Mortal Kombat X Goro Gameplay & Sinister 2 Teaser Trailer!

Medlem
Mortal Kombat X Goro Gameplay & Sinister 2 Teaser Trailer!

Släppt gameplay där Goro visas upp versus Raiden;

Kom ihåg, du får endast spela som Goro om du förbeställer.

MKX har en hel del dåliga prisplaner; pre-order bonus, DLC, Kombat Pack.
Vad är dina åsikter om detta?
Kommer du förbeställa MKX?

Edit: En teaser trailer till Sinister 2 har nyligen släppts också

Jag tyckte om den första filmen, är inte mycket för skräckfilmer, men sinister kändes välgjord även om det inte var speciellt unik. Ser fram emot 2an.

#blogg

Medlem
Mortal Kombat X Goro Gameplay & Sinister 2 Teaser Trailer!

Jag förbeställer i princip aldrig spel. Att jag skulle betala dyra pengar för en produkt som jag bara sett en trailer för, enbart för att få ett extra vapen eller någon annan preorder-bonus är otänkbart.

Senast jag köpte ett spel utan att läsa recensioner och åsikter innan var faktiskt Sims 4. Anledningen var att jag visste helt säkert vad jag skulle få för pengarna och jag kände för att skriva ett eget första intryck (skrev det faktiskt här på FZ). Så jag offrade lite av mina pengar för att ge andra ett första intryck innan de betalade för spelet.

Men i normala fall väntar jag åtminstone några dagar innan jag köper ett spel. Då har Internet svämmat över med rapporter om buggar och dålig PC-portning om det är fallet. Om det sen innebär att jag blir utan ett karaktärsskinn eller ett onödigt vapen för att jag inte förbeställde så får det vara så.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag förbeställer i princip aldrig spel. Att jag skulle betala dyra pengar för en produkt som jag bara sett en trailer för, enbart för att få ett extra vapen eller någon annan preorder-bonus är otänkbart.

Senast jag köpte ett spel utan att läsa recensioner och åsikter innan var faktiskt Sims 4. Anledningen var att jag visste helt säkert vad jag skulle få för pengarna och jag kände för att skriva ett eget första intryck (skrev det faktiskt här på FZ). Så jag offrade lite av mina pengar för att ge andra ett första intryck innan de betalade för spelet.

Men i normala fall väntar jag åtminstone några dagar innan jag köper ett spel. Då har Internet svämmat över med rapporter om buggar och dålig PC-portning om det är fallet. Om det sen innebär att jag blir utan ett karaktärsskinn eller ett onödigt vapen för att jag inte förbeställde så får det vara så.

Jag är själv emot förbeställningsbonusar, betal-dlc och annat som skiljer content åt.
Jag tänker att utvecklare borde skapa spel, och content så alla kan ta del utav det, uppleva det och dela sina tankar om det.

DLC är ett sätt att öka levnadslängden på spel, vilket utvecklare då borde släppa gratis om dessa vill ha kvar sin spelarbas, inte att spelare borde betala för att ha ett intresse för att stanna kvar.

Visst behöver företag ha en inkomst, och nu är utvecklingen av större spel dyrare än någonsin, men då borde även kvalitén av utvecklade spel också öka lika mycket.

Förövrigt, vad tyckte du om The Sims 4? Har inte spelat det ännu då det verkar saknas content(?)

Medlem

Betal-DLC har jag faktiskt inget emot. Problemet är när utvecklarna strippar en stor del av spelet och säljer som DLC. Men jag har inget emot att betala för DLC i spel jag tycker om, så länge priset speglar det man får. Jag betalade trots allt upp till 250-300kr för expansioner innan DLC tog över som affärsmodell.

Men jag tycker det är viktigt att skilja på betal-DLC och preorder-bonus. Betal-DLC som skapas och säljs efter release, som tillägg till en existerande produkt expanderar spelupplevelsen. Preorder-bonus är (vanligtvis) nån liten skitgrej som ska få så många som möjligt att betala innan någon fått testa spelet och ge sin (i många fall) negativa åsikt om det. Eller i värsta fall kan preorder-bonusar vara något vitalt för helheten i spelupplevelsen som saboterar för många. Som en karaktär i ett Mortal Kombat t.ex kan jag tänka mig har en påverkan på balanseringen i spelet mm.

Sims 4 har jag inte spelat på länge. Det har släppts mer material sen jag spelade senast, både gratis material och innehåll som kostar pengar. Men när det var nytt och jag spelade det så var det som Sims 3, men utan allt innehåll.

testar först köper sedan..holt otänkbar för mig att betala för nått jag inte testat först och godkänt


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar