Medlem
PVP eller PVE?

Har spelat till level 6 med min ranger och PVP servrarna verkar lite tråkiga? Alla mot alla är liksom inte så kul imo, då var det roligare i WoW då det var två sidor mot varandra och det blev rätt bra stämning och sammanhållning..

Verkar svårt att göra quests också eftersom man hela tiden blir attackerad.

Så.. går man miste om all PVP om man tar en PVE server? Jag gillar ju starkt teambaserad PVP så det vore tråkigt om man missade att kunna inta och hålla städer osv som jag läste om nånstans.


signatur
Medlem

^- Lira på en culture PVP server då? Och nej, tänker inte förklara av det är. Svaret går att hitta på 2 sek på google eller finns redan skrivit minst 10 gånger i detta forum tidigare.

Börjar bli tröttsamt med nya trådar hela tiden som redan finns svar på.

Medlem

tror aldrig att det kommer va någon bra world pvp på pvp server imo

Medlem

jag spelar redan på en culture pvp server, är visserligen "bara" två andra raser att slåss mot, men jag tyckte ändå det var lite väl mycket gankande.

ingen som har svar på om det fortfarande finns pvp på pve servrarna? fanns ingen info i manualen, hittar inget bra på google om det heller.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Lira på en culture PVP server då? Och nej, tänker inte förklara av det är. Svaret går att hitta på 2 sek på google eller finns redan skrivit minst 10 gånger i detta forum tidigare.

Börjar bli tröttsamt med nya trådar hela tiden som redan finns svar på.

Det enda som är tröttsamt är din jävla dryga attityd som förpestar varenda tråd. Kan du inte skriva nåt trevligt nåt gång?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Lira på en culture PVP server då? Och nej, tänker inte förklara av det är. Svaret går att hitta på 2 sek på google eller finns redan skrivit minst 10 gånger i detta forum tidigare.

Börjar bli tröttsamt med nya trådar hela tiden som redan finns svar på.

Det enda som är tröttsamt är din jävla dryga attityd som förpestar varenda tråd. Kan du inte skriva nåt trevligt nåt gång?

Nej.

Medlem

Det finns PvP på PvE servrarna. Typ battlegrounds, eller vad man ska kalla det.

Tycker själv det var jävligt mycket fjortis-fasoner på PvP servrarna som förstörde mer än det tillförde.
Alla hoppade på alla, och försökte man hjälpa någon så var tacken att man blev påhoppad själv av just den man hjälpt, plus en massa whinande på chatten.

Medlem

Ja det verkar vara lite väl mycket fjortisar, fast det hade man väl iofs kunnat förvänta sig med tanke på att det innehåller både blod i massor och polygontuttar.

Jag startade iaf om på en PVE server istället Tack för svaret.


signatur
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det finns PvP på PvE servrarna. Typ battlegrounds, eller vad man ska kalla det.

Tycker själv det var jävligt mycket fjortis-fasoner på PvP servrarna som förstörde mer än det tillförde.
Alla hoppade på alla, och försökte man hjälpa någon så var tacken att man blev påhoppad själv av just den man hjälpt, plus en massa whinande på chatten.

Därför väljer man rp-pvp server så slipper man fjortisarna och gankers. De flesta är trevliga och framför allt mognare.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ForrestFox:

Det finns PvP på PvE servrarna. Typ battlegrounds, eller vad man ska kalla det.

Tycker själv det var jävligt mycket fjortis-fasoner på PvP servrarna som förstörde mer än det tillförde.
Alla hoppade på alla, och försökte man hjälpa någon så var tacken att man blev påhoppad själv av just den man hjälpt, plus en massa whinande på chatten.

Därför väljer man rp-pvp server så slipper man fjortisarna och gankers. De flesta är trevliga och framför allt mognare.

Är det inte svårt att föra en normal konversation eller fråga om nåt om man inte har stenkoll på hur man "rollspelar"?

zsm
Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ForrestFox:

Är det inte svårt att föra en normal konversation eller fråga om nåt om man inte har stenkoll på hur man "rollspelar"?

Det kan tyckas jobbigt i början, men när man väl satt igång med att rollspela så, tycker iallafall jag, är det svårt att sluta. Att rollspela är ingalunda konstigt.

