Angry Joe är arg på Nintendo – slutar göra videos om deras spel

Robot
Angry Joe är arg på Nintendo – slutar göra videos om deras spel
Medlem
Angry Joe är arg på Nintendo – slutar göra videos om deras spel

Slutar han? När började han? Vad jag vet så har han inte gjort en enda video om ett Nintendo-spel.

Medlem

Otroligt fånigt. Vad ska de göra härnäst? Ta alla FZs annonspengar om de skriver om andra spel än Nintendos?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Slutar han? När började han? Vad jag vet så har han inte gjort en enda video om ett Nintendo-spel.

Fanns flera st. Dom har blivit flaggade av Nintendo och borttagna. Han har tidigare lagt upp filmer om det men nu var droppen. I filmen han menar i denna så syntes det knappt att dom spelade just det spelet. Var mest bilder på dom i soffan.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bennii:

Otroligt fånigt. Vad ska de göra härnäst? Ta alla FZs annonspengar om de skriver om andra spel än Nintendos?

Typ det dom gör som jag förstått det. Kanske inte på alla men tror dom gör det på andra "globala" tidningar o sånt. Kan ha fel men har hört det någonstans


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tycker det han säger om spelen stämmer. Har aldrig fattat varför alla Mario spel får toppbetyg gång på gång när utvecklingen mellan spelen är minimal. Några gånger bryter de formeln men i övrigt är det samma sak. Hade detta skett med någon annan spelserie så hade det klankas ner på det direkt.

Sedan är det underligt att Nintendo beter sig såhär och Playstation 4 bokstavligt talat har en "share-knapp".

Medlem

Nintendo kommer sluta som Onlive


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Bojkott:

Slutar han? När började han? Vad jag vet så har han inte gjort en enda video om ett Nintendo-spel.

Fanns flera st. Dom har blivit flaggade av Nintendo och borttagna. Han har tidigare lagt upp filmer om det men nu var droppen. I filmen han menar i denna så syntes det knappt att dom spelade just det spelet. Var mest bilder på dom i soffan.

Filmerna som han har lagt upp har han gjort i vetskap om Nintendos policy. Det har alltså varit mer för att testa deras policy än att göra en seriös video. Innan Nintendo ändrade sin policy så gjorde han inga videos om Nintnedo-spel.

Nu försvarar jag inte Nintendo. Det är en riktigt idiotisk policy. Men att Angry Joe "slutar" med Nintendo-spel är knappast ett hårt slag mot Nintendo. Det hade gjort mer ont för dem om någon stor exklusiv Nintendo-youtuber sa ifrån.

Förhoppningsvis så kommer Nintendo att ge vika framöver. Jag hoppas bara att det sker innan de lanserar sin nästa konsol som kommer behöva all publicitet som går att få.

Medlem

Angry Joe är arg ... ironi.

Medlem

Hade nog varit en "större" nyhet om AVGN slutade göra Nintendovideos...

för jag håller med Bojkott lite (har inte så bra koll så klart på Angry Joe), men av allt jag tidigare sett så har det aldrig varit Nintendospel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han har gjort ett par videos med Nintendo tidigare(samt ett par streams) men det har aldrig vart den store delen av hans kanal. Som jag fattat det så var tanken att Nintendo skulle få mer plats i hans kanal framöver men det är ju helt kört nu, iaf tills de ändrar sin policy

Medlem

Oavsett om Angry Joe laddade upp många videos med Nintendo-spel eller inte har han fortfarande en poäng i vad han säger. Varför skulle Nintendo vilja straffa/förhindra att folk ger de gratis PR?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Suck Nintendo, snacka om att missförstå hela poängen med gratis marknadsföring.

Om de varit bakom Minecraft hade väl det spelet aldrig sålt mer än en 1/50 så mycket.

Jaja... åtminstone inte lika illa som Sega :S.

Medlem

Nintendo skjuter sig själva i foten minst utsagt med denna policy.

Jag själv och många andra betydligt större kanaler jag känner undviker aktivt Nintendo och ett par andra på grund av sånt här trams.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Nintendo ligger efter på allt jämfört med Microsoft och även Sony. Men det är fascinerande att deras spelutbud ändå håller dem över ytan.

Medlem

Ibland undrar man hur företag tänker.

Vad man än tycker om exempelvis Blizzard, så har de en väldigt bra policy. Fritt fram! Skitbra gratis reklam. Och om fler personer blir 'beroende' av att deras spel går bra, desto bättre så att säga.

Medlem

Det kanske är Wario som styr Nintendo?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Tycker det han säger om spelen stämmer. Har aldrig fattat varför alla Mario spel får toppbetyg gång på gång när utvecklingen mellan spelen är minimal. Några gånger bryter de formeln men i övrigt är det samma sak. Hade detta skett med någon annan spelserie så hade det klankas ner på det direkt.

Sedan är det underligt att Nintendo beter sig såhär och Playstation 4 bokstavligt talat har en "share-knapp".

Många av dem är faktiskt mycket uppfinningsrika. M64 gjorde för första gången 3d-plattform bra, och Galaxy gjorde den mycket mer 3d ännu en gång. Inom många andra genrer så sker inte denna nytänkande överhuvudtaget.

Men visst finns det några antal Mario spel som känns lite mer snabb-producerade.

