater och att man ska sparka nassarnas rumpor. Alltifrån den kalla skogen i Norge till de burmanska djunglerna till Frankrikes ruiner, smyger man, skjuter och spränger sig fram. Man kan ta fiender till fånga och genom det, ta deras uniformer och smyga bland fiender framför deras näsor.
Det kom en väldigt bra expansionpack till spelet några år efter att den släppts (Saber Squadron) men efter det, har det varit tyst. Skaparna av spelet gjorde Mafia 1 och 2, så man kan alltid hoppas att Take 2 tar maken till sig och släpper en tredje. Världen behöver mer taktiska skjutare.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Gamla godingar som borde få en remake eller en uppföljare: Hidden and Dangerous 2

Jag har aldrig spelat H&D2. Jag spelade ettan en del och den var OK, men jag har inga starka minnen av den. Jag har något minne av att det var väldigt buggigt vid release.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig spelat H&D2. Jag spelade ettan en del och den var OK, men jag har inga starka minnen av den. Jag har något minne av att det var väldigt buggigt vid release.

Kan starkt rekommendera tvåan. Körde aldrig ettan, men tvåan är jättebra. Problemet är bara att hitta kopior av spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ja jäklar! Ett fantastiskt spel!

Har väntat länge på en uppföljare. Samtidigt så skrämmer tanken på en uppföljare mig. Är det möjligt att göra ett spel som H&D2 idag? "Allt" pekar ju på att det det spelare vill ha är renodlade actionspel, likt CoD. Tänker på den förändring som Hitman gick igenom (i det senaste spelet, Absolution) till det sämre enligt mig. Jag är rädd att samma sak skulle hända med ett nytt H&D.

Jag vill ju bara ha mer av samma, med lite fräsch grafik och kanske lite mer (och fler) djuplodande gameplay-funktioner. Vill inte ha en total overhaul som siktar på att tillfredsställa en publik som inte klarar av att sitta ner och njuta av en "lugn", taktisk skjutare som H&D2!

Tack, har äntligen fått vädra tankar som håller mig vaken om natten

1
Skriv svar