Några riktlinjer att ta i beaktande är tidsåldern, hur kan dom pratat på den tiden? En idé är att kolla på NPC dialogerna och se om dom följer någon särskild stil, och sen apa efter den.
En annan sak är att hålla sig så långt borta från "lol" "omg" "wtf" och alla andra förkortningar som tyvärr är allt för vanligt i det dagliga internetanvändandet.

Sen om man vill gå in djupare i rollspelandet så kan man fundera på hur vem din karaktär är. Agerar han på något särskilt vis i särskild situationer. Är han en tystlåten typ eller är han kanske en översocial fjolla som skriker över en liten spindel? Finns oändliga möjligheter med rollspelande.

Vad jag tycker är viktigt är att försöka distansiera sig från hur vi själva agerar i våran vardag, då den utan tvekan skiljer sig markant från en fantasyvärld.

Men om du orkar läsa igenom mitt rabbel så är det viktigaste iallafall att försöka. Ingen är bra från start. En sista sak dock är att vara konsekvent i ens agerande. Kan se lite konstigt ut annars ^^

Oh, smileys, gud förbjude smilies om du rollspelare

Hoppas min textvägg har varit till liten nytta. Svarar gärna på vidare frågor om rollspelande om det finns några sådana frågor.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Därför väljer man rp-pvp server så slipper man fjortisarna och gankers. De flesta är trevliga och framför allt mognare.

Har kollat listan flera ggr innan jag startat en ny karaktär, har aldrig sett till någon RP-PVP server. Det kanske inte står (av någon konstig anledning?) Vilka servrar är i så fall RP?


signatur
Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ForrestFox:

Är det inte svårt att föra en normal konversation eller fråga om nåt om man inte har stenkoll på hur man "rollspelar"?

Det kan tyckas jobbigt i början, men när man väl satt igång med att rollspela så, tycker iallafall jag, är det svårt att sluta. Att rollspela är ingalunda konstigt.

Några riktlinjer att ta i beaktande är tidsåldern, hur kan dom pratat på den tiden? En idé är att kolla på NPC dialogerna och se om dom följer någon särskild stil, och sen apa efter den.
En annan sak är att hålla sig så långt borta från "lol" "omg" "wtf" och alla andra förkortningar som tyvärr är allt för vanligt i det dagliga internetanvändandet.

Sen om man vill gå in djupare i rollspelandet så kan man fundera på hur vem din karaktär är. Agerar han på något särskilt vis i särskild situationer. Är han en tystlåten typ eller är han kanske en översocial fjolla som skriker över en liten spindel? Finns oändliga möjligheter med rollspelande.

Vad jag tycker är viktigt är att försöka distansiera sig från hur vi själva agerar i våran vardag, då den utan tvekan skiljer sig markant från en fantasyvärld.

Men om du orkar läsa igenom mitt rabbel så är det viktigaste iallafall att försöka. Ingen är bra från start. En sista sak dock är att vara konsekvent i ens agerande. Kan se lite konstigt ut annars ^^

Oh, smileys, gud förbjude smilies om du rollspelare

Hoppas min textvägg har varit till liten nytta. Svarar gärna på vidare frågor om rollspelande om det finns några sådana frågor.

Näfan jag roll spelar aldrig..inte min stil...många som inte gör det där heller men det flesta använder rent språk utan några "lol, stfu" och sådana irriterande fjortis förkortningar.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ForrestFox:

Det finns PvP på PvE servrarna. Typ battlegrounds, eller vad man ska kalla det.

Tycker själv det var jävligt mycket fjortis-fasoner på PvP servrarna som förstörde mer än det tillförde.
Alla hoppade på alla, och försökte man hjälpa någon så var tacken att man blev påhoppad själv av just den man hjälpt, plus en massa whinande på chatten.

Därför väljer man rp-pvp server så slipper man fjortisarna och gankers. De flesta är trevliga och framför allt mognare.

Är det inte svårt att föra en normal konversation eller fråga om nåt om man inte har stenkoll på hur man "rollspelar"?

Vill man inte fråga t ex efter var en NPC eller whatever finns och tycker det är svårt att ta det med en "rollspels" konversation så är det bara att fråga det i OOC(Out of character) kanalen. Folk är oftast väldigt hjälpsamma på RP servers.

Medlem

Om man inte vill köra ensam vs världen så kanske man ska gå med i en guild? Det är ju det som är nice att kunna döda alla man vill! Även offren i sin egna kultur.