Inaktiv

Nintendo lever på gamla meriter.

Medlem

Älskar verkligen Angry Joe. Det är en man med koll. En väldigt passionerad man.

Medlem

lite kul att ingen förstår att nintendo är inte ett eu/na bolag och att där dom sitter så försvarar man patent otroligt aggressivt, om det är rätt eller fel det får någon annan avgöra. Att otroligt populära youtube personligheter går ut emot detta är ju så uppenbart, spel med lets plays etc har inte prövats i domstol om det är lagligt enligt upphovsrätts lag för ingen ifrån youtube har vågat ta upp det i domstol då är det mkt lättare att vika sig och ta ner videon i fråga. Square enix och nintendo är nog de enda företag som just nu är emot youtube.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Bra, Nintendo behöver faktiskt inse att året inte är 1990 längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Klagar på att Nintendo vill ta sina 30-40%...
Ger sin youtube partner (network) samma summa istället (när det gäller icke Nintendo spel)?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Känns lite som att Nintendo börjat tappa greppet, oerhört bakåtsträvande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Klagar på att Nintendo vill ta sina 30-40%...
Ger sin youtube partner (network) samma summa istället (när det gäller icke Nintendo spel)?

Youtube tillhandahåller servicen, de har hand om servrarna och ser till så att de fungerar.
De uppgraderar servrarna så att de kan klara av mer och mer trafik.

Vad gör Nintendo? De gör ett spel som de vill tjäna pengar på.

Joe går och köper en helt ny konsol för flera tusen kronor, därtill ett helt nytt spel.
Han gör sedan en lets play/review på det som han sedan lägger upp på sin kanal som han tjänar lite pengar på.

Anders går in på Joes kanal och ser Joes klipp på Mario Party 10 han kollar på det och tycker att det ser väldigt roligt ut.
Anders åker/går/cyklar sedan till affären och köper Mario Party 10 till sin Wii U.

Nintendo tjänar sedan pengar på Mario Party 10 utan att ha behövt lägga en spänn på reklam.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mithos-SWE:

Klagar på att Nintendo vill ta sina 30-40%...
Ger sin youtube partner (network) samma summa istället (när det gäller icke Nintendo spel)?

40% istället för 80%. Ganska givet val. Det är Nintendo som förlorar på detta så


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Sedan är det underligt att Nintendo beter sig såhär och Playstation 4 bokstavligt talat har en "share-knapp".

Är det underligt att ps4 har en share knapp eller menar du att det är underligt att nintendo gör så här för att ps4 har en share knapp? Vilket som, nintendo och sony är inte samma företag, eller ville du bara vara lite fanboy?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bahoven:

Tycker det han säger om spelen stämmer. Har aldrig fattat varför alla Mario spel får toppbetyg gång på gång när utvecklingen mellan spelen är minimal. Några gånger bryter de formeln men i övrigt är det samma sak. Hade detta skett med någon annan spelserie så hade det klankas ner på det direkt.

Sedan är det underligt att Nintendo beter sig såhär och Playstation 4 bokstavligt talat har en "share-knapp".

Main serien innoverar med nästan varje spel dock, i bland för det sämre och ibland för det bättre.

Mario 3, Mario 64, Mario Galaxy, 3D Land och 3D World. Resten av plattformserien har ändå högkvalite på deras bandesign och annat som inte riktigt finns i andra spel eller franchises.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Har aldrig fattat varför alla Mario spel får toppbetyg gång på gång när utvecklingen mellan spelen är minimal.

Gäller väl i stort alla spel som kommer från Nintendo.

Hur gör vi ett nytt spel?

Pokémon - 100 nya pokémon som någon har rökt fram
Mario Cart. - Nya fordron

Super Mario? Samma skit igen och igen.
Smash - Nya karraktärer
Party - Mer störda spel!
Cart. - Nya fordron
Megaman - Nya bossar (sheepman wtf?!
Zelda - Gör en uppfljare som inte är en uppföljare men är det?!

Listan kan göras lång. Om ni gillar smma formel om och om igen så varsågod. Jag tycker det är som när Activation mjölker CoD-serien.

Jag vill se ett mörkt Zelda likt skyrim eller Witcher med enorm värld som man kan utförska i en evighet. Eller varför inte nytt megaman med massa moderna RPG element?! Pokemon där man skrotar alla retard pokémon och gör en enorm värld i 3d, igen likt skyrim.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Mithos-SWE:

Klagar på att Nintendo vill ta sina 30-40%...
Ger sin youtube partner (network) samma summa istället (när det gäller icke Nintendo spel)?

Youtube tillhandahåller servicen, de har hand om servrarna och ser till så att de fungerar.
De uppgraderar servrarna så att de kan klara av mer och mer trafik.

Pratar inte on youtube, pratar om det där "yuotube partern network snubbarna" som EFTER att youtube tagit sin del av kakan tar sina 20-30-40% (MCM Networks eller var de kallas?)

Skrivet av D01tY:

40% istället för 80%. Ganska givet val. Det är Nintendo som förlorar på detta så

Nintendo tar inte 80%.

Om Angry Joe inte är OK med att NIntendo tar 30%-40%, ska han inte vara OK med att någon youtube partner (network, som INTE är youtube) tar samma summa pengar från honom.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

123
Skriv svar