Medlem

har själv en fråga angående detta. Guilden som jag ska köra i när spelet kör på en PVE server. Jag är en av dem som uppskattar world pvp starkt mycket och kan stå ut med gankadet så jag undrar om detta nästan helt kommer förstöra spelet för mig? Visst är inte allt jag är ute efter world pvp men känns som det blir en stor miss.

För att hjälpa er att svara så stäljer jag en följdfråga. Finns det vissa områden förutom siege-wars och pvp-minigames som man kan pvp på i en pve server?

Medlem
Skrivet av Shammon:

Det är ju det som är nice att kunna döda alla man vill! Även offren i sin egna kultur.

Det tycker jag verkligen inte. I WoW känner man verkligen hat mot te.x hordsidan när man är i alliance och tvärtom, och man känner en väldigt bra sammanhållning med sin egen kultur, här finns ingen sån känsla alls, det blir ingen laganda.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Shammon:

Det är ju det som är nice att kunna döda alla man vill! Även offren i sin egna kultur.

Det tycker jag verkligen inte. I WoW känner man verkligen hat mot te.x hordsidan när man är i alliance och tvärtom, och man känner en väldigt bra sammanhållning med sin egen kultur, här finns ingen sån känsla alls, det blir ingen laganda.

Age of Conan - barbariska tider då man endast var lojal mot sig själv och sitt svärd och eventuellt denne som betalar en för att slakta folk

Medlem

^ jo jag vet att spelet "ska" vara så, därmed inte sagt att jag gillar att det är så Jag fullständigt hatar DeathMatch i FPS-spel, och jag gillar det inte ett dugg bättre i ett RPG. För mig är DM nått man spelade i FPS-spelens barndom, och det är ett tag sen nu


signatur
Medlem

Jag tycker det är intressant att se hur folk reagerar över full pvp. Speciellt som många spelare kommer från wow där pvp är någolunda kontrollerat och där man inte direckt tjänar något.

Till ett spel där vem som helst kan köra dolken i ryggen på en.

Vänta bara tills de faktiskt lägger in allt som har med pvp att göra i Aoc... när man faktiskt får sin pvp exp och bloodmoney. Då kommer det bli många gånger värre. Har vi riktig tur så lägger de till vanlig exp och lite pengar / loot för en pvp kill.

Vilket är skoj... roligt och enormt fritt! Tyvärr är inte alla riktigt med på exakt vad full pvp betyder och att de blir lite besvikna, kan jag förstå.

Jag säger det igen... de som spelade Daoc - Camlann (full pvp) håller nog med mig.

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ForrestFox:

Är det inte svårt att föra en normal konversation eller fråga om nåt om man inte har stenkoll på hur man "rollspelar"?

Det kan tyckas jobbigt i början, men när man väl satt igång med att rollspela så, tycker iallafall jag, är det svårt att sluta. Att rollspela är ingalunda konstigt.

Några riktlinjer att ta i beaktande är tidsåldern, hur kan dom pratat på den tiden? En idé är att kolla på NPC dialogerna och se om dom följer någon särskild stil, och sen apa efter den.
En annan sak är att hålla sig så långt borta från "lol" "omg" "wtf" och alla andra förkortningar som tyvärr är allt för vanligt i det dagliga internetanvändandet.

Sen om man vill gå in djupare i rollspelandet så kan man fundera på hur vem din karaktär är. Agerar han på något särskilt vis i särskild situationer. Är han en tystlåten typ eller är han kanske en översocial fjolla som skriker över en liten spindel? Finns oändliga möjligheter med rollspelande.

Vad jag tycker är viktigt är att försöka distansiera sig från hur vi själva agerar i våran vardag, då den utan tvekan skiljer sig markant från en fantasyvärld.

Men om du orkar läsa igenom mitt rabbel så är det viktigaste iallafall att försöka. Ingen är bra från start. En sista sak dock är att vara konsekvent i ens agerande. Kan se lite konstigt ut annars ^^

Oh, smileys, gud förbjude smilies om du rollspelare

Hoppas min textvägg har varit till liten nytta. Svarar gärna på vidare frågor om rollspelande om det finns några sådana frågor.

Tack för beskrivningen. Ska nog ta och göra en gubbe på en RP server och testa lite, verkar vara en skön stämning överlag. Fast det har det iofs varit på den servern jag spelar på nu också (pvp).

1
Skriv